Zaznacz stronę

Moza R12: Test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Moza R12

Korzyści

  • Doskonała jakość wykonania
  • Świetne wrażenia z jazdy
  • Kompletne oprogramowanie
  • Większy komfort dzięki dużym kołom

Wady

  • Kompatybilny tylko z komputerami PC
  • Brak regulacji w locie z kierownicy
  • Brak kompatybilności ze starszymi kierownicami

Nasza ocena: 9,6/10

Rynek wyścigów symulacyjnych jest bardzo konkurencyjny, zwłaszcza ze względu na mnogość graczy, którzy są w grze od kilku lat. Najprostszym przykładem są niewątpliwie marki Fanatec , Logitech i Thrustmaster która działa w branży wyścigów symulacyjnych od ponad 20 lat. Mamy jednak kilku młodych aktorów, którym udało się bardzo szybko wyrobić sobie markę, jak w przypadku Moza Racing .

W ciągu nieco ponad 2 lat chiński producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych zaoferował nam 6 baz Direct Drive o różnej mocy, w tym jedną kompatybilną z konsolą Xbox, z dość kompletnym ekosystemem. Muszę przyznać, że to naprawdę imponujące, że udało się wydać tak wiele podstaw, z całą resztą, która się z nimi wiąże.

Wśród baz oferowanych przez Moza Racing znajdują się R12 który, jak sama nazwa wskazuje, rozwija 12 nm maksymalnego momentu obrotowego. To urządzenie jest rozsądnie umieszczone między bazami R9 i R16, aby zapewnić lepsze wyczucie niż „poziom podstawowy”, ponieważ R5 jest wyraźnie skierowany do publiczności początkującej w wyścigach symulacyjnych.

W dalszej części przedstawię ci R12, omówię jego mocne i słabe strony oraz przedstawię moje przemyślenia na jego temat.

 

Główne i techniczne właściwości bazy

  • Podstawa napędu bezpośredniego z maksymalnym momentem obrotowym 12 nm
  • Wymiary: 22,6 x 15,7 x 12,4 cm
  • Teoretycznie nieskończony kąt skrętu, ale ograniczony do 2000° przez wewnętrzne oprogramowanie Moza Racing.
  • Całkowicie aluminiowa konstrukcja
  • Kompatybilność z platformą PC
  • QR z wyścigów samochodowych

 

Projekt

Konstrukcja Moza R12 jest praktycznie identyczna jak w przypadku jej mniejszego rodzeństwa, R9, R5 i R3. Wydaje mi się, że mantrą projektantów Moza było „nie zmienia się zwycięskiego zespołu”. Charakterystyczny ” X „Jedyne różnice to rozmiar i waga.

Czarny lakier jest bardzo atrakcyjny, wzmacniając trzeźwość tej podstawy. W rzeczywistości jest tylko kilka logo Moza tu i tam, z małym R12 z boku, coś, czego nie było na mniejszych podstawkach producenta.

Ogólnie rzecz biorąc, ta podstawa wygląda dobrze, podobnie jak inne, które muszę powiedzieć, a to oznacza, że można ją szybko rozpoznać w konfiguracji.

GT DD PRO

Montaż na zamówienie

Chociaż można użyć Zacisk stołowy od Moza, aby zamontować tę podstawę na meblach, nie jestem wielkim fanem tego rozwiązania. Nie zapominaj, że R12 rozwija 12 nm maksymalnego momentu obrotowego, który może nie tylko wygiąć zacisk stołowy, ale także uszkodzić meble.

Można jednak bez najmniejszego problemu przymocować tę podstawę do kokpitu/podwozia lub stojaka, ponieważ Moza Racing jest praktycznie wspierana przez wszystkich producentów tego typu urządzeń peryferyjnych do sim-racingu. W dolnej części znajdują się 4 punkty mocowania, które zapewniają doskonałą stabilność na obudowie, pod warunkiem, że jest ona dobrej jakości.

QR jest oparty na D1-Spec, ale różni się od tego, który można znaleźć w R5 i R9. Istniała już różnica między dwiema małymi bazami Moza Racing i jest ona kontynuowana w przypadku R12. Mechanicznie QR są identyczne, ale złącza są inne, a to oznacza, że stare kierownice (CS, RS i GS, wszystkie w V1) nie są kompatybilne z R12, co jest prawdziwą szkodą dla zawodników, ponieważ będą musieli zapłacić za nowe koła.

 

Produkcja i wykończenie

R12 wykorzystuje aluminium z przemysłu lotniczego do praktycznie całej swojej struktury, z wyjątkiem plastikowej płyty z tyłu, gdzie znajduje się wejście / wyjście (wejście / wyjście). Jakość wykonania jest znakomita, a wykończenie wzorowe.

Aluminium jest wolne od wad produkcyjnych, a także umożliwia pasywne chłodzenie serwomotoru i elektroniki podstawy. Trzeba przyznać, że Moza ma duże doświadczenie w budowaniu swoich produktów, zwłaszcza podstawek, a także całkiem niezłą kontrolę jakości, ponieważ nie zauważyłem jeszcze żadnych wad, źle zmontowanych części ani niczego innego w swoich produktach. Czapki z głów.

 

Zapoznanie się z bazą

Podstawa ta ma identyczny kształt jak R9 i R5, różniąc się jedynie wymiarami i wagą. Pod względem rozmiaru jest o włos dłuższy (głębokość) niż R9, a także oczywiście cięższy.

Będziesz musiał poradzić sobie z tą bazą danych tylko raz, podczas instalacji lub w przypadku zmiany konfiguracji. W przeciwnym razie masz przycisk włączania / wyłączania z tyłu, a także opcję dodania wyłącznika awaryjnego, jeśli chcesz.

Jak już wspomniałem, QR bazuje na D1-Spec i jest mniej więcej zaczerpnięty z wyścigów samochodowych. Połączenie między kierownicą a podstawą jest jednym z najsolidniejszych, jakie kiedykolwiek testowałem i uwielbiam ten QR, podobnie jak Simagic, który wygląda dziwnie podobnie.

GT DD PRO

Wrażenia podczas gry

Ile więc jest wart R12 w wyścigach symulacyjnych? Cóż, właśnie to zobaczymy. Po pierwsze, pozwólcie, że usunę z drogi wszystkie marketingowe bzdury: na stronie producenta jest napisane, że silnik R12 jest pochodną R21. Powinniśmy więc mieć przeczucie, że jest dość blisko tego, prawda? W praktyce wcale tak nie jest. Nawet jeśli siłowe sprzężenie zwrotne jest w porządku i granulowane, R12, dla mnie, nadal jest mocniejszym R9, a to nie jest złe, jeśli mnie pytasz.

Na torze można poczuć praktycznie wszystkie efekty działania samochodu, od zmian przyczepności, przez wibracje, po małe nierówności w środku zakrętu. Jak już wspomniałem, powrót siły jest delikatny i stopniowy. R12 jest w stanie rozróżnić słabe i silne efekty sprzężenia zwrotnego. Z pewnością spodoba się to zawodnikom, którzy chcą mieć wysoce komunikatywną bazę, a jest to całkowicie możliwe dzięki R12, a także oprogramowaniu Pit House firmy Moza Racing. Oczywiście, przy 12nm maksymalnego momentu obrotowego, trzeba też bardziej dociskać, szczególnie w przypadku dużych kół zamachowych (ponad 32cm średnicy).

 

Kompatybilność

Podstawa R12 jest kompatybilna wyłącznie z platformą PC i wieloma urządzeniami peryferyjnymi oferowanymi przez Moza Racing. Niektóre kierownice, zwłaszcza te pierwsze od Moza, nie będą współpracować z R12 z powodu niekompatybilnego QR.

Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, mamy ACC, AC, iRacing, WRC, F1 2022, a lista jest długa. Jest dość wszechstronny i praktycznie nie będziesz miał z nim problemów, może z wyjątkiem Forza Horizon 4 i 5, ale podróż przez grę i ustawienia Pit House powinna to rozwiązać.

GT DD PRO

Stosunek jakości do ceny

Podstawa kosztuje obecnie 560 USD bez VAT na stronie chińskiego producenta, z niewielką zniżką. Alternatywnie, francuski dystrybutor Moza Racing będzie sprzedawał R12 za 649 € z VAT, co jest naprawdę bardzo dobrą ceną w porównaniu do Fanatec ClubSport DD który również rozwija 12 nm momentu obrotowego, ale w stałym tempie i nadal kosztuje 800 euro. Jeśli chodzi o mnie, Moza R12 oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny, nawet pomimo kilku niedociągnięć, w szczególności QR, który nie jest kompatybilny ze wszystkimi kierownicami marki.

 

Mój werdykt

Jeśli szukasz bardzo dobrej bazy z napędem bezpośrednim, która rozwija ponad 10 Nm momentu obrotowego, bez wahania polecam R12. Dzięki swojej mocy, precyzyjnemu, ale ziarnistemu sprzężeniu zwrotnemu siły, doskonałemu wyczuciu jazdy i jakości wykonania, nie wspominając o naprawdę atrakcyjnej cenie, R12 ma wszystko, co może spodobać się zawodnikom.

Co więcej, QR podstawy eliminuje wszelkie zginanie, a poczucie stabilności jest dziesięciokrotnie zwiększone dzięki stalowemu wałowi napędowemu. Ta podstawa jest po prostu bardzo dobra, jeśli o mnie chodzi, chociaż wyraźnie widać segmentację w kołach, które są z nią kompatybilne.

gt dd pro

Moza R12

Moc, precyzyjne siłowe sprzężenie zwrotne i doskonałe wyczucie

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza R5: Test i recenzja

Moza R5: Test i recenzja

Moza R5Korzyści Rozwijająca się baza napędu bezpośredniego 5,5 nm Całkowicie aluminiowa obudowa Kompaktowy rozmiar...

Moza R16: Test i recenzja

Moza R16: Test i recenzja

Moza R16Korzyści Silnik Direct Drive rozwijający 16 nm momentu obrotowego Opcja montażu z przodu Doskonała...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar