Zaznacz stronę

Cammus C5 (pakiet) : Test & Review

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

CAMMUS C5 (zestaw)

Korzyści

  • Konkurencyjna cena w segmencie
  • Stały moment obrotowy 5 nm i szczytowy moment obrotowy 6 nm
  • Wyświetlacz LED, RevLED i liczne elementy sterujące na płycie czołowej kierownicy

Wady

  • Projekt, który nie zadowoli wszystkich
  • 2 małe łopatki z tyłu

Nasza ocena: 9,2/10

Świat symulatorów wyścigowych jest pełen marek działających w różnych segmentach. Mamy producentów, którzy oferują tanie, przystępne cenowo produkty dla niedzielnych wirtualnych kierowców. Mamy również marki, które dotykają wszystkiego w sim-racingu, od przystępnych cenowo, przez średnie, aż po premium. Mamy też graczy, którzy są obecni w elitarnych segmentach. To prawdziwa mieszanka konkurentów, którzy współistnieją mniej lub bardziej w doskonałej harmonii, z korzyścią dla konsumentów i innych kierowców.

Jeśli chodzi o marki, mogę przytoczyć następujące przykłady Thrustmaster, Logitech, Simagic, Fanatec, Moza Wyścigi, Simucube, Asetek SimSportsi wiele innych. Każda z tych marek była aktywna w swoim segmencie, ale wraz z globalnymi zmianami trzeba się dostosować, aby przetrwać. Logitech, na przykład, skupił się na segmencie podstawowym z niedrogimi zestawami, które były idealne dla przeciętnego gracza. Szwajcarska marka wykorzystuje technologię napędu zębatego, aby zapewnić siłowe sprzężenie zwrotne na swoich podstawach. Niedawno jednak marka wprowadziła na rynek swoją pierwszą podstawę Direct Drive . G Pro aby konkurować między innymi z Fanatec i Moza.

Wśród innych obecnych graczy mamy markę Cammusktórej prawdopodobnie nie znacie. Podobnie jak Moza Racing, jest to chiński producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, którego celem w dłuższej perspektywie jest zdobycie udziału w światowym rynku. Jej katalog obejmuje obecnie 3 podstawy Direct Drive, w tym C5, z nietypowym podejściem do silników: zamiast umieszczać silnik w podstawie, znajduje się on bezpośrednio w tylnej części kierownicy. W dalszej części przedstawię model C5, który jest przepustką do świata baz DD w najniższej cenie na rynku, nie licząc oczywiście promocji.

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Silnik zamontowany na kole zamachowym zapewnia 5 nm stałego momentu obrotowego i 6 nm szczytowego momentu obrotowego
  • Zestaw zawierający kierownicę z silnikiem, pedały i zacisk montażowy z systemem chłodzenia
  • Kierownica z materiału przypominającego skórę, z płaską podstawą
  • Aluminiowa płyta czołowa z około dwudziestoma elementami sterującymi, w tym 3 enkoderami i 2 małymi łopatkami z tyłu.
  • Wykończenie płyty czołowej z włókna węglowego
  • Kompatybilny z PC

Projekt

Nawet jeśli design pozostaje elementem subiektywnym, kierownicę Cammusa C5 można albo polubić, albo nie. Jeśli chodzi o kierownicę, jej kształt pozostaje dość standardowy z płaską podstawą. Jednak płyta czołowa nie jest normalna. Na pierwszy rzut oka podobieństwo do kierownicy jest oczywiste. Pagani jest po prostu rażąco oczywiste i wcale nie zdziwiłbym się, gdybyśmy dowiedzieli się, że projektanci marki inspirowali się włoskim hipersamochodem.

Panel czołowy jest całkowicie okrągły i ma dobry rozmiar. Wygląda to tak, jakbyś miał w środku małą kierownicę, a także wygląda jak kierownice w Mini Cooperach. Skóra z włókna węglowego pośrodku stara się nadać mu wygląd premium, ale to nie lada wyczyn. Jest też logo marki, które muszę powiedzieć, że wygląda całkiem nieźle, z mnóstwem elementów sterujących rozrzuconych po całym panelu przednim, co jest miłym sposobem na powiedzenie, że jest załadowany.

Jeśli chodzi o pedały, są one dość minimalistyczne: płytka z 2 identycznymi pedałami i logo pośrodku. Jak powiedziałem powyżej: albo ci się to podoba, albo nie.

Test i recenzja Cammus C5 (Bundle)

Montaż na zamówienie

W zestawie z C5 znajduje się zacisk, który nie tylko mocuje ją do mebli, ale także chłodzi silnik z tyłu kierownicy. Pod spodem znajdują się 2 śruby, dzięki którym można łatwo przymocować kierownicę do dowolnego stołu, bez jej przesuwania.

W przypadku pedałów, główna płyta zawiera 4 otwory, z 2 innymi na każdym pedale, aby zabezpieczyć to urządzenie peryferyjne we wszystkich konfiguracjach sim-racingowych (podwozie, stojak itp.).

Produkcja i wykończenie

Pedalboard wykorzystuje metal w całej swojej strukturze, podobnie jak pedały. To całkiem nieźle jak na zestaw, który twierdzi, że jest tańszy niż podstawowy Logitech lub Thrustmaster (więcej na ten temat później).

Kierownica/podstawa jest pokryta skórą lub jej imitacją. Szczerze mówiąc, nie wiem, jakiego materiału użył Cammus, ale jest to jakość w twoich rękach. Z drugiej strony muszę przyznać, że wykończenie nie jest najbardziej atrakcyjne. Jest całkiem dobrze wykończony, ale nic więcej. Miejscami szwy są nieco odstające, zwłaszcza na końcu toru, jeśli wiesz, co mam na myśli.

Kierownica jest wykonana z aluminium, aby zapewnić wytrzymałość, ponieważ silnik Direct Drive jest dziwnie umieszczony z tyłu kierownicy, a nie na podstawie jako takiej. W tym punkcie wykończenie nadrabia i jest lepsze niż konkurencja Thrustmaster z najniższej półki.

Zapoznanie się z pakietem

Kierownica C5 całkiem dobrze leży w dłoni, co w dużej mierze wynika z jej standardowego, płaskiego kształtu. Grubość kierownicy jest dobra, co bardzo pomaga podczas wyścigów, a to wcale nie jest złe jak na tak niedrogą kierownicę.

Jeśli chodzi o elementy sterujące, są one rozmieszczone praktycznie na całej płycie czołowej C5. Do większości z nich można dotrzeć bez większych problemów, ale niektóre enkodery znajdują się na środku kierownicy, co wymaga nieco gimnastyki dłoni. Tak jest w przypadku praktycznie wszystkich kierownic, więc nie ma się czym martwić.

Wrażenia podczas gry

Pedały

Należy pamiętać, że Cammus C5 to podstawowy zestaw z napędem bezpośrednim. Jest tani i jest ku temu dobry powód. Pedalboard C5 jest najbardziej standardowy na rynku: 2 identyczne pedały o tym samym oporze; innymi słowy, praktycznie żaden. Nie zamierzam być wybredny, a ten pedalboard spełnia swoje zadanie, będąc jednocześnie lepszym niż przycisk On/Off.

Cammus C5 image 2

Kierownica

C5 został zaprojektowany, aby konkurować z Logitech G923 i Thrustmaster T248. Niveau prix, ça tombe pile poil sur la cible. Niveau sensation, c’est mieux que ces deux concurrents. Le retour de force est pas mal pour un bundle d’entrée de gamme. Vous allez ressentir les effets produits par le moteur graphique du jeu, mais ne vous attendez pas à ce que ça soit une expérience extraordinaire, car ça ne le sera pas du tout.

Jeśli chodzi o ustawienia, oprogramowanie wciąż znajduje się w fazie beta, ale bez większych trudności będziesz w stanie znaleźć to, czego szukasz w Asseto Corsa lub iRacing. Trzeba tylko poświęcić trochę czasu na dostrojenie wszystkiego, aby uzyskać odpowiednie wrażenia.

Cammus C5 image 2

Kompatybilność

Nic dziwnego, że C5 jest kompatybilny tylko z komputerami PC. I nie sądzę, byśmy mogli spodziewać się jej wsparcia na konsolach jeszcze przez jakiś czas. Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, lista jest długa i obejmuje AC, ACC, rFactor, iRacing, Dirt, F1 i wiele innych.

Stosunek jakości do ceny

Zestaw jest obecnie w sprzedaży za 249 USD na stronie producenta, co stanowi spadek o 29% w stosunku do początkowej ceny 349 USD. OK, więc jakość wykonania nie jest szalona, a materiały nie są najwyższej jakości, ale jednocześnie ten zestaw konkuruje z podstawowymi Logitech i Thrustmaster. Jeśli o mnie chodzi, to jest to przyzwoity stosunek jakości do ceny. W większości przypadków jest wystarczająco dobry dla nowicjuszy lub początkujących.

Cammus C5 (zestaw) zdjęcie 3

Mój werdykt

Trzeba przyznać, że Cammus C5 to bardzo interesujący zestaw (koło zamachowe/baza + pedalboard). W żaden sposób nie można go porównać do 5nm CSL DD lub R5. Różnica w wielkości silników w tych bazach jest po prostu rażąca, a nie mówię nawet o kontrolerach i innym oprogramowaniu do ustawiania parametrów komponentów elektronicznych. I Cammus doskonale o tym wie, ponieważ marka celuje w specyficzny rynek: rynek wiązek z napędami pasowymi lub zębatymi.

Jeśli masz budżet do 300 euro, C5 jest doskonałą alternatywą dla G923 i T248, a nawet innych zestawów od Logitech i Thrustmaster. Jeśli możesz pozwolić sobie na więcej, to lepiej wybrać znacznie lepszy zestaw, taki jak GT DD PRO od Fanatec lub Moza R5 Bundle.

Cammus C5 (zestaw) zdjęcie 4

Cammus C5 (zestaw)

Świetny zestaw na początek przygody z wyścigami symulacyjnymi.

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Grid MPX: Testy i opinie

Grid MPX: Testy i opinie

GRID MPXKorzyści Minimalistyczny design kierownicy klasy premium Styl GT z doskonałą ergonomią Wysoki poziom...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar