Gama urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych od Fanatec Gama urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych jest wszechstronna, a przede wszystkim wysokiej jakości. Niemiecki producent spędził lata nie tylko rozwijając i udoskonalając swoje produkty, ale także starając się wypełnić każdą możliwą lukę w swoim asortymencie.
Podobnie jak w przypadku każdej ogólnej marki premium(Volkswagen jest najbardziej konkretnym przykładem), produkty Fanatec muszą przemawiać do wszystkich potencjalnych klientów, od zwykłych entuzjastów sim-racingu po profesjonalnych kierowców eSportowych i wyścigowych, zarówno na PC, jak i konsolach. Tak, Fanatec pozostaje niekwestionowanym królem wśród producentów urządzeń peryferyjnych do sim-racingu na Xbox i Playstation. Oczywiście, Logitech postawił na swoim, jeśli chodzi o produkty pre-mium z jego Pro Racingale szwajcarska marka musi popracować nad swoją ofertą, zwłaszcza pod względem ceny.
Fanatec oferuje łącznie 5 pedalboardów w 2 seriach: CSL i ClubSport. Fani Fanatec będą świadomi, że CSL reprezentuje podstawowy poziom urządzeń peryferyjnych do symulacji wyścigów, z niedrogimi opcjami. Z drugiej strony ClubSport to urządzenie średniej klasy, które czasami może zbliżyć się do najwyższej klasy pod względem odczuć i jakości wykonania (mam na myśli nowe podstawy ClubSport DD i DD+). W dalszej części pomogę ci dokonać wyboru, jeśli chodzi o zestawy korbowe Fanatec.
#1 : Pedały Fanatec CSL Elite V2
⭐ Ocena : 9.8/10
Najlepszy stosunek jakości do ceny
„Uwielbiamy pedał hamulca Load Cell, który można regulować do 90 kg.
#2: Fanatec Clubsport V3
⭐ Ocena : 9.8/10
✅ Najlepsze dla purystów
„Uwielbiamy jego całkowicie aluminiową konstrukcję, która jest ciężka i wytrzymała”.
Pedały Fanatec CSL: najtańsza opcja
Kompatybilność: PC, Playstation, Xbox
Zaczynamy oczywiście od najtańszej opcji Fanateca. Mowa o pedałach CSL, które można mieć za jedyne 80 euro lub 200 euro, jeśli weźmiemy je jako ogniwo obciążnikowe i 3 pedały.
Jeśli chodzi o design, to jest on prosty i albo się podoba, albo nie. Osobiście skłaniam się ku drugiej opcji. Osobiście skłaniam się ku drugiej opcji, ponieważ uważam, że połączenie szarości i czerni nie jest zbyt reprezentatywne dla jakości pedalboardu.
Pedały CSL mają metalową ramę, podobnie jak wersja LC. W standardzie otrzymujesz 2 pedały lub 3, jeśli zdecydujesz się na droższą wersję. Pedały są wyposażone w 12-bitowe czujniki magnetyczne zapewniające doskonały odczyt danych wejściowych i zwiększoną niezawodność.
Jeśli chodzi o wyczucie, przepustnica i sprzęgło są precyzyjne i płynne w użyciu, bardzo liniowe. Hamulec w wersji bez LC jest nieco twardszy, ale tylko o włos, a w LC jest twardy dzięki 3 elastomerom. Podsumowując, wyczucie pedałów CSL jest całkiem dobre dla początkujących symulatorów wyścigów, zarówno na konsolach, jak i na PC. W rzeczywistości dla nowicjuszy polecam ten pedalboard jako zestaw LC na Xbox, PC i Playstation lub jako standardową wersję, jeśli budżet jest ograniczony.
Warto wspomnieć, że pedały CSL Pedals są częściowo zdemontowane w pudełku, więc będziesz musiał wydobyć swoją stronę majsterkowania, aby z nich skorzystać. Sama operacja nie jest skomplikowana, ponieważ wszystko, co musisz zrobić, to przymocować pedały do ramy.
Fanatec CSL Elite V2: najlepszy stosunek jakości do ceny
Kompatybilność: PC, Playstation, Xbox
Wciąż w tym samym zakresie, tj. CSL, mamy główną aktualizację pedałów: Elite V2. Jest to pedalboard z 3 pedałami i Load Cell w standardzie, który jest kompatybilny z konsolami i komputerami PC.
Porozmawiajmy o wyglądzie. Myślę, że Elite V2 wygląda lepiej niż jego młodszy brat, z całkowicie czarnym wykończeniem malowanym proszkowo. Wizualnie oba pedały są bardzo podobne, z taką samą konstrukcją podnóżka i pedałów mocowanych z tyłu. Ale pod maską to już inna historia.
Elite jest standardowo wyposażony w 3 pedały, również z czujnikami magnetycznymi. Pedały przyspieszenia i sprzęgła wykorzystują podstawowy system oporu, ale spełniają swoje zadanie. Te dwa pedały są liniowe, ale elastyczne w użyciu. Nie jest to włącznik/wyłącznik, daleko mu do tego. Ale jest dość łatwy w użyciu w symulatorach wyścigowych, zwłaszcza jeśli jesteś przyzwyczajony do prowadzenia samochodu.
Hamulce są bardziej zaawansowane. Zastosowano dwustopniowe ogniwo obciążnikowe z niebieską sprężyną elektryczną i 3 elastomerami zapewniającymi opór. W rzeczywistości masz w sumie 3 zestawy elastomerów, aby zmienić odczucie pod stopą, a także kolejną sprężynę.
Kierownica Elite jest dobrze wyczuwalna w swoim zakresie, z realistycznym sprzężeniem zwrotnym. Pierwszy etap LC dba o początkowy skok pedału, symulując lekkie hamowanie. Po umieszczeniu w ogniwie obciążnikowym elastomery ulegną ściśnięciu, co wpłynie na skok środkowego pedału. Nie poruszając się zbytnio, czujnik suportu zinterpretuje przyłożoną siłę (do 90 kg) jako nacisk hamowania.
Jeśli o mnie chodzi, Elite V2 to wciąż doskonały pedalboard dla kierowców z dużym doświadczeniem w wyścigach symulacyjnych. To idealny kandydat dla graczy konsolowych z Gran Turismo, Forza Motorsport lub ACC, a także doskonały bilet wstępu dla graczy PC. Co więcej, Elite normalnie kosztuje 300 euro. Do korzystania z Elite V2 potrzebna jest jednak podstawa Fanatec kompatybilna z konsolą.
Fanatec Clubsport V3: Najlepszy pod względem wyczucia
Kompatybilność: PC, Xbox, Playstation
Przechodzimy do tego, co Fanatec ma najlepszego do zaoferowania pod względem czucia: ClubSport Pedals V3. Ten pedalboard jest po prostu wysublimowany, zarówno wizualnie, jak i pod względem czucia. Jednak nie jest tani, z ceną nieco poniżej 400 euro.
Porozmawiajmy trochę o designie. ClubSport V3 to bardzo atrakcyjne urządzenie do symulacji wyścigów, łączące kolor pistoletowy z czerwonymi akcentami. Ten ostatni kolor jest używany głównie na śrubach i elementach systemów oporu. Cała reszta jest w kolorze gun metal (rodzaj szarości).
Z przodu znajduje się mały podnóżek, a z tyłu 3 pedały. Są one identyczne, tylko pedał hamulca ma białe logo Fanatec. Pedały można regulować pod każdym kątem: rozstaw, wysokość, nachylenie itp., a także zmieniać płytki pedałów, jeśli chcesz.
Z tyłu znajduje się 3-pedałowy system oporu. Akcelerator i sprzęgło wykorzystują sprężyny i 12-bitowe czujniki magnetyczne. Zapewnia to precyzję i sporą dawkę oporu. Co więcej, sprężynę pedału przyspieszenia można zmienić, aby dostosować ją do stylu jazdy. Te 2 pedały (przyspieszenia i sprzęgła) są przyjemne w użyciu w symulatorach wyścigowych, doskonale łącząc płynność i liniowość ich ruchu.
Przejdźmy teraz do hamulca. Jest to dwustopniowe ogniwo obciążnikowe, w pełni regulowane za pomocą sprzętu i oprogramowania, zdolne do pochłaniania siły do 90 kg. ClubSport V3 oferuje doskonałe wyczucie podczas korzystania z hamulca w każdych okolicznościach. Proporcje tego pedału są idealne, z ustawieniami martwej strefy, skoku, przyłożonej siły i całej reszty. Jak powiedziałem wcześniej, to najlepsze rozwiązanie od Fanatec. No, prawie.
Ten pedalboard jest przeznaczony przede wszystkim dla doświadczonych wirtualnych kierowców, zwłaszcza na PC. Oczywiście istnieją tytuły symulacyjne na konsolach, ale lista jest raczej krótka i nie będziesz w stanie wykorzystać pełnego potencjału ClubSport V3 bez
Fanatec Clubsport V3 Inverted: Najwyższa immersja dzięki odwróconym pedałom
Kompatybilność: PC, Xbox, Playstation
Zakończmy wariantem ClubSport V3:odwróconym. Jest to specyficzna wersja podstawowego mechanizmu korbowego, z hamulcem i sprzęgłem na górze konstrukcji, a pedałem gazu na dole, tak jak w prawdziwym samochodzie sportowym i/lub wyścigowym.
Konstrukcja pozostaje taka sama, oczywiście z konstrukcją wspierającą dwa odwrócone pedały. Tym razem logo „Fanatec” jest w kolorze białym, zamiast logo „F”, a czerwone akcenty są teraz w kolorze jasnoszarym.
System oporu LC jest identyczny ze standardową wersją ClubSport V3, ale system sprzęgła został zamieniony. Powód jest dość prosty: przy odwróconym pedale potrzebna jest większa siła do jego wciśnięcia, więc sprężyna musi być mocniejsza, w przeciwnym razie pedał będzie zbyt miękki.
ClubSport V3 Inverted kosztuje 600 euro i jest najdroższym urządzeniem firmy Fanatec. Ponownie, urządzenie to jest przeznaczone dla kierowców PC, aby w pełni wykorzystać jego potencjał, mimo że jest kompatybilne z konsolami.











0 komentarzy