W branży wyścigów symulacyjnych działa wiele marek. Bez wątpienia znasz niektóre z najbardziej znanych nazw w tej dziedzinie, takie jak Logitech i Thrustmaster, które są głównymi graczami w branży gier na całym świecie, obecnymi w każdym zakątku globu.
Oczywiście są też inni gracze w wyścigach symulacyjnych, tacy jak Simagic i Fanatec. Te dwie marki walczą ze sobą na wysoce konkurencyjnym rynku, gdzie nacisk kładziony jest na innowacyjność, jakość produktu i wydajność. Dla niektórych Simagic ma przewagę nad Fanatec, ponieważ chiński producent ma w swoich zespołach entuzjastów samochodów i profesjonalnych kierowców, co daje mu przewagę nad konkurencją.
Tyle tylko, że Fanatec zdemokratyzował bazy Direct Drive dla wszystkich, nie tylko czyniąc je dostępnymi pod względem wydajności dzięki CSL DD, ale także obniżając ich cenę zakupu. Umożliwiło to wielu graczom rozpoczęcie sim-racingu z mniejszymi ograniczeniami finansowymi. Trzeba przyznać, że zakup wysokiej jakości zestawu do sim-racingu za 500 lub 600 euro jest bardziej atrakcyjny niż wydanie 1000 euro na samą bazę Direct Drive.
Corsair niedawno kupił Fanatec, a raczej Endor AG, firmę, która jest właścicielem Fanatec. Od tego czasu niemiecka marka przeżywa renesans, oferując produkty i partnerstwa z prestiżowymi markami sportów motorowych. Niektórzy twierdzą, że Fanatec powstał z popiołów, podczas gdy inni pozostają sceptyczni co do jego przyszłości. Czy warto rozważyć Fanatec w 2025 roku? Cóż, właśnie to zobaczymy.
Nowe produkty od Fanatec
Jeśli jesteś fanem wyścigów symulacyjnych, wiesz, że w katalogu Fanatec była luka. Z jednej strony CSL obejmuje podstawowy zakres z bazami o momencie obrotowym poniżej 10 nm. Szczyt zakresu jest zarezerwowany dla Podium DD z 20 i 25 nm. Tyle tylko, że wirtualni zawodnicy szukają szczęśliwego środka, zazwyczaj między 12 a 16 nm momentu obrotowego.
Przez długi czas Fanatec nie miał żadnych produktów do zaoferowania klientom, co ucieszyło między innymi Simagic i Moza. Zmieniło się to jednak wraz z pojawieniem się ClubSport DD i DD+, baz napędu bezpośredniego rozwijających odpowiednio 12nm i 15nm stałego momentu obrotowego.
Nawet jeśli te podstawy są nowoczesne, sos Fanatec jest bardzo obecny. Mówimy o doskonałym siłowym sprzężeniu zwrotnym, bardzo dobrym zarządzaniu sprzężeniem zwrotnym, licznych ustawieniach i typowo niemieckiej niezawodności.

Następnie mieliśmy Quick Release 2, tym razem z certyfikatem FIA w wersji Pro. Mechanizm został przeprojektowany i uproszczony, wersje Lite są bardziej wytrzymałe, a system połączeń jest mniej podatny na uszkodzenia w przypadku nieprawidłowego włożenia QR.
Ten nowy QR2 jest obecnie wyposażony we wszystkie kierownice Fanatec, a także podstawy DD. Co więcej, jest w pełni kompatybilny wstecz z CSL DD i Podium DD. Pokazuje to, że Fanatec słucha swoich klientów i jest zaangażowany w ulepszanie swoich produktów i akcesoriów.

Następnie przejdziemy do katalogu kierownic, który został poddany liftingowi z kilkoma nowymi dodatkami. We współpracy z Porsche, Bentley i Sparco, katalog kierownic Fanatec zawiera ponad czterdzieści kierownic wszystkich typów. Jeśli szukasz kierownicy do konkretnej dyscypliny, na pewno znajdziesz ją w Fanatec.

Hamulec ręczny jest teraz wyposażony w czujnik Load Cell. Hamulec ręczny ClubSport V1.5 to legendarne urządzenie do symulacji wyścigów, uznane przez społeczność wyścigową za dokładne i niezawodne. W wersji 2 ( ClubSport Handbrake V2) Fanatec zastąpił analogowy czujnik sprężynowy czujnikiem Load Cell. Rezultatem jest urządzenie, które jest bardziej angażujące, dokładniejsze i bardzo skuteczne w wyścigach.

Pojawienie się odnowionych produktów w Fanatec

W dzisiejszych czasach nie jest niczym niezwykłym, że marki dokonują regeneracji. Jest to sposób na ratowanie planety poprzez ponowne wprowadzanie na rynek niesprzedanych produktów po cenie niższej niż ich nowy odpowiednik.
W Fanatec podejście jest podobne, a zwłaszcza ostatnio: marka będzie oferować urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych, które zostały zwrócone w ramach gwarancji w cenach od -15% do -40%. Produkty te są nie tylko sprawdzane przez wykwalifikowanych techników, aby upewnić się, że są w doskonałym stanie technicznym, ale są również objęte 2-letnią gwarancją, dzięki czemu możesz zafundować sobie niższą cenę i całkowity spokój ducha.
Odnowiony asortyment Fanatec obejmuje wszystko, od CSL DD po Podium i wszystko pomiędzy.
Czy powinniśmy rozważyć Fanatec w 2025 roku w porównaniu z innymi opcjami na rynku?
Fanatec skorzystał z okazji, jaką dał Corsair, aby powrócić na scenę, i muszę powiedzieć, że z mocą. Katalog marki jest najbogatszy na rynku sim-racingowym, z dosłownie ponad czterdziestoma kołami zamachowymi, 6 bazami Direct Drive o momencie obrotowym od 5 do 25 nm, konfigurowalnymi pedałami i wieloma innymi wyścigowymi urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami.
Fanatec pozostaje nie tylko niezawodną, renomowaną marką, ale także taką, która oferuje wysokiej jakości sprzęt, wyprodukowany z najwyższej jakości materiałów i z doskonałą dbałością o szczegóły.
Jeśli szukasz bezpiecznego rozwiązania, Fanatec jest w stanie utrzymać Cię na nogach, oferując produkty o wysokiej wydajności. Dzięki Fanatec będziesz niemal całkowicie zanurzony w sim-racingu i jest to jedna z niewielu marek, jeśli nie jedyna, która oferuje bardzo kompletny katalog i ekosystem, od kierownic i podstaw DD po wysokiej jakości podwozie.
Odpowiadając na pytanie postawione w tym artykule, tak, Fanatec to marka urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, które można kupić bez większego wahania w 2025 roku. Firma oferuje szeroki katalog urządzeń peryferyjnych, pakiety oszczędzające pieniądze i gwarancję, która obejmuje cię przez kilka lat, a wszystko to poparte maksymalnym zanurzeniem.







0 komentarzy