Zaznacz stronę

Fanatec Bentley GT3: Test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Fanatec Bentley GT3

Korzyści

  • Płyta czołowa wykonana w całości z włókna węglowego
  • Kierownica dosłownie używana w samochodach Bentley GT3 Pikes Peak
  • Doskonała jakość wykonania

Wady

  • Brak kompatybilności z SimHub dla danych telemetrycznych na ekranie
  • Jego cena

Nasza ocena: 9,3/10

Fanatec często współpracuje z prestiżowymi markami wyścigowymi. BMW, McLaren i Porsche są pierwszymi, które przychodzą na myśl, a współpraca ta dała nam kilka wspaniałych kierownic opracowanych i sprzedawanych przez Fanatec.

Prawdopodobnie znasz Bentleya, brytyjską luksusową markę. Cóż, technicznie rzecz biorąc, jest to czysto niemiecki projekt, ponieważ marka jest częścią grupy Volkswagen od 2000 roku. W swoim katalogu Bentley oferuje 3 modele: SUV, sedan i coupe GT, i nie trzeba dodawać, że wszystkie trzy są ultra-luksusowe.

Ale Bentley oferuje również „sportowe” wersje swoich modeli, głównie Continental GT. Moim zdaniem nie ma sensu oferować sportowego wariantu coupe GT, które waży dosłownie 2 tony. Tyle tylko, że Bentley ma długą historię w wyścigach samochodowych, a wraz z Continentalem GT jest to rodzaj dziedzictwa, które wraca do mody. Continental GT3 to wyścigowa wersja tego samego samochodu, z podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 pod maską o mocy ponad 600 KM. I dla kaprysu Bentley zdecydował się wystartować tym GT3, a przynajmniej jednym z jego wariantów, w wyścigu Pikes Peak.

Fanatec dowiedział się o tym i skontaktował się z brytyjską firmą w celu opracowania i wprowadzenia na rynek oficjalnej repliki kierownicy do wyścigów symulacyjnych. Rezultat: mamy Podium Bentley GT3 w naszej konfiguracji i zobaczymy, co potrafi.

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Konstrukcja ze stopu magnezu i płyta czołowa z włókna węglowego
  • Średnica 31 cm i prostokątny kształt
  • Okrągły ekran centralny o przekątnej 3,4 cala i rozdzielczości 800 x 800 pikseli z krawędziami wykonanymi z kutego włókna węglowego. Zintegrowany system żyroskopowy utrzymujący ekran w pozycji pionowej
  • QR2 Pro z tyłu kierownicy
  • 16 podświetlanych elementów sterujących i 6 tylnych łopatek
  • RevLED w górnej części panelu przedniego
  • Waga 1,9 kg
  • Dostępność stojaka do wyświetlania kierownicy
  • Dostępność specjalnego uchwytu Pikes Peak dla dolnej części kierownicy
GT DD PRO

Projekt

Konstrukcja Bentleya GT3 jest powściągliwa, jeśli pominąć krzykliwe elementy sterujące. Płyta czołowa z włókna węglowego ma zielone akcenty, co nadaje jej charakteru. Szczerze mówiąc, wolałbym kute włókno węglowe, jak na obudowie otaczającej ekran, która jest po prostu wspaniała.

Niemniej jednak, kierownica Bentley GT3 nadal przyciąga wzrok. Jej bardzo prostokątny kształt nadaje jej raczej unikalny design, wyraźnie nawiązujący do samochodów wyścigowych. Uchwyty z alcantary podkreślają ekskluzywny wygląd kierownicy, który jest podkreślony przez QR2 Pro z tyłu, a także strukturę ze stopu magnezu.

Montaż na zamówienie

Ponieważ ta kierownica jest częścią serii Podium, została poddana luksusowej obróbce. W rezultacie z tyłu znajduje się złoty QR2 Pro, który jest wykonany z aluminiowego kęsa pochodzącego z przemysłu lotniczego.

QR2 Pro jest bardzo solidna, a jej instalacja została nieco zmieniona w porównaniu z modelem, który zastępuje. Należy pociągnąć za złoty pierścień, wyrównać kierownicę, zawsze zwracając uwagę na piny łączące, włożyć kierownicę na miejsce, a następnie zwolnić pierścień. Muszę przyznać, że tym razem operacja jest nieco bezpieczniejsza, ponieważ QR2 ma teraz prostokątny kształt, co ogranicza szanse na zainstalowanie go krzywo. Niemniej jednak zawsze jestem zwolennikiem ostrożności podczas wykonywania tej czynności.

Produkcja i wykończenie

Konstrukcja Bentleya GT3 opiera się na stopie magnezu, aby zapewnić lekkość i wytrzymałość, nawet jeśli kierownica waży około 2 kg. Płyta czołowa jest wykonana z włókna węglowego o grubości 5 mm, a ekran jest umieszczony w obudowie z kutego włókna węglowego, aby go chronić.

Jakość wykonania jest bardzo wysoka i można się tego spodziewać, ponieważ jest to oficjalnie licencjonowana kierownica Bentley, będąca częścią serii Podium firmy Fanatec. Wszystko w GT3 jest idealne: wykończenie, jakość wykonania, materiały, montaż i tak dalej. Na tej kierownicy nie znajdziesz żadnej wady, szczeliny czy czegokolwiek innego. Jest nie tylko piękna, ale też najwyższej jakości pod każdym względem.

GT DD PRO

Obsługa kierownicy

Dzięki średnicy 310 mm i prostokątnemu kształtowi, Bentley GT3 jest bardzo wygodny w trzymaniu. Elementy sterujące znajdują się naturalnie blisko dłoni, co ułatwia korzystanie z nich podczas wyścigów. Mówiąc o elementach sterujących, 8 przycisków na przednim panelu jest wklęsłych i wymaga około 600 g siły do działania.

Na środkowej szprychie kierownicy znajdują się dwa przełączniki obrotowe, które są bardzo łatwo dostępne kciukiem. Z tyłu znajduje się 6 łopatek, 4 magnetyczne i 2 analogowe. Można je regulować tylko w zakresie odstępów, ale to wystarczy do symulacji wyścigów.

Pośrodku płyty czołowej znajduje się pièce de résistance: okrągły ekran o przekątnej 3,4 cala. Jest on wrażliwy na dotyk i wyświetla dane telemetryczne dotyczące pojazdu. Co więcej, jest on wyposażony w procesor Arm i czujnik żyroskopowy, aby utrzymać orientację przez cały czas. Podczas pokonywania zakrętów ekran pozostaje wypoziomowany, dzięki czemu informacje są zawsze czytelne.

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy do testu nowej kierownicy od Fanatec i Bentley. Na pierwszy rzut oka można zauważyć pewną lekkość kierownicy, mimo że waży ona prawie 1,9 kg. Konstrukcja ze stopu magnezu, w połączeniu z płytą czołową z włókna węglowego, zapewnia doskonały rozkład masy kierownicy, a fakt, że przeprowadziłem testy na ClubSport DD +, oznaczał, że tak naprawdę nie czułem wagi bestii.

Jak już wspomniano, Fanatec Bentley GT3 to kierownica, która świetnie leży w dłoni. Niezależnie od tego, czy są to elementy sterujące blisko dłoni, łopatki z tyłu (4 magnetyczne i 2 analogowe), czy centralny ekran, wszystko to pozwala poczuć samochód w każdym jego ruchu.

Chwyty z alcantary są dobrze wykonane, bardzo wysokiej jakości, zapewniając luksus wykonywania sesji wytrzymałościowych bez uciekania się do rękawic wyścigowych. Osobiście jestem zwolennikiem używania rękawiczek podczas każdej jazdy powyżej 30 minut, zwłaszcza jeśli masz chwyty z alcantary, ponieważ wszyscy wiemy, że ten materiał nie wchłania zbyt dobrze wody przez długi czas.

Mówiąc o ekranie, wyświetla on dane telemetryczne powiązane z prowadzonym pojazdem. Można go oczywiście skonfigurować, ale nie za pomocą SimHub. Wyświetlanie danych może być używane tylko przez Fanalab w celu dostosowania. W rezultacie nie będziesz w stanie zrobić z nim tego, co chcesz, ponieważ oprogramowanie Fanatec nie jest tak otwarte jak SimHub w tym obszarze. Niemniej jednak, dostępne dane były więcej niż wystarczające dla moich potrzeb symulacyjnych.

GT DD PRO

Kompatybilność

Bentley GT3 jest kompatybilny z całą gamą baz Fanatec Direct Drive dostępnych obecnie w sprzedaży. Daje to szeroki wybór pomiędzy CSL DD, ClubSport DD i Podium DD.

Jeśli chodzi o platformy, mamy oczywiście komputery PC, ale także Playstation (4 i 5), pod warunkiem, że masz bazę kompatybilną z konsolami Sony. Nie jest to tak naprawdę zmiana od Fanatec, więc jesteśmy na znajomym gruncie.

Stosunek jakości do ceny

Przejdźmy do drugiej „wady” tej felgi, czyli ceny. Podium Bentley GT3 to felga, która kosztuje prawie 2000 euro. Więc tak, jest to koło premium z oficjalną licencją Bentleya, część gamy Podium. Ale 2000 euro to wciąż drogo i Fanatec o tym wie.

Mój werdykt

Podium Bentley GT3 to wspaniałe koło, które uzupełnia gamę kół Fanatec. Jest wyraźnie skierowana do elitarnej publiczności, która może sobie na nią pozwolić. Pomiędzy jakością wykonania, wykończeniem i wrażeniami dotykowymi, naprawdę nie mam nic więcej do powiedzenia na temat tej kierownicy, poza jej wygórowaną ceną.

Ale z drugiej strony, jeśli masz budżet na zakup i ścigasz się głównie samochodami GT, Podium Bentley GT3 jest więcej niż opłacalnym wyborem. Polecam go, jeśli możesz sobie na niego pozwolić, ponieważ wrażenia z jazdy są naprawdę wyjątkowe.

gt dd pro

Fanatec Bentley GT3

Ultra-premium kierownica dla elity wyścigów symulatorów!

gt dd pro

Fanatec Bentley GT3

Ultra-premium kierownica dla elity wyścigów symulatorów!

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

Sim Racing
GT DD PRO
GT DD PRO
GT DD PRO
gt dd pro
gt dd pro
MOZA Essenza SCV12: test i opinie
Fanatec prezentuje nową aplikację all-in-one
Fanatec obniża ceny: limitowana edycja zestawów Ready2Race!
RennSport Cockpit V2: Test i recenzja
Przedłużenie wału Fanatec DD: test i recenzja
Darmowa dostawa w Fanatec? Oto, co musisz wiedzieć
ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar