SIMLAB MERCEDES-AMG PETRONAS F1
Korzyści
- Oficjalna kierownica AMG Petronas F1 na sezon 2024 eSport
- Doskonała jakość wykonania
- Materiały najwyższej jakości
Wady
- Tylko kompatybilny z PC
- Jego cena
Nasza ocena: 9,6/10
Simlab jest głównym graczem w branży wyścigów symulacyjnych, a także oficjalnym partnerem zespołu Mercedes-AMG Petronas eSport F1. Ta marka sim-racingowa oferuje głównie kokpity, które nie są zbyt drogie, ale także urządzenia peryferyjne, takie jak deski rozdzielcze, panele przycisków itp. Katalog Simlab jest dość obszerny, ale cierpi na brak produktów, przynajmniej jeśli chodzi o kokpity. Holenderska marka powstała w 2015 roku, gdy jej założyciel nie mógł znaleźć żadnych wysokiej jakości kokpitów, bez nadwyrężania swojego budżetu na wyścigi. Dlatego też produkty Simlab nie są zbyt drogie w porównaniu do konkurencji.
W celu rozszerzenia swojej oferty urządzeń peryferyjnych, firma Simlab przejęła Grid Engineering w 2021 roku i dodała do swojego katalogu szereg produktów, w tym niektóre kierownice i inne akcesoria. Mówiąc o kołach, Simlab ma kilka własnych, głównie barebone opracowanych i wyprodukowanych we współpracy z OMP i Sparco.
Ale na rok 2024 holenderska marka sprawiła nam miłą niespodziankę, opracowując, we współpracy z Mercedes-AMG, kierownicę do wyścigów symulacyjnych: F1. F1. C’est une roue en licence officielle AMG pour les monoplaces inscrites en Formula 1, et dans ce qui suit, nous allons voir ce volant de plus près.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Kierownica typu F1 o średnicy 28 cm
- Waży 1,24 kg z piastą QR
- Struktura z włókna węglowego
- Duży 4,3-calowy ekran z przodu o rozdzielczości 480×800 i szklany panel ochronny
- Montowane z tyłu łopatki do biegów Push-Pull
- 12 przycisków i 9 przełączników obrotowych na panelu przednim oraz 2 inne przyciski na panelu tylnym
- Kompatybilny ze wszystkimi podstawami PC ze wzorem QR 70 mm
- Kompatybilność z RaceDirector i SimHub
- Połączenie z komputerem PC przez port USB i kabel podłączany z tyłu
- RevLED w górnej części panelu przedniego
Projekt
Jeśli chodzi o design, to jest to nic innego jak replika kierownic znalezionych wHamilton i Russell. On retrouve une forme très caractérisée des volants de F1, avec des poignées ouvertes vers le bas. Au centre du plastron, l’écran de 4.3’’ prend place, fournissant de nombreuses informations sur les courses et votre monoplace.
Wokół kierownicy znajdują się elementy sterujące, w tym przyciski i przełączniki obrotowe w różnych kolorach. Kierownica jest krzykliwa, nawet jeśli jej struktura pozostaje stonowana. Niemniej jednak Simlab F1 to przystojna kierownica, która zachwyci fanów jednomiejscowych samochodów.
W celu rozszerzenia swojej oferty urządzeń peryferyjnych, firma Simlab przejęła Grid Engineering w 2021 roku i dodała do swojego katalogu szereg produktów, w tym niektóre kierownice i inne akcesoria. Mówiąc o kołach, Simlab ma kilka własnych, głównie barebone opracowanych i wyprodukowanych we współpracy z OMP i Sparco.
Ale na rok 2024 holenderska marka sprawiła nam miłą niespodziankę, opracowując, we współpracy z Mercedes-AMG, kierownicę do wyścigów symulacyjnych: F1. F1. C’est une roue en licence officielle AMG pour les monoplaces inscrites en Formula 1, et dans ce qui suit, nous allons voir ce volant de plus près.
Montaż na zamówienie
Podobnie jak koła zamachowe Grid, Simlab F1 posiada uniwersalną piastę o wzorze 70 mm, która pasuje do praktycznie wszystkich baz Direct Drive z QR dostępnych na rynku. Możesz z łatwością używać tego koła z Simagic, Simucube, Fanatec, Moza i innymi bazami.
Montaż QR jest bardzo szybki, a wszystko, czego potrzebujesz do przeprowadzenia operacji, jest dołączone do koła w pudełku. Wszystko, co musisz zrobić, to przykręcić stronę koła QR podstawy do piasty F1 i to wszystko. Do niektórych baz może być potrzebna piasta, która nie jest sprzedawana z Simlab F1.
Produkcja i wykończenie
Jako oficjalnie licencjonowana kierownica AMG F1, cała konstrukcja kierownicy Simlab jest wykonana z włókna węglowego. Uchwyty są owinięte silikonem, aby zapewnić dobry poziom przyczepności, niezależnie od tego, czy nosisz rękawiczki, czy nie.
Jeśli chodzi o jakość wykonania, jest ona bardzo wysoka i można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę cenę tego małego klejnotu, ale wrócimy do tego punktu poniżej. Wszystkie części tej kierownicy, czy to przyciski, tylne łopatki, przełączniki obrotowe czy ekran, są perfekcyjnie zmontowane w Simlab F1.
Z tyłu kierownicy znajdują się 3 łopatki, w tym jedna do obsługi sprzęgła i 2 inne do zmiany biegów. W rzeczywistości są to pojedyncze łopatki w konfiguracji Push-Pull z włókna węglowego. Oznacza to, że można zmieniać biegi jedną ręką, a łopatki są wykonane z włókna węglowego, więc są wysokiej jakości.
Obsługa kierownicy
Kierownica Simlab F1 ma średnicę 28 cm i uchwyty otwierane w dół. W rezultacie ergonomia tej kierownicy jest doskonała, idealna do długich sesji symulacyjnych na F1 24.
Co więcej, wszystkie elementy sterujące znajdują się blisko dłoni, więc nie trzeba ich zdejmować, aby aktywować określoną funkcję. Cóż, nie jest tak w przypadku przełączników obrotowych pod ekranem, ale to też robią kierowcy F1.
Jeśli chodzi o ekran, ma on przekątną 4,3 cala i zapewnia doskonały odczyt wyświetlanych na nim informacji. Można go dowolnie skonfigurować, to samo dotyczy RevLED, a wszystko to jest możliwe za pośrednictwem RaceDirector i SimHub na PC.
Jeśli chodzi o tylne łopatki, są to łopatki Push-Pull, wykonane w całości z włókna węglowego. Są łatwo dostępne i można z nich korzystać bez większego wysiłku.
Wrażenia podczas gry
Simlab F1 to koło zamachowe, które musi być połączone z dobrą bazą napędu bezpośredniego, rozwijającą co najmniej 15 nm momentu obrotowego. Na Simucube 2 Sport lub Pro, ale ten drugi wypluwa znacznie więcej momentu obrotowego niż to konieczne, F1 jest czystą przyjemnością w użyciu.
Czucie w grze jest znakomite, z doskonałą reprodukcją efektów. Piasta z tyłu urządzenia umożliwia nieruchome połączenie z QR na jednostce bazowej, zapewniając doskonałe wyczucie gry. Tylne łopatki, zwłaszcza łopatki zmiany biegów, są doskonałe w użyciu. Konfiguracja Push-Pull pozwala na zmianę biegów jedną ręką, tak jak robią to Hamilton czy Russell, a drugą ręką można na przykład zmieniać przełączniki.
Co więcej, silikonowe uchwyty są najwyższej jakości, zapewniając przyczepność nawet podczas najdłuższych sesji symulacyjnych. Simlab F1 to po prostu najlepsza kierownica dla fanów sportów motorowych, która może być również używana do wyścigów wytrzymałościowych na prototypach Le Mans.
Kompatybilność
Jeśli chodzi o bazy Direct Drive, Simlab F1 jest kompatybilny z tymi od Simucube, Fanatec, Moza, Simagic, Asetek i VRS. Lista jest wyczerpująca na stronie internetowej Simlab, a obsługiwane są prawie wszystkie urządzenia peryferyjne, pod warunkiem posiadania odpowiednich koncentratorów.
Jeśli chodzi o tytuły symulujące wyścigi, jest to kierownica F1, więc tytuł EA jest obsługiwany, podobnie jak tytani branży, ale tylko na PC.
Stosunek jakości do ceny
Kierownica Simlab Mercedes-AMG PETRONAS F1 kosztuje prawie 2700 euro na stronie sim-racing, co jest bardzo wysoką ceną za kierownicę. Nie należy jednak zapominać, że jest to oficjalna kierownica zespołu AMG-Petronas F1 eSport i jest praktycznie identyczna z tą, którą można znaleźć w jednomiejscowych bolidach Hamiltona i Russella.
Stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry, jeśli oczywiście pominąć cenę detaliczną. Pomiędzy włóknem węglowym, ogromnym ekranem i elementami sterującymi, ta kierownica to czysta radość.
Mój werdykt
Czy Simlab F1 to doskonała kierownica do wyścigów w najważniejszej dyscyplinie sportów motorowych, a także do wyścigów wytrzymałościowych? Tak, jest więcej niż doskonała. Jeśli o mnie chodzi, jest to najlepsza kierownica do takich wyścigów, pod warunkiem, że masz odpowiednią konfigurację, a także konto bankowe.
Oczywiście Simlab nie zamierza sprzedawać tych kierownic w dużych ilościach, biorąc pod uwagę cenę wywoławczą producenta (2700 euro), ale z pewnością znajdą one nabywców wśród fanów F1 i jednomiejscowych samochodów wytrzymałościowych oraz innych prototypów w iRacing i innych tytułach symulacyjnych.
Jeśli twoja konfiguracja sim-racingowa koncentruje się wyłącznie na dyscyplinach sportów motorowych, o których właśnie wspomniałem, i masz dobry budżet na swoją pasję, możesz rozważyć dodanie tej kierownicy do swojej kolekcji najnowocześniejszych narzędzi. Jeśli jednak w sim-racingu robisz wszystko po trochu, z pewnością nie jest to najlepsza opcja jako kierownica, chyba że oczywiście masz kierownicę do każdej dyscypliny.
0 komentarzy