Rennsport Cockpit V2
Korzyści
- Konstrukcja rurowa o unikalnym wyglądzie
- Wytrzymały i łatwy w montażu
- Konfiguracja bezpośrednio z Fanatec
Wady
- Dość wysoka cena w porównaniu z tym, co obecnie oferuje Fanatec
- Ograniczona regulacja pozycji kierowcy
Nasza ocena: 8,9/10
Rynek kokpitów jest bardzo konkurencyjny, z graczami istniejącymi od ponad 20 lat, takimi jak PlaySeat. W sim-racingu istnieje pewien schemat dla marek: zazwyczaj specjalizują się w jednym segmencie i pozostają tam, aby zbudować światową reputację. Dotyczy to praktycznie wszystkich producentów, ale jest kilka wyjątków od reguły.
Simlab na przykład. Początkowo producent ten specjalizował się w projektowaniu i produkcji podwozi z profili aluminiowych. W świecie wyścigów simracingowych, reputacja Simlab nie musi być już budowana, ponieważ producent ten jest w świadomości zawodników, gdy tylko pojawi się temat podwozia. Tyle tylko, że aby dobrze prosperować na rynku, zwłaszcza jeśli nie ma się wielu produktów w katalogu, trzeba dywersyfikować swoją ofertę. W rezultacie Simlab kupił Grid Engineering jakiś czas temu, aby zaoferować gamę sim-racingową.
Fanatec jest również Go-To dla symulatorów wyścigowych, tym razem z naprawdę obszernym katalogiem urządzeń peryferyjnych do symulacji, obejmującym urządzenia klasy podstawowej, średniej i najwyższej. Ale ten niemiecki producent chciał dodać kolejną strunę do swojego łuku, oferując kokpity. Obecna oferta Fanatec obejmuje Rennsport V2, rurową obudowę zaprojektowaną dla fanów wyścigów symulacyjnych. Przez długi czas był to jedyny kokpit oferowany przez Fanatec, a w dalszej części zobaczymy, jak wypada na tle swoich braci krwi.
Główne i techniczne cechy podwozia
- Wymiary 115x54x54 cm
- Waga 30 kg
- W pełni rurowa konstrukcja metalowa
- Kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami peryferyjnymi Fanatec, a także z urządzeniami innych marek.
- Dostępna jest obsługa konfiguracji z trzema monitorami
- Obsługa dźwigni zmiany biegów/hamulca ręcznego
- Stonowany design, w całości w kolorze czarnym
Projekt
Zacznijmy od wyglądu Rennsport V2. Gdybyśmy mieli go pokazać, bez żadnych informacji o modelu lub marce, trudno byłoby stwierdzić, że jest to produkt Fanatec.
Należący do serii ClubSport model Rennsport V2 ma dyskretną, całkowicie czarną obudowę. Czarna rurowa rama jest zakrzywiona, z łukowatymi rurkami z przodu, które opadają w kierunku podparcia. Czy wygląda dobrze? Szczerze mówiąc, nie wygląda jak kokpit Fanatec, zwłaszcza gdy porówna się Rennsport V2 z najnowszymi wersjami niemieckiej marki.
W kategoriach bezwzględnych, projekt jest powściągliwy, z czarną siatką pomiędzy metalowymi rurkami. Nadaje mu to pewną osobowość, bez nadawania mu zapierającego dech w piersiach wyglądu.
Montaż na zamówienie
Nic dziwnego, że Rennsport V2 jest w pełni zdemontowany, z rurami i wszystkimi częściami składowymi, a także z instrukcją montażu. Jest to dość łatwe do zrobienia, biorąc pod uwagę, że jest to produkt Fanatec, a przewodnik jest szczegółowy i łatwy do odczytania, ale także dlatego, że Rennsport V2 jest podwoziem rurowym.
Jeśli zagłębisz się w katalog Fanatec, znajdziesz wiele uchwytów pasujących do obudowy. Niezależnie od konfiguracji, Fanatec oferuje dość obszerny katalog akcesoriów, w tym mocowanie monitora (pojedyncze lub potrójne), mocowanie shiftera, mocowanie głośników i mocowanie łyżki.
Produkcja i wykończenie
Cała konstrukcja Rennsport V2 opiera się na metalowych rurkach o standardowej średnicy. Pod względem solidności jesteśmy dobrze obsługiwani, nawet jeśli ten kokpit zaczyna pokazywać swój wiek. Dopóki nie używasz go z Podium DD2 lub równoważną podstawą, Rennsport V2 jest stabilny w kategoriach bezwzględnych.
Jeśli chodzi o wykończenie, nie jestem fanem siatki między rurami, chociaż muszę przyznać, że jest bardzo dobrze wykończona. Wygląda to trochę tanio i tak naprawdę nie odzwierciedla ceny wywoławczej Fanateca. Jednak ogólne wykończenie obudowy jest doskonałe, godne standardów marki. Nie znajdziesz żadnych ostrych krawędzi, źle wykonanych części lub wad w ogóle.
Regulacja podwozia
Oprócz łyżki i mechanizmu korbowego, nie będziesz w stanie zbytnio regulować innych części Rennsport V2. Dolny suport można regulować pod kątem nachylenia, a łyżkę tylko pod kątem odległości. W porównaniu z najnowszymi kokpitami, pierwszy kokpit Fanateca blednie pod tym względem. Trzeba jednak spojrzeć na to w kontekście: było to pierwsze podwozie niemieckiej marki, wypuszczone kilka lat temu, więc…
Jednak jak na swoje czasy, Rennsport V2 nadal oferował przyzwoite ustawienia, odpowiednie dla większości kierowców simracingowych. Po prostu w dzisiejszych czasach oferowanie regulacji kąta na pedałach i regulacji odległości na łyżce nie jest zbyt dobre.
Wrażenia podczas gry
Cóż… Rennsport V2 to kokpit, który pojawił się kilka lat temu. Jak na swoje czasy projekt był całkiem niezły, nawet jeśli nie jestem fanem siatki po bokach między rurkami.
Jeśli chodzi o odczucia, rurowa konstrukcja Rennsport V2 jest solidna, oferując niewiele na drodze ruchu wyścigowego. To prawda, że można zainstalować nową podstawę Direct Drive od Fanatec, ale osobiście nie wybrałbym na przykład Podium DD2.
Moim zdaniem Rennsport V2 jest idealny do konfiguracji dla kierowców początkujących w sim-racingu, z widełkami łańcuchowymi rozwijającymi się poniżej 10 nm, korbami Load Cell ważącymi mniej niż 90 kg i dobrą małą łyżką. Co więcej, jeśli korzystasz z urządzeń peryferyjnych z serii CSL, będą one idealnie pasować do Rennsport V2, oferując doskonałą stabilność podczas wyścigów.
Rennsport V2 nie jest jednak pozbawiony wad, a największą z nich są ustawienia. Podstawa jest stała, a dolny wspornik można regulować pod kątem nachylenia. Jeśli chodzi o łyżkę, jest ona również ograniczona, nawet jeśli opcje Sparco są naprawdę wspaniałe.
Kompatybilność
Jeśli przewiniesz do samego dołu strony z opisem Rennsport V2, dowiesz się, że ten kokpit jest kompatybilny z całą gamą Fanatec, jeśli chodzi o podstawy Direct Drive, pedalboardy i inne akcesoria do symulatorów wyścigowych sprzedawane przez niemiecką markę. Na liście znajdują się również Logitech G25 i G27, a także Thrustmaster T500RS.
I to nie koniec, ponieważ istnieją inne mocowania kompatybilne z Rennsport V2, takie jak jedno dla monitorów (1 lub 3), jedno dla głośnika, jedno dla dźwigni zmiany biegów i tak dalej. Pod tym względem, czyli kompatybilności, Rennsport V2 jest przyjemny w użyciu i nie ogranicza się tylko do gołej obudowy.
Stosunek jakości do ceny
Wyceniony na 999 euro Rennsport V2 może być starym podwoziem, ale jego cena nie zmieniła się z biegiem czasu. Dziś nie oferuje najlepszego stosunku jakości do ceny, nawet w porównaniu z konkurencją Fanatec, taką jak CSL Cockpit, który jest nowszy, ale mniej stabilny w wartościach bezwzględnych z dużymi podstawami, a nawet ClubSport GT Cockpit, który jest wyraźnie lepszy niż Rennsport V2, a przede wszystkim sprzedawany po niższej cenie.
Mój werdykt
Oto mój werdykt na temat Rennsport V2. Jest to obudowa o dość nietypowej konstrukcji, rurowa i bardzo stonowana. Jeśli chodzi o możliwości adaptacji, jesteśmy ograniczeni do akcesoriów Fanatec, ale Rennsport V2 obsługuje urządzenia peryferyjne innych marek, co jest naprawdę dobre.
Jego największą wadą, jak dla mnie, jest cena, która nie zmieniła się z biegiem czasu, zwłaszcza że Fanatec wzmocnił swój katalog o CSL Cockpit i ClubSport GT Cockpit, z których oba są tańsze niż Rennsport V2. Jeśli możesz znaleźć taki za około 500 euro lub nawet mniej, to warto rozważyć ten kokpit. Chociaż nadal jest sprzedawany za prawie 1000 euro, Fanatec oferuje obecnie bardziej nowoczesne opcje w swoim katalogu, a przede wszystkim kosztują mniej.
0 komentarzy