Zaznacz stronę

Asetek Forte Bundle: Test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Asetek Forte Bundle

Korzyści

  • Wyjątkowa jakość wykonania
  • Pełna kontrola i zarządzanie za pomocą oprogramowania
  • Ultra-wnikliwe siłowe sprzężenie zwrotne

Wady

  • Brak regulacji podstawy z kierownicy
  • Mechanizm korbowy, który może być niewygodny podczas długich sesji simracingowych
  • Tylko 2 palety
  • Brak ekranu na kierownicy

Miłośnicy niestandardowych komputerów PC z pewnością znają tę markę AsetekGłównie te, które obracają się wokół chłodzenia wodnego. Producent ten jest mniej lub bardziej legendarny w dziedzinie chłodnic, pomp i wszystkich systemów chłodzenia cieczą dla procesorów i kart graficznych.

Firma posiada liczne patenty, które są wykorzystywane przez CoolerMaster, Corsair, NZXT a także inne marki w segmencie chłodzenia wodnego. Wyobrażam sobie, że zdajesz sobie sprawę, że opracowanie systemu chłodzenia wodnego dla procesora (bloku) jest kosztowne i lepiej jest użyć patentu, aby zminimalizować koszty. Bardziej opłaca się wypłacić dywidendę firmie zewnętrznej niż wydać kilka milionów euro na rozwój produktu.

Krótko mówiąc, Asetek jest głównym graczem w branży PC, a dokładniej w segmencie chłodzenia wodnego. Z wyjątkiem tego, że szef firmy jest fanem wyścigów samochodowych, podobnie jak jego syn. W rezultacie Asetek wkroczył do akcji, aby pomóc entuzjastom samochodów i symulacji na całym świecie, oferując bardzo wysokiej jakości urządzenia peryferyjne do symulacji wyścigów. W dalszej części tego artykułu przedstawię ci Silny który reprezentuje środek gamy Asetek i składa się z podstawy, kierownicy i pedałów. Oczywiście, jeśli chcesz, możesz kupić każdy produkt osobno.

 

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Podstawa napędu bezpośredniego rozwijająca 18 nm momentu obrotowego
  • 22-bitowy koder oparty na
  • Kierownica z włókna węglowego w stylu F1/GT o średnicy 29 cm
  • Mechanizm korbowy z 2 pedałami Load Cell i pedałem hamulca, który może wytrzymać nacisk do 180 kg.
  • Zbudowany z najwyższej jakości materiałów, w tym włókna węglowego i aluminium
  • 12 przycisków, 6 przełączników obrotowych, 2 przełączniki i 3 enkodery na płycie czołowej kierownicy
  • QR z tyłu identyczny jak w Simucube

 

Projekt

Zacznijmy od projektu kierownicy w tym zestawie. Kierownica jest typowa dla F1/GT, otwarta u dołu. Oznacza to, że uchwyty nie łączą się z konstrukcją, co pomaga w ogólnej ergonomii kierownicy, jak zobaczymy poniżej. Włókno węglowe z przodu nadaje kierownicy unikalny wygląd, bardzo podobny do tego u konkurencji, a całość jest ozdobiona kilkoma pomarańczowymi elementami, które lekko skręcają w kierunku żółtego. Nie ma ekranu na płycie czołowej i szczerze mówiąc, w cenie, w jakiej to urządzenie jest sprzedawane, byłoby to najmniej, co mogliśmy zrobić.

Podstawę stanowi duży kawałek metalu. Bestia ma 30 cm długości i 13 cm wysokości, aby pomieścić silnik, który wytwarza nie mniej niż 18 nm momentu obrotowego. Konstrukcja jest prosta, z metalową obudową umieszczoną pomiędzy plastikowymi panelami. Na całej podstawie Forte znajdują się żeberka odprowadzające ciepło generowane przez silnik, a kształt jest dość standardowy. Asetek postawił na prostotę, a nie ekstrawagancję, jak Moza, ale design jest elementem subiektywnym.

Zakończmy na pedalboardzie zestawu. To urządzenie peryferyjne jest z pewnością mocno inspirowane tymi, które można znaleźć w Pagani lub Koenigsegg, z zapierającym dech w piersiach designem. Wszystkie pedały są w kolorze czarnym, z jaskrawymi pomarańczowymi akcentami dla systemów Load Cell. Nadal jest piękny, jeśli o mnie chodzi, ale myślę, że jest trochę za dużo logo na głównej płycie.

Asetek Forte Bundle

Montaż na zamówienie

Kierownica Forte wykorzystuje system QR identyczny jak Simucube, dzięki czemu kierownica wsuwa się na miejsce, a następnie w ogóle się nie porusza. Podstawa może być mocowana od przodu lub od dołu. Potrzebna będzie obudowa obsługująca przedni system montażowy Asetek lub można zakupić wspornik sprzedawany przez Asetek. Upewnij się, że zrobiłeś rozeznanie, ponieważ marka jest dość nowa na scenie wyścigów symulacyjnych.

Należy pamiętać, że szczeliny mocujące podstawę będą nieco cierpieć podczas długich sesji symulacyjnych, więc będziesz mieć niewielką szczelinę ze względu na zastosowany plastik. Jest to czysto estetyczne i w żaden sposób nie wpływa na strukturę.

Pedalboard jest przeznaczony do montażu na podwoziu kuchennym. Ten mały klejnot może wytrzymać nie mniej niż 180 kg nacisku na pedał hamulca, a to bardzo dużo. Wszystkie urządzenia peryferyjne w tym zestawie Forte zostały zaprojektowane tak, aby można je było łatwo zamontować w nowoczesnej, solidnej obudowie.

 

Produkcja i wykończenie

Teraz historia jest nieco mieszana. Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, jest to w 100% aluminium bardzo wysokiej jakości, z niemal wzorowym wykończeniem. Mówię prawie, ponieważ jest kilka elementów z lekko wystającymi krawędziami, ale z tego co rozumiem, było to intencją Asetek, być może po to, aby nadać im industrialny wygląd. Niemniej jednak jest to produkt premium pod względem jakości wykonania i wykończenia.

Podstawa jest aluminiowa, ale przednia i tylna pokrywa są plastikowe. Ogólne wykończenie jest bardzo dobre, chociaż przedni system mocowania mocno naciąga plastik pokrywy, pozostawiając niewielką szczelinę, która jest czysto estetyczna.

Zakończmy na kierownicy. Forte jest doskonale wykończony, ze szczególną dbałością o szczegóły wszystkich elementów kierownicy. Włókno węglowe poprawia wygląd kierownicy klasy premium i nie spodziewalibyśmy się niczego innego po kierownicy, która kosztuje więcej niż zestaw Fanatec. Ale to kompozyt: tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem węglowym.

 

Zapoznanie się z pakietem

Kierownica Forte ma średnicę 29 cm, co jest średnią dla tej kategorii. Ergonomia jest naprawdę dobrze przemyślana, a wszystkie elementy sterujące znajdują się blisko palców. To samo dotyczy 2 łopatek z tyłu, które są łatwe w użyciu podczas wyścigów. Jednak niektóre enkodery i przełączniki okazały się dość trudne w użyciu i nie wiem, czy jest to problem regulacji, czy zadziorów w ich konstrukcji.

Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, można dostosować ustawienia na 2 pedałach, ale uważam, że jest to raczej niewygodne podczas długich sesji symulacyjnych. Dwa pedały są ustawione niemal pionowo i nie jest to naturalna pozycja dla stóp, chyba że na podwoziu typu F1 z podniesionymi nogami.

Asetek Forte Bundle

Wrażenia podczas gry

Podstawa

Jeśli chodzi o podstawę, jest ona po prostu doskonała, o ile poświęcisz czas na jej prawidłową konfigurację za pomocą oprogramowania Asetek. Silnik jest nie tylko potężny dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 18 nm, ale jest również w stanie generować słabe i bardzo słabe efekty, a także silne i bardzo silne efekty, praktycznie w tym samym czasie.

Podstawa jest bardzo dynamiczna, jeśli chodzi o przekazywanie informacji zwrotnej o sile i doskonale dostosowuje się do stylu jazdy, nawet jeśli wolisz bardziej ziarniste odczucia lub odpowiednią ilość mocy bezpośrednio w dłoniach. Co więcej, zarządzanie ciepłem jest po prostu idealne, nawet po kilku godzinach użytkowania. Ta podstawa Asetek nie spadnie mocy po pewnym czasie, a to czysta błogość.

Kierownica

Przesiadam się na kierownicę Forte. Gdy tylko zaczniesz obracać kierownicą, zdasz sobie sprawę, że jest ona dość ciężka (ponad 1,3 kg na wadze), zwłaszcza jeśli wypróbowałeś już na przykład koła z włókna węglowego od Fanatec. Niemniej jednak, ta kierownica, w połączeniu z podstawą Asetek, daje nam bardzo dobrą dawkę wrażeń w grze. Pozycja za kierownicą jest dość standardowa dla tej kategorii, 09:15, a przyciski są łatwo dostępne, nawet jeśli niektóre z nich są nieco twarde jak na mój gust.

Dużym plusem w stosunku do konkurencji z Fanatec jest jednak średnica uchwytów na kierownicy Asetek Forte: są one znacznie większe, co zapewnia znacznie przyjemniejsze wrażenia z jazdy. Będziesz miał znacznie lepszą przyczepność na kierownicy, poprawiając czasy okrążeń, a także ergonomię.

Pedały

Zakończmy na pedalboardzie Asetek. Oczywiście oba pedały można regulować pod względem wyczucia, skoku, oporu, położenia ogranicznika i całej reszty. Nie zapominajmy, że jest to urządzenie klasy premium, nawet jeśli z czasem staje się niewygodne ze względu na pionową pozycję pedałów.

Jeśli chodzi o wyczucie, pedał przyspieszenia okazał się doskonały po dość długim użytkowaniu. Po ustawieniu ogranicznika krańcowego przepustnica jest bardzo liniowa, precyzyjna i przyjemna w użyciu, pomimo pionowej pozycji pedału, która z czasem może być niewygodna. Z drugiej strony hamulec to zupełnie inna historia i szczerze mówiąc spodziewałem się czegoś wyjątkowego, biorąc pod uwagę cenę.

Czujnik wagowy jest standardową jednostką dwustopniową ze strefą obciążenia wstępnego (1ststrefa podłoga). Regulacje są możliwe na obu piętrach, ale tak naprawdę nie znalazłem tego, czego szukałem. Pierwszy etap był zbyt miękki, pomimo godzin spędzonych na majstrowaniu przy sprężynie i oprogramowaniu/czujniku. To była przegrana sprawa i kolejne rozczarowanie.

Elastomer nie był lepszy. Można je wymieniać, ale strefa “stop” pojawia się zbyt szybko i wkrótce będziesz próbował wbić stopę w betonową ścianę. Istnieją programowe ustawienia interpolacji hamowania, ale spowoduje to zniekształcenie odruchów z innymi mechanizmami korbowymi Load Cell, jeśli masz więcej niż jeden.

 

Kompatybilność

Jest rzeczą oczywistą, że urządzenia peryferyjne Asetek 3 Forte są kompatybilne tylko z platformą PC, z tego prostego powodu, że marka jest nowa na rynku i minie jeszcze trochę czasu, zanim będzie to możliwe. Sony i Microsoft daje jej żetony na swoje produkty. Producent wyraźnie zaznaczył jednak, że zamierza oferować urządzenia peryferyjne kompatybilne z konsolami.

Jeśli chodzi o tytuły sim-racingowe, praktycznie wszystkie są kompatybilne z tą serią Forte, podobnie jak w przypadku innych produktów producenta urządzeń peryferyjnych do sim-racingu.

GT DD PRO

Stosunek jakości do ceny

Ostrzegam więc, że rachunek będzie wysoki. Podstawowy model Forte kosztuje prawie 1060 euro, kierownica kosztuje prawie 660 euro, a pedały są dostępne za prawie 560 euro i ponad 600 euro za wersję S.

Podsumowując, za ten zestaw od Asetek zapłacisz od 20 do 2070 euro, co moim zdaniem czyni go bardzo drogim, zwłaszcza że stosunek jakości do ceny nie działa na jego korzyść, z dużą ilością plastiku użytego na przykład na kierownicy.

 

Mój werdykt

Tak więc, mój werdykt na temat tego zestawu średniej klasy od Asetek. Bardzo podobała mi się kierownica, jej ergonomia i chwyt. Bardzo podobała mi się podstawa, która jest znacznie lepsza od konkurencji(Fanatec DD1 i Moza R21), mimo że na papierze jest mniej wydajna niż inne. Po prostu siłowe sprzężenie zwrotne jest dynamiczne, bardzo komunikatywne, dobrze ziarniste i ma dużą moc. Informacje zwrotne są po prostu lepsze niż w przypadku baz Fanatec i Moza, to wszystko.

Ale mechanizm korbowy Forte nie ma nic wspólnego z ceną i gdybym był tobą, spasowałbym. Moim zaleceniem jest wzięcie podstawy i kierownicy, nawet jeśli ta ostatnia nie jest dokładnie najwyższej klasy z dużą ilością plastiku, i oparcie się na ClubSport V3 standardowy lub Odwrócony.

gt dd pro

Asetek Forte Bundle

Wysoce wciągający pakiet, wyjątkowa jakość.

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza ES: Test i recenzja

Moza ES: Test i recenzja

Moza ESAvantages Plusieurs commandes entièrement paramétrables Finition et matériaux prémiums Excellente ergonomie...

Moza CS V2P: Test i recenzja

Moza CS V2P: Test i recenzja

Moza CS V2PAvantages Volant premium d’excellente qualité Structure en alliage d’aluminium Connexion à la base en...

Moza FSR: Test i recenzja

Moza FSR: Test i recenzja

Moza FSRKorzyści 4,3-calowy ekran Wykończenie z włókna węglowego Liczne zamówienia Wady Nieco wysoka cena i waga Brak...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar