Zaznacz stronę

Logitech G Pro czy Fanatec GT DD Pro: którą wybrać?

Sim Racing FR

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Dla graczy konsolowych wyścigi symulatorów od dawna są dość specyficzną dyscypliną, z graczami, których można policzyć na palcach jednej ręki. Jeśli chodzi o rozwiązania przyjazne dla budżetu, mamy Logitech i Thrustmaster z ich podstawowymi pakietami.

Nawet jeśli doznania nie są na porządku dziennym w przypadku Logitech G923, nadal uzyskasz odrobinę immersji. Nie będzie to oczywiście poziom bazy Direct Drive, ale i tak lepsze to niż rozwiązania typu bungee cord.

Dla tych, którzy chcą przejść na wyższy poziom, dostępne są podstawowe pedalboardy Direct Drive i Load Cell. W tym segmencie, a dokładniej na konsolach, Fanatec jest niekwestionowanym królem i był nim przez długi czas. Ale sytuacja może się wkrótce zmienić, a dokładniej wraz z pojawieniem się pierwszej podstawy DD firmy Logitech: G Pro Racing Wheel. Czy Fanatec zostanie wkrótce zdetronizowany przez Logitech? Tego dowiemy się w dalszej części artykułu.

Logitech G Pro Racing Wheel vs. Fanatec GT DD Pro: dlaczego to porównanie?

Na pierwszy rzut oka można by pomyśleć, że lepiej byłoby zestawić zestaw Logitech z ClubSport DD F1 (eSport lub Racing Wheel), ale różnica w mocy, a przede wszystkim w odczuciach z jazdy, jest znacznie większa między tymi dwoma bazami. W rezultacie najbardziej sprawiedliwe wydaje się zestawienie G Pro z GT DD Pro z 8 nm momentu obrotowego.

Jeśli chodzi o urządzenia peryferyjne do symulatorów wyścigów, Logitech ma bazę Direct Drive i specjalną kierownicę. Możesz mieć pedalboard Load Cell, ale jest on opcjonalny. A jeśli zamierzasz go kupić, lepiej kupić kompletny zestaw, aby zaoszczędzić pieniądze.

W przypadku Fanatec to zupełnie inna historia. Pakiet GT DD Pro zawiera kierownicę CSL DD z zestawem doładowania lub bez, specjalną kierownicę Gran Turismo i pedały CSL, które nie są wyposażone w ogniwa obciążnikowe, ale można je łatwo zaktualizować do LC za niewielką opłatą.

Pojedynek pomiędzy G Pro Racing Wheel i GT DD Pro ma więc o wiele więcej sensu, nie tylko z punktu widzenia wydajności, ponieważ obie podstawy są bardzo zbliżone pod względem mocy, ale także pod względem urządzeń peryferyjnych, ponieważ zestawy ClubSport DD nie są dostarczane z mechanizmem korbowym.

Ekosystem i katalog produktów

W pierwszej rundzie pojedynku zajmuję się ekosystemem. Tutaj Fanatec jest zdecydowanym zwycięzcą. Fanatec jest uważany za “Go-To” dla wszystkich urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych ze średniej i wyższej półki, oferując wydajne i innowacyjne produkty.

Praktycznie cała gama urządzeń peryferyjnych Fanatec do wyścigów symulacyjnych jest ze sobą kompatybilna, w tym bazy Direct Drive, kierownice, pedały, piasty, manetki, hamulce ręczne i wiele innych. Wszystko działa ze wszystkim od Fanatec i to jest siła tego producenta urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych.

Co więcej, Fanatec oferuje szeroki katalog produktów i akcesoriów, od prostych modułów łopatek po specyficzne dla F1 kierownice i naklejki. Jest on ogromny, bardziej niż wszechstronny i dosłownie stanowi targi akcesoriów dla tych, którzy szukają idealnej konfiguracji do wyścigów symulacyjnych.

W Logitech historia wygląda zupełnie inaczej. Zestaw G Pro Racing Wheel jest zupełnie nowy, a przede wszystkim jest to pierwsza wyprawa szwajcarskiej marki w świat Direct Drive. Jest całkiem dobrze zrobiony, ale katalog praktycznie nie istnieje. Jest kierownica z szybkozamykaczem, baza Direct Drive i 3-pedałowy mechanizm korbowy. Jeśli chodzi o resztę, nic. Marka chce rozwijać swój katalog, podobnie jak my, ale nie ma więcej wiadomości na ten temat, mimo że G Pro wkrótce będzie obchodzić swój pierwszy rok na rynku.

Jakość wykonania zestawu

W Fanatec jesteśmy przyzwyczajeni do aluminium, skóry i materiałów premium w naszych urządzeniach peryferyjnych. W przypadku GT DD Pro zmiana kierunku była radykalna i niezbyt dobrze przyjęta przez społeczność symulatorów wyścigów. Kierownica w zestawie, która jest specyficzna dla Gran Turismo®, wykorzystuje plastik do granic możliwości. Rezultat: jest tania, trzeszczy, gdy jej używasz i szczerze mówiąc, nie sprawia, że chcesz ją trzymać.

Logitech G Pro to zupełnie inna historia. Kierownica ma płytę czołową ze szczotkowanego aluminium, a dookoła obszyta jest skórą. Jest bardzo wysokiej jakości, z doskonałą jakością wykonania i wzorowym wykończeniem. Za pierwszy skok w świat Direct Drive, mój kapelusz dla Logitech.

Wyścigowe osiągi i wyczucie

8nm CSL DD jest niemal legendarny w swojej klasie, z ultra-realistycznymi osiągami jak na swoją moc, a także bardzo naturalnym wyścigowym odczuciem. Dzięki oprogramowaniu Fanatec będziesz mógł skonfigurować wrażenia wytwarzane przez silnik według własnego uznania, niezależnie od tego, czy chodzi o sprzężenie zwrotne, moc, FFB i tak dalej. Jest kompletny, a przede wszystkim bardzo niezawodny.

Podstawa G Pro to pierwszy produkt Logitech, który rozwija 11 nm stałego momentu obrotowego. Jest ona potężniejsza pod względem surowego siłowego sprzężenia zwrotnego niż CSL DD, a jeśli poświęcisz czas na jej konfigurację, uzyskasz lepszą wydajność, a także większą immersję. Jednak algorytm Force Feedback firmy Logitech nie jest jeszcze w pełni rozwinięty i ma tendencję do nasycania kierownicy zbyt dużym efektem.

Jeśli chodzi o wydajność i czucie, powiedziałbym, że obie podstawy są na równi, z niewielką przewagą dla Logitech G Pro i jego 11 nm momentu obrotowego.

Dostosowywanie pakietu

Tak więc między G Pro a GT DD Pro jest noc i dzień. Nawet jeśli celem Logitecha jest konkurowanie z takimi firmami jak Moza Racing i Fanatec za pomocą kierownicy wyścigowej G Pro, faktem jest, że pakiet szwajcarskiego producenta blednie w porównaniu z możliwościami dostosowywania oferowanymi przez inne marki.

Na przykład w GT DD Pro można dodać zestaw Load Cell do suportu lub wymienić go na mocniejszy. Możesz wziąć inną kierownicę z dowolnej serii Fanatec i dostosować ją do własnych potrzeb za pomocą łopatek, piast itp. To samo dotyczy manetki i hamulca ręcznego niemieckiej marki. Mówiąc prościej: wszystkie produkty Fanatec są ze sobą kompatybilne.

W przypadku G Pro jesteś ograniczony tylko do kierownicy, podstawy i pedałów w zestawie. Logitech obiecał inne produkty, które uzupełnią pakiet i zaoferują nowy ekosystem, ale ich pojawienie się jest powolne.

Zgodność z platformą

W przypadku G Pro dostępna jest kompatybilność z konsolami (Xbox/PC lub PS/PC) oraz wersja tylko na PC. W przypadku GT DD Pro, technicznie rzecz biorąc, pakiet będzie działał tylko na PC i Playstation, ale w rzeczywistości będzie można go używać na Xbox, z kilkoma ograniczeniami. Dla graczy Xbox dostępny jest odpowiednik Ready2Race Forza.

W Fanatec kluczem jest posiadanie kierownicy kompatybilnej z konsolą w salonie, aby wszystko działało mniej więcej dobrze, nawet jeśli na papierze podstawa nie jest obsługiwana przez twoją platformę.

Cena pakietu

Jeśli zdecydujesz się na kompletny zestaw, z podstawą, kierownicą i pedałami, różnica w cenie między G Pro i GT DD Pro jest po prostu ogromna. W przypadku Logitecha można spodziewać się ceny około 1500 euro, co szczerze mówiąc jest bardzo drogie jak na to, co otrzymujemy. Z kolei GT DD Pro firmy Fanatec, z zestawami Load Cell i Clutch do pedalboardu, aby zrównać go z zestawem Logitech, kosztuje około 980 euro. Trzeba przyznać, że kierownica Logitecha jest znacznie bardziej atrakcyjna niż kierownica Fanateca, ale pod względem podstawowych osiągów różnica nie jest tak oczywista, a początkującemu lub amatorowi trudno byłoby dostrzec różnicę.

Można więc kupić pakiet GT DD Pro z zestawami pedalboardów, a nawet nabyć inną, bardziej zaawansowaną kierownicę i nadal mieć pieniądze na zakup Gran Turismo®, Assetto Corsa lub dowolnego innego symulatora wyścigów.

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Najlepsze pulpity Sim Racing

Najlepsze pulpity Sim Racing

Fani wyścigów symulacyjnych doskonale wiedzą, że każda konfiguracja jest mniej lub bardziej unikalna. Powód jest dość...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar