Zaznacz stronę

Simucube 2 Sport: Test i opinie

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Simucube 2 Sport

Korzyści

  • Maksymalny moment obrotowy 17 nm
  • Doskonała jakość wykonania
  • Doskonałe wrażenia z wyścigów

Wady

  • Tylko kompatybilny z PC
  • Wysoka cena w porównaniu do bezpośrednich konkurentów

Nasza ocena: 9,2/10

Gracze symulatorów wyścigowych w segmencie premium nie są tak liczni, jak mogłoby się wydawać. Należą do nich takie nazwy jak Fanatec, MozaSimagic i Simucube, Asetek SimSports i kilka innych marek. Fanatec i Moza to producenci, którzy obejmują wszystko po trochu w sim-racingu, z gamą dla pilotów amatorów, jedną dla doświadczonych pilotów i jedną dla profesjonalistów. To samo dotyczy Simagic, jeśli przyjrzeć się bliżej jej katalogowi.

Jeśli chodzi o Simucube, fińska firma oferuje elitarną gamę, zaprojektowaną specjalnie dla kierowców wyścigowych. W rzeczywistości jej produkty są szeroko stosowane przez zespoły sportów motorowych w ich symulatorach, co wiele mówi o jakości produkcji, ale także o doznaniach, jakie zapewniają.

Wśród sprzętu do simracingu sprzedawanego przez Simucube mamy bazę Direct Drive 2 Sport, która reprezentuje podstawową gamę producenta z 17 nm momentu obrotowego. Poniżej przyjrzymy się temu, co ma do zaoferowania.

Główne i techniczne właściwości bazy

  • Podstawa DD rozwijająca 17 nm momentu obrotowego
  • Kompatybilny z bezprzewodowymi kierownicami
  • 22-bitowy czujnik kąta
  • Waga 8 kg
  • Kompatybilność z komputerami PC i całym ekosystemem Simucube
  • Maksymalny moment obrotowy 4,8 nm na sekundę
  • Siłowe sprzężenie zwrotne 360 Hz w iRacing
  • W pełni metalowa konstrukcja
GT DD PRO

Projekt

Podobnie jak w przypadku Simagic i Asetek, wszystkie podstawy Simucube wyglądają tak samo, a jedynym wyjątkiem jest ich rozmiar (im mocniejszy, tym większy). W rezultacie 2 Sport ma identyczną konstrukcję jak 2 Pro.

Kształt jest prostokątny, z całkowicie czarną obudową i logo Simucube po bokach i na QR. Z tyłu znajdziemy ten sam mały chromowany pasek, a także wycięcia po 4 stronach obudowy. Konstrukcja 2 Sport jest minimalistyczna i stonowana, dzięki czemu idealnie wkomponuje się w każdy kokpit simracingowy.

Montaż na zamówienie

Model 2 Sport jest montowany na obudowie tylko przez przednią część podstawy, przez jej przednią płytę, która ma 4 otwory na każdym końcu. Jest to dokładnie ten sam system montażu, który można znaleźć w 2 Pro i 2 Ultimate, więc będziesz potrzebować obudowy obsługującej podstawy Simucube, tj. z mocowaniem przednim. Podczas zamawiania kokpitu należy zwrócić szczególną uwagę na ten szczegół, ponieważ 2 Sport można zamontować tylko z przodu.

Kolejną kwestią wartą wspomnienia jest łatwość, z jaką można przymocować podstawę do podwozia. 2 Sport jest nieco mniejszy niż 2 Pro, ale jest znacznie lżejszy, ważąc 8 kg zamiast 11 kg. W rezultacie 2 Sport jest łatwiejszy w montażu niż jego starsza siostra i niekoniecznie będziesz potrzebować pomocy, aby przymocować go do obudowy.

Produkcja i wykończenie

Chociaż ta podstawa reprezentuje podstawową gamę Simucube, 2 Sport jest jednak premium, podobnie jak w przypadku całego katalogu marki. Posiada całkowicie metalową obudowę, wykonaną przy użyciu najwyższej jakości maszyn CNC. Daje to bardzo wysokiej klasy konstrukcję, bez widocznych wad krawędzi, części, montażu lub lakieru.

Jeśli chodzi o wykończenie, jest dokładnie takie samo: premium pod każdym względem. Lakier jest najprawdopodobniej wypalony, chociaż nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, nie ma przerwy między różnymi częściami podstawy, a etykiety z tyłu są doskonałe. Spójrzmy prawdzie w oczy: Simucube to marka premium, a jej standardy są wysokie dla wszystkich wytwarzanych przez nią produktów.

GT DD PRO

Mocowanie pokręteł ręcznych do podstawy

W 2 Sport zastosowano QR Simucube, który, co prawda, doskonale nadaje się do utrzymywania koła zamachowego w miejscu na wale napędowym, jednocześnie przenosząc luz na jedną stronę, ale muszę przyznać, że nie jest najszybszy.

Aby zamontować kierownicę, będziesz potrzebować kierownicy z QR Wheel Side specyficznym dla baz Simucube, a operacja wygląda następująco: wkładasz kierownicę od góry do rowka QR i zabezpieczasz całość szpilką, aby zapobiec przesuwaniu się kierownicy. W rezultacie kierownica pozostaje mocno na miejscu po wykonaniu operacji, ale ma wady, w szczególności, jeśli chodzi o mnie, powolność wymiany kół.

W przeciwieństwie do QR od Fanatec, Simagic czy nawet Asetek (który jest praktycznie identyczny z Simucube), w których można łatwo zmienić koła, pociągając za pierścień lub wypustkę, aby odłączyć QR, w przypadku Simucube musisz najpierw usunąć sworzeń, następnie kierownicę, ponownie zainstalować inną kierownicę i ponownie włożyć sworzeń, aby wszystko zabezpieczyć.

Połączenie z wałem napędowym jest solidne, nie mówię, że nie jest, ale mechanizm, moim zdaniem, byłby znacznie prostszy, gdyby do zabezpieczenia QR użyto czegoś innego niż sworzeń.

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy do najważniejszej części tego testu: wyczucia toru przez 2 Sport. Jego silnik rozwija 17 nm stałego momentu obrotowego, a nie szczytowego momentu obrotowego, co jest główną przewagą nad konkurencją. Muszę jednak powiedzieć, że konkurencja nadrobiła zaległości, zwłaszcza Fanatec z ClubSport DD+ i jego 15 nm stałego momentu obrotowego.

Jeśli chodzi o opinie, cóż, biorąc już 2 Pro w swoje ręce, mogę powiedzieć, że to prawie to samo, tylko mniej wydajne. 2 Sport to baza, którą można dowolnie regulować; oznacza to, że możesz ograniczyć moment obrotowy dostarczany przez silnik, aby dostosować bazę do swoich potrzeb, jeśli jesteś amatorem, dzięki czemu jest płynna i rozważna, z ograniczoną wydajnością, która jest bardzo odczuwalna podczas wyścigu. A jeśli chcesz mieć całą moc w swoich rękach, 2 Sport z przyjemnością da ci duży wycisk na kierownicy.

Niezależnie od poziomu mocy, ta mała baza Simucube jest bardzo komunikatywna pod względem sprzężenia zwrotnego, prawie nigdy się nie nasyca, nawet gdy jest popychana do granic możliwości. Pomiędzy wybojami, wibracjami, zmianami trajektorii, utratą przyczepności, unoszeniem się tyłu samochodu w nadsterowności i całą resztą, 2 Sport jest doskonały dla początkujących kierowców wyścigowych. Co więcej, silnik jest precyzyjny, responsywny i przyjemny we wszystkich kierunkach, zwłaszcza jeśli pochodzisz z mniej mocnej bazy.

GT DD PRO

Kompatybilność

Jak wiadomo, najlepsze symulatory wyścigowe są na PC, a Simucube to marka, która współpracuje z zespołami sportów motorowych. W rezultacie 2 Sport jest kompatybilny wyłącznie z platformą Windows PC.

Niemniej jednak, ta niewielka baza może być używana nie tylko z całym ekosystemem marki Simucube, ale także z produktami konkurencyjnych marek, takimi jak korby, kierownice, manetki itp.

Jeśli chodzi o tytuły symulujące wyścigi, nie będziesz miał problemu z tą bazą, która jest natywnie rozpoznawana.

Stosunek jakości do ceny

Cena modelu 2 Sport na stronie Simucube wynosi 1290 euro, co jest nieco wygórowaną ceną w porównaniu do tego, co oferuje konkurencja. Trzeba przyznać, że jakość wykonania jest wyjątkowa, sprzężenie zwrotne bardzo wydajne, a 2 Sport emanuje poczuciem premium pod każdym względem. Ale jego stosunek jakości do ceny został obniżony z powodu ceny wywoławczej Simucube.

Mój werdykt

Simucube 2 Sport pozostaje doskonałą bazą napędu bezpośredniego dla doświadczonych rowerzystów, którzy chcą urządzenia, które działa dobrze w praktycznie każdej sytuacji. 17 Nm momentu obrotowego włącza się płynnie lub mocno, ale nie na tym samym poziomie co 2 Pro, który może być brutalny w najlepszym wydaniu.

Jego jedyną wadą jest cena. 2 Sport kosztuje co najmniej 200 euro więcej niż jego bezpośredni rywale. Jeśli znajdziesz go za 1000 euro lub mniej, nie zastanawiaj się dwa razy i kup go, to moja rada.

gt dd pro

Simucube 2 Sport

Ostateczne, realistyczne, najwyższej klasy doświadczenie

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza R5: Test i recenzja

Moza R5: Test i recenzja

Moza R5Korzyści Rozwijająca się baza napędu bezpośredniego 5,5 nm Całkowicie aluminiowa obudowa Kompaktowy rozmiar...

Moza R16: Test i recenzja

Moza R16: Test i recenzja

Moza R16Korzyści Silnik Direct Drive rozwijający 16 nm momentu obrotowego Opcja montażu z przodu Doskonała...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar