Moza CRP
Korzyści
- Konstrukcja ze stopu aluminium
- Doskonała jakość wykonania
- Load Cell na hamulcu i regulowane sprężyny na pozostałych pedałach
- W pełni regulowane 3-pedałowe pedały
Wady
- Wymiana elastomeru pedału hamulca to nieco delikatna operacja.
Nasza ocena: 9,7/10
Każdy dobry producent urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigów samochodowych musi oferować pedały w następujących wersjach Ogniwo obciążnikowe w swoim zasięgu. Tak jest w przypadku Fanatec , Thrustmaster , Simucube, Simagic i ostatnio Logitech wraz z wejściem w świat Napęd bezpośredni i pedały Load Cell. Nie oznacza to, że należy umniejszać know-how firmy Logitech w zakresie urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych, ale szwajcarski producent potrzebował trochę czasu, aby wdrożyć się w swoje obowiązki. G Racing Wheel, który w międzyczasie otrzymał mieszane recenzje. Nie twierdzę, że ten produkt jest zły, ale markę wyraźnie stać na więcej. Zresztą, nie o to chodzi.
Dla Moza Racing Tak więc chiński producent, nowicjusz w segmencie premium urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, musiał zaoferować wysokiej jakości produkt dla pedalboardów Load Cell, a marka dotrzymała słowa. Ni stąd ni zowąd Moza wymyśliła pedał Load Cell na hamulcu z 3-stopniowym pedałem sprzęgła. Jest to oczywiście CRPjest uważany za szczyt oferty chińskiego producenta.
W dalszej części przyjrzymy się temu pedalboardowi i opowiem o jego mocnych stronach, jednej słabości, która tak naprawdę nie jest słabością, oraz przedstawię moją opinię na jego temat.
Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego
- 3-pedałowy mechanizm korbowy Load Cell
- Konstrukcja wykonana w całości ze stopu aluminium obrabiana za pomocą maszyn CNC
- Czujniki magnetyczne na 3 pedałach
- 3-stopniowe sprzęgło
- W pełni regulowane pedały w kilku płaszczyznach
- Kompatybilny z PC
- Pedał hamulca o sile do 100 kg
Projekt
Często powtarzam, że produkty Moza Racing są piękne, a CRP tylko to potwierdza. Ten pedalboard jest po prostu wysublimowany, stonowany i naprawdę godny zamontowania w super samochodzie. Jest tak piękny, że trochę boli instalowanie go w konfiguracji, która będzie widoczna tylko dla ciebie.
W projekcie mamy płytę, która utrzymuje 3 pedały u góry. Są one całkowicie czarne, ze złotymi i żółtymi organami oporowymi. Muszę przyznać, że żółty jest trochę plamą, ale nie jest tak zauważalny po ustawieniu.
Płytki pedałów mają białe otwory, z których większość służy do regulacji pedałów. Kontrastuje z czernią i podkreśla piękno tego urządzenia peryferyjnego. Myślę, że jest po prostu piękny, może nawet piękniejszy niż te z Fanatec. Cóż, nie wszystkie.
Montaż na zamówienie
Pedały są zamontowane na podstawie ze stopu aluminium i mogą być regulowane zgodnie z wymaganiami za pomocą systemu suwaków. A żeby zmieścić mechanizm korbowy, to tylko na kokpicie. Pod żadnym pozorem nie należy używać takiego urządzenia na podłodze lub na stojaku na kierownicy.
Na górze, pod podstawą, znajduje się kilka punktów montażowych, które posłużą do zamontowania CRP na praktycznie wszystkich kokpitach dostępnych na rynku – czyli tych dobrych. Jeśli jeszcze nie słyszałeś, CRP i jego pedał hamulca mogą wytrzymać do 100 kg siły, a to dużo jak na podwozie z niższej półki. Montaż jest stosunkowo łatwy i nie musisz się martwić, że CRP przesunie się ze swojej pozycji, ponieważ w ogóle tego nie zrobi.
Produkcja i wykończenie
Biorąc pod uwagę, że jest to najlepszy pedalboard, jaki Moza ma do zaoferowania, musieliśmy użyć materiałów najwyższej jakości. Całość została wykonana ze stopu aluminium i obrobiona przy użyciu maszyn CNC. Rezultat? Jest piękny.
Jakość wykonania jest po prostu nienaganna. Ten mechanizm korbowy nie ma widocznych wad ani krzywego wykończenia. Jest po prostu idealny pod każdym względem. Krawędzie nie są ostre, części są doskonale obrobione i nie ma żadnych zadziorów ani niczego innego.
Jeśli chodzi o wykończenie, jest to dinguery. Lakier, śruby, sprężyny i elastomery są idealne. CRP jest bez wątpienia produktem premium, który nie będzie miał problemów z konkurowaniem z Fanatec lub Simagic.
Zapoznanie się z pedałami
Uważaj, ta bestia jest ciężka! Na wadze waży ponad 7 kg, ale w rękach jest stosunkowo duży. Zamontowane wcześniej sprężyny są bardzo dobre i można je wymienić na inne z zestawu. Nawiasem mówiąc, i mogę to powtórzyć, pedały CRP są w pełni regulowane, zarówno pod względem pozycji, nachylenia, płyt pedałów, jak i oporu.
Pedał sprzęgła ma 3-stopniowy system oporu, bardzo praktyczny do kontrolowania stopnia zaangażowania stopy. Cóż, pierwszy etap jest bardzo lekki, a opór rośnie stopniowo i płynnie. Pedał przyspieszenia ma elementy zamontowane poziomo, bezpośrednio na jego konstrukcji. Zapewnia to pedał, który podąża za ruchem prawej stopy, dzięki czemu jest bardzo przyjemny w użyciu, a także bardzo responsywny. Jeśli chodzi o pedał hamulca, przejdę od razu do tego.
Wrażenia podczas gry
Jak Moza CRP wypada na tle konkurencji, głównie firmy Fanatec? W kilku słowach, jest to dobry pedalboard, godny zmierzenia się z ClubSport Pedals V3 bez najmniejszego wahania.
Jak wspomniałem powyżej, CRP jest wysoce regulowany pod każdym względem. Niezależnie od tego, czy chodzi o położenie pedałów, ich opór czy konfigurację oprogramowania, nie miałem żadnych problemów z tym urządzeniem. Pedały przyspieszenia i sprzęgła są elastyczne, zapewniając odpowiedni opór dla stóp.
Ale głównym graczem jest tutaj pedał hamulca i jego ogniwo obciążnikowe, które może wytrzymać siłę 100 kg, jeśli chcesz. W standardowej konfiguracji 2-stopniowy skok pedału jest nieco długi. Ale masz zestaw tuningowy z CRP, który pozwoli ci zamienić sprężynę i elastomer, aby znaleźć to, co najbardziej ci odpowiada.
Jeśli chodzi o opór, hamowanie to czysta przyjemność. Dzięki odpowiedniej sprężynie i elastomerowi pedał staje się realistyczny i wciągający, zapewniając kilka centymetrów skoku przed uderzeniem w skałę. Z drugiej strony, ten sam pedał nie wracał do pozycji wyjściowej w 100% przypadków i musieliśmy go nieco nasmarować olejem dostarczonym w zestawie. Później nie ma już z tym problemu, podobnie jak z martwą strefą.
Kompatybilność
Ten pedalboard jest kompatybilny ze wszystkimi produktami Moza, ale także z produktami konkurencji za pośrednictwem połączenia USB. Jeśli chodzi o platformę, jest ona przeznaczona wyłącznie dla komputerów PC, do czego przyzwyczaiły nas urządzenia peryferyjne chińskiego producenta.
Jeśli o mnie chodzi, to trochę szkoda, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Fanatec ClubSport Pedals V3 może być używany na konsolach i PC. Ale problemem nie jest Moza, tylko Sony i Xbox.
Stosunek jakości do ceny
W zależności od tego, co kupisz online, CRP można znaleźć za około 500 euro, co czyni go droższym niż ClubSport Pedals V3, ale mniej niż Pedals V3 Inverted, który wcale nie jest taki sam.
Jeśli chodzi o mnie, CRP oferuje dobry stosunek jakości do ceny, głównie ze względu na swoją strukturę i jakość wykonania. Co więcej, będziesz mógł go używać z praktycznie każdą konfiguracją, bez ograniczeń marki.
Mój werdykt
Bardzo podobały mi się moje sesje symulacyjne z Moza CRP. Oczywiste jest, że ten pedalboard jest wysokiej jakości, premium, a przede wszystkim bardzo wciągający. Doskonała regulacja sprawia, że jest to idealne rozwiązanie dla biegaczy, którzy chcą urządzenia, które może dostosować się do ich potrzeb, a CRP robi to znakomicie.
Ma oczywiście swoje małe wady, ale jest jak praktycznie każde inne urządzenie peryferyjne na rynku. O tak, należy pamiętać, że pedał hamulca po pewnym czasie zacznie lekko luzować się na boki. Wyobrażam sobie, że jest to spowodowane zużyciem części, ale nie będzie gorzej, a przynajmniej nie w moim przypadku.
Jeśli szukasz naprawdę dobrego pedalboardu Load Cell do swoich sesji sim-racingowych, polecam CRP. Jest trochę drogi, ale dobrej jakości.
0 komentarzy