Zaznacz stronę

P1Sim Arnage: Test i opinie

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

P1Sim Arnage

Korzyści

  • Kierownica klasy premium w stylu GT/F1
  • Pionowy ekran na środku do telemetrii
  • Kompatybilny z wieloma bazami, pod warunkiem posiadania odpowiedniego koncentratora.

Wady

  • Bardzo wysoka cena wywoławcza
  • Brak piasty dla baz Direct Drive dostępnych w P1Sim
  • Gumowa powłoka wygląda nieco tanio

Nasza ocena: 8,9/10

Gracze, którzy chcą zaangażować się w wyścigi symulacyjne, czy to z pasji, czy w celu poprawy immersji w swoich grach wideo, mają do wyboru szeroką gamę produktów i urządzeń peryferyjnych. I nie mówię tu nawet o markach, które są liczne i obejmują różne segmenty rynku wyścigów symulacyjnych.

Niedzielni kierowcy naturalnie zwracają się w stronę budżetowych rozwiązań, często oferowanych przez Logitech i Thrustmaster. Tutaj celem jest spędzanie czasu na tytułach zręcznościowych, takich jak Need For Speed czy Forza Horizon. Osoby z dobrym poziomem umiejętności jazdy wybiorą marki takie jak Fanatec, Moza lub Simagicponieważ ich produkty są wydajne, innowacyjne i w wielu przypadkach przystępne cenowo.

Oczywiście segment premium i bardzo wysokiej klasy jest reprezentowany przez takie marki jak Asetek SimSports i Simucube. Na rynku pojawił się jednak nowy gracz, a jest nim P1Sim. Cóż, ta francuska marka nie do końca wywróciła segment do góry nogami, ale zamierza wyrzeźbić udział w rynku z katalogiem, który powoli, ale pewnie nabiera kształtu. Wśród oferowanych produktów znajduje się kierownica w stylu GT/F1:Arnage. Poniżej przyjrzymy się jej bliżej.

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Kierownica w stylu GT/F1 otwarta u góry
  • 4-calowy pionowy ekran do wyświetlania telemetrii samochodu
  • Podświetlane elementy sterujące (RGB) na płycie czołowej
  • RevLED w górnej części ekranu
  • 4 tylne łopatki, w tym 2 magnetyczne
  • Metalowa konstrukcja z panelem przednim z włókna węglowego o grubości 5 mm
  • Kompatybilny z bazami Moza, Simagic, Simucube, Asetek SimSports, Thrustmaster, Fanatec itp. za pośrednictwem specjalnego koncentratora dla każdej marki.
  • Kompatybilność z Simhub na PC
  • Gumowa powłoka wokół kierownicy
  • Średnica koła 29 cm
GT DD PRO

Projekt

Podobnie jak w przypadku wszystkich naszych testów urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych, zaczynamy od projektu kierownicy Arnage. Kształt jest lekko prostokątny, z pełnym otworem w górnej części kierownicy. Zasadniczo masz w rękach pół kierownicy.

Pod względem wyglądu jest bardzo stonowany, z czernią dominującą w całym Arnage. Panel przedni wykonany jest z włókna węglowego o grubości 5 mm, z centralnym 4-calowym pionowym ekranem i wszystkimi podświetlanymi elementami sterującymi RGB wokół niego. Jak już wspomniałem, w kategoriach bezwzględnych jest on zaniżony, z zaledwie dwoma czerwonymi i niebieskimi pokrętłami, ale są one dalekie od kciuków, ale wrócimy do tego w sekcji praktycznej poniżej.

Montaż na zamówienie

Montaż Arnage na podstawie z napędem bezpośrednim nie jest skomplikowany, ale nie jest to piknik. W zależności od posiadanej bazy DD, będziesz potrzebować koła piasty Specyficzne dla strony, oczywiście z QR, który się z tym wiąże.

Fanatec będzie potrzebował piasty Podium. Moza i Simagic będą potrzebować QR Wheel Side, czyli D1Spec. Połączenie z bazami Asetek i Simucube odbywa się za pośrednictwem piasty. W przypadku tych 5 marek rozwiązanie można znaleźć bezpośrednio w ich sklepach.

Arnage można również używać z podstawą Thrustmaster, ale producent nie oferuje niczego w swoim sklepie. Będziesz więc musiał zwrócić się do rozwiązań innych firm, często ze społeczności modderów, aby uzyskać hub.

Jeśli chodzi o P1Sim, niestety francuska firma nie oferuje QR ani piasty do swojej kierownicy, co moim zdaniem jest trochę wstydem. Co prawda rozwiązania są dostępne dla większości producentów baz DD, ale wolałbym, aby P1Sim oferował konkretny produkt.

Produkcja i wykończenie

Kierownica Arnage wykorzystuje metalową konstrukcję z tylną płytą i płytą czołową z włókna węglowego o grubości 5 mm. Jakość wykonania jest na najwyższym poziomie pod niemal każdym względem. Nie zauważyłem ani jednej wady produkcyjnej lub źle zmontowanej części na tej kierownicy, co jest gwarancją jakości. To samo dotyczy wykończenia Arnage, które jest niemal idealne.

Jedyną „wadą” tego koła jest gumowa powłoka wokół kierownicy. Arnage to droga kierownica i znacznie lepiej byłoby mieć skórę lub alcantarę wokół obręczy, aby zaznaczyć wszystkie pola premium. Firma twierdzi, że kierownica zapewnia doskonałą przyczepność, ale z moich testów wynika, że będziesz potrzebować rękawiczek, aby w pełni wykorzystać jej możliwości. Ponadto przyciski są wykonane z silikonu, jeśli się nie mylę, a przynajmniej tak się czują, co szczerze mówiąc nie pomaga w cenie. Z drugiej strony, taki wybór materiału mógł być podyktowany faktem, że przyciski są w pełni podświetlane. Pozostaje to do potwierdzenia w P1Sim.

GT DD PRO

Obsługa kierownicy

Arnage ma 29 cm średnicy, co plasuje ją na nieco mniejszym końcu spektrum kierownic. Nadal nadaje się do symulacji wyścigów, a jednocześnie jest wciągająca podczas wyścigów. Pełne otwarcie w górnej części kierownicy ma na celu nadanie jej wrażenia GT/F1, a także zmniejszenie masy, ponieważ Arnage waży nieco ponad 1 kg.

Jeśli chodzi o elementy sterujące, te na płycie czołowej są dostępne w trybie On The Fly, co znacznie poprawia ergonomię tej kierownicy. Przyciski klikają dobrze, ale spodziewaj się, że niektóre pozostaną w pozycji wciśniętej z powodu silikonu, ale spełniają swoje zadanie. To samo dotyczy joysticków oraz magnetycznych i analogowych łopatek z tyłu. Świetna robota od P1Sim.

Również w Arnage masz 2 pokrętła, które powinny być używane przez kciuki. Z wyjątkiem tego, że ich umieszczenie nie zostało zapamiętane. Te dwa pokrętła znajdują się zdecydowanie zbyt nisko, aby były dostępne dla kciuków, a korzystanie z nich drugim palcem jest na początku dziwne. Z czasem staje się to łatwiejsze, ale to wszystko, jeśli o mnie chodzi.

Wrażenia podczas gry

Jak wspomniałem powyżej o konfiguracji Arnage, masz do wyboru wiele opcji i żadna z nich nie pochodzi z P1Sim, a szkoda. Niemniej jednak ta kierownica okazała się bardzo przyjemna w wyścigach symulacyjnych, i to z kilku powodów.

Ergonomia Arnage jest bardzo dobra, głównie ze względu na fakt, że ekran jest umieszczony centralnie, ale pionowo, pozostawiając dużo miejsca na umieszczenie przycisków i elementów sterujących bardzo blisko dłoni. Co więcej, uchwyty są naprawdę duże, zapewniając doskonały chwyt, tak jak na prawdziwej, codziennej kierownicy.

Ekran oferuje wiele opcji telemetrii pojazdu, z włączonym biegiem, czasem okrążenia, prędkością, okrążeniami itp. Wszystko to można ustawić za pośrednictwem SimHub, chociaż P1Sim oferuje własne oprogramowanie do ustawień kierownicy. Wszystko to można skonfigurować za pośrednictwem SimHub, chociaż P1Sim oferuje własne oprogramowanie do ustawień kierownicy, ale oba nie działają jednocześnie.

I na koniec wrażeń, guma wokół krawędzi. Jest gładka, nie teksturowana i bardzo dobrze trzyma ciepło w dłoniach. Bez rękawic Arnage czuł się bardzo niekomfortowo już po kilku okrążeniach.

GT DD PRO

Kompatybilność

Kierownica P1Sim jest kompatybilna tylko z platformą PC, pod systemem Windows. Jeśli chodzi o bazy Direct Drive, to pod warunkiem, że posiadasz odpowiedni QR Wheel Side, nie będziesz miał z tym problemu, ponieważ połączenie z komputerem odbywa się przez USB. Co więcej, istnieje dość długi kabel, który podłącza się do tylnej płyty koła.

Stosunek jakości do ceny

Wyceniona na 999 euro, ta kierownica jest obecnie w sprzedaży za 699 euro. W ofercie specjalnej Arnage oferuje całkiem dobry stosunek jakości do ceny, stawiając ją w szranki z wieloma opcjami konkurencji, takimi jak Moza FSR czy Simagic FX Pro. Będziesz jednak musiał dołożyć od 20 do 200 euro, aby uzyskać QR, aby można go było używać z bazą Direct Drive.

Mój werdykt

P1Sim Arnage to piękna kierownica, ergonomiczna i świetnie leżąca w dłoniach. Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się tak pięknej kierownicy od firmy, która ma zaledwie 2 lata, a to wiele mówi o umiejętnościach zespołów P1Sim.

Jeśli jesteś w stanie przeboleć przyciski z silikonowym wykończeniem i obręcz, która utrzyma ciepło w zimie bez rękawiczek, Arnage musi znaleźć się na liście felg premium do rozważenia. To po prostu doskonała kierownica, niemal pod każdym względem.

gt dd pro

P1Sim Arnage

Kierownica klasy premium łącząca ergonomię i wydajność

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Simagic FX Pro: Test i recenzja

Simagic FX Pro: Test i recenzja

Simagic FX ProKorzyści Jednomiejscowa kierownica klasy premium Doskonałe wykończenie i jakość wykonania Naturalna...

PXN V10: Test i recenzja

PXN V10: Test i recenzja

PXN V10Korzyści Kompletny zestaw z podstawą, kierownicą, pedałami i dźwignią zmiany biegów Całkiem przyzwoite wrażenia...

Simucube 2 Sport: Test i opinie

Simucube 2 Sport: Test i opinie

Simucube 2 SportKorzyści Maksymalny moment obrotowy 17 nm Doskonała jakość wykonania Doskonałe wrażenia z wyścigów...

P1Sim Eau Rouge: test i recenzja

P1Sim Eau Rouge: test i recenzja

P1Sim Red WaterKorzyści Wysokiej jakości konstrukcja z wyborem kolorów przełączników Kierownica w stylu F1 Środkowy...

Grid MPX: Testy i opinie

Grid MPX: Testy i opinie

GRID MPXKorzyści Minimalistyczny design kierownicy klasy premium Styl GT z doskonałą ergonomią Wysoki poziom...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar