P1Sim Red Water
Korzyści
- Wysokiej jakości konstrukcja z wyborem kolorów przełączników
- Kierownica w stylu F1
- Środkowy ekran dotykowy 4,3″ kompatybilny z SimHub
- Dostępne w wersjach na 4 lub 6 palet
Wady
- Wymaga specjalnego adaptera dla każdej podstawy DD
- Tylko kompatybilny z PC
- Ceny premium
Nasza ocena: 9,6/10
Gracze, którzy chcą wziąć udział w wyścigach symulacyjnych, czy to z pasji, czy w celu zwiększenia immersji w swoich grach wideo, mają do wyboru wiele produktów i urządzeń peryferyjnych. Pomiędzy markami ogólnymi i elitarnymi, bardzo łatwo jest zgubić się w morzu produktów i segmentów.
Obecnie na rynku dostępnych jest wiele symulatorów wyścigowych skierowanych do różnych segmentów rynku. Istnieją marki skierowane do początkujących i amatorów. Inne są przeznaczone dla doświadczonych zawodników i oczywiście mamy elitarnych producentów, którzy celują w bardzo konkretną grupę odbiorców, głównie drużyny sportowe lub zagorzałych fanów dyscyplin.
Wśród elitarnych marek jest francuska firma, która została założona w 2021 roku przez dwóch braci z pasją do sportów motorowych, a także doświadczeniem w tej dziedzinie. Firma nazywa się P1Sim i trzeba przyznać, że jej produkty są bardzo interesujące. Poniżej przedstawię kierownicę Formuły 1:Eau Rouge.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Kierownica w stylu Formuły 1 otwarta u dołu
- Średnica 29,5 cm z prostokątnym kształtem specyficznym dla dyscypliny
- RevLED w górnej części panelu przedniego
- Centralny ekran dotykowy o przekątnej 4,3 cala
- Łącznie 22 elementy sterujące rozmieszczone na kierownicy
- Kuta płyta czołowa z włókna węglowego z aluminiową płytą tylną obrabianą CNC
- Uchwyt o średnicy 33 mm
- Dostępne w wersjach z 4 lub 6 łopatkami, z których 2 są analogowe, a pozostałe magnetyczne.
- Kompatybilność z SimHub i PC tylko przez połączenie USB
- Kompatybilny z większością baz z napędem bezpośrednim, pod warunkiem posiadania odpowiedniej piasty bocznej.
Projekt
Konstrukcja tej kierownicy Eau Rouge nie jest wyjątkiem od jej docelowej dyscypliny: F1. Prostokątny kształt jest bardzo charakterystyczny dla kierownic Formuły, z otworem na dole. Kierownica wygląda trochę jak nowy ClubSport Formula RedBull firmy Fanatec, ale płyta czołowa jest szersza, aby pomieścić 4,3-calowy ekran.
Płyta czołowa jest wykonana z kutego włókna węglowego, podobnie jak w Arnage, z aluminiową strukturą z tyłu. Ogólnie rzecz biorąc, projekt Eau Rouge jest stonowany, z wyjątkiem przełączników obrotowych i enkoderów kciukowych, które można dostosować za pomocą trzech różnych kolorów: Fioletowym, Czerwonym i Niebieskim. Ponadto większość przycisków z przodu jest przezroczysta, więc RGB, podobnie jak w Arnage.
Z tyłu znajdują się 4 lub 6 łopatek z włókna węglowego oraz system mocowania Quick Release Wheel Side. Podsumowując, Eau Rouge to świetna kierownica, z uderzającym podobieństwem do Arnage.
Montaż na zamówienie
Podobnie jak jego rodzeństwo GT/Formula, Eau Rouge wykorzystuje dość standardowy system mocowania podstawy DD. Jednak do korzystania z niego potrzebna jest piasta specyficzna dla podstawy Direct Drive. Fanatec używa Podium Hub. Moza i Simagic używają QR D1-Spec i tak dalej. Należy powiedzieć, że każdy główny producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, zwłaszcza tych oferujących bazy Direct Drive, ma piasty, dzięki którym ich produkty są kompatybilne z innymi kołami zamachowymi.
P1Sim’s Eau Rouge wykorzystuje to, co jest dobrym rozwiązaniem dla graczy, ale niestety droższym. W zależności od bazy DD, powinieneś spodziewać się od 50 do 200 euro więcej, aby korzystać z tej kierownicy w swojej konfiguracji. Jeśli chodzi o instalację, będzie się ona różnić w zależności od QR, więc będziesz musiał zapoznać się z instrukcjami instalacji, które zazwyczaj obejmują pociągnięcie pierścienia, wyrównanie połączeń, a następnie zwolnienie pierścienia po umieszczeniu kierownicy na miejscu.
Produkcja i wykończenie
Biorąc pod uwagę, że P1Sim celuje w segment premium, można oczekiwać, że Eau Rouge będzie wykorzystywał szlachetne materiały. I tak jest, podobnie jak w przypadku Arnage. Tylna płyta jest wykonana z aluminium obrabianego metodą CNC, a płyta czołowa to kute włókno węglowe o grubości 5 mm, o ile się nie mylę. Jakość wykonania tej kierownicy krzyczy premium pod prawie każdym względem, z wyjątkiem przezroczystych przycisków, które są wykonane z silikonu i czasami zaczepiają się podczas użytkowania, a także gumowych uchwytów. Cóż, w tej ostatniej kwestii marka chciała, aby materiał oferował bardzo dobry poziom przyczepności i tak jest w tym przypadku, kosztem dość wysokiego poziomu ciepła na dłoniach.
Nie mam absolutnie nic do powiedzenia na temat wykończenia Eau Rouge, podobnie jak jego brata Arnage. Jest bardzo dobrze wykonane, niezależnie od tego, czy chodzi o montaż różnych części kierownicy, czy wycięcia w materiałach. Nawet przyciski są bardzo wyścigowe w użyciu. Szczerze mówiąc, chylę czoła przed zespołem P1Sim.
Obsługa kierownicy
Średnica kierownicy Eau Rouge wynosi niecałe 30 cm (dokładnie 29,5 cm), czyli tyle, ile potrzeba do wyścigów F1. Pozycja kierowcy to 9H15, więc jest wyprostowana, a wszystkie elementy sterujące są rozmieszczone na płycie czołowej, a także z tyłu.
W przeciwieństwie do Arnage, przełączniki obrotowe Eau Rouge po bokach płyty czołowej są dostępne kciukami i są łatwe w użyciu. Ale podobnie jak w Arnage, przezroczyste przyciski zaczepiają się podczas naciskania i czasami się zacinają. To nie tyle kwestia projektu, co doboru materiałów i mam nadzieję, że P1Sim naprawi to w przyszłości.
Tylne łopatki są łatwo dostępne i można wybrać 4 lub 6, w tym 2 analogowe. Rozstaw łopatek można regulować, dzięki czemu ich ergonomię można dostosować do każdego rowerzysty.
A teraz gumowe uchwyty. Są świetne do chwytania i zapewniają bardzo dobrą przyczepność. Jednak materiał w kontakcie ze skórą generuje dużo ciepła, co szybko staje się niewygodne bez rękawiczek. Radziłbym je nosić, jeśli zamierzasz wykonywać długie sesje z Eau Rouge.
Wrażenia podczas gry
Na tym etapie nasuwa się tylko jedno pytanie: jak Eau Rouge radzi sobie na torze? Tego dowiemy się od razu.
Po zainstalowaniu w konfiguracji i prawidłowym skonfigurowaniu za pomocą SimHub i wewnętrznego oprogramowania P1Sim, Eau Rouge okazała się doskonałą kierownicą. Należy jednak pamiętać, że jest to kierownica F1, więc trzeba jej używać w tytułach Formuły 1, a nawet 2, jeśli masz na to ochotę.
Kierownica w F1 2024 jest od razu w swoim żywiole, zwłaszcza po poświęceniu czasu na skonfigurowanie elementów sterujących i naklejenie naklejek dołączonych do Eau Rouge. Rzeczą, którą pokochałem w tej kierownicy, były łopatki, zwłaszcza analogi sprzęgła i „Launch Control” F1, w którym pociągasz za dwie łopatki, puszczasz jedną, aby wcisnąć pedał przyspieszenia, a następnie stopniowo puszczasz ostatnią, aby uniknąć poślizgu. Czysta rozkosz i prawie warta ceny wywoławczej, jeśli o mnie chodzi.
Kierownica jest lekka na torze, a elementy sterujące są łatwo dostępne. To prawda, że niektóre przyciski się zacinają, ale są responsywne, więc nie trzeba ich naciskać do granic możliwości. Z drugiej strony zdecydowanie sugeruję używanie rękawiczek, jeśli chcesz spędzić czas z tą kierownicą, ponieważ guma generuje dużo ciepła, gdy wchodzi w kontakt z dłońmi.
Kompatybilność
P1Sim Eau Rouge jest kompatybilny tylko z platformą Windows PC. Jeśli chodzi o podstawy, o ile masz hub łączący oba urządzenia, nie będziesz miał żadnych problemów.
Stosunek jakości do ceny
To będzie bolało. Podczas gdy Arnage był w sprzedaży za 600 euro, Eau Rouge nie jest. Spodziewaj się zapłacić 1200 euro za wersję z 4 łopatkami i 1260 euro za wersję z 6 łopatkami. To naprawdę drogo, ale jednocześnie ta kierownica jest prawie idealna. Do Ciebie należy więc decyzja, czy jest ona warta swojej ceny wywoławczej.
Mój werdykt
Nie spodziewałem się rozczarowania tak wysokiej klasy kierownicą i tak się nie stało. P1Sim Eau Rouge to doskonała kierownica do wyścigów Formuły z praktycznie każdą bazą Direct Drive.
Ma oczywiście swoje małe wady, ale jeśli możesz sobie na nią pozwolić, a także piastę, aby użyć jej w swojej konfiguracji, to nie będziesz rozczarowany. Polecam i teraz rozumiem, a przede wszystkim czuję, szum stojący za tą kierownicą.
0 komentarzy