GRID MPX
Korzyści
- Minimalistyczny design kierownicy klasy premium
- Styl GT z doskonałą ergonomią
- Wysoki poziom personalizacji
Wady
- Dość wysoka cena sprzedaży
- Kompatybilność ograniczona do komputerów PC
Nasza ocena: 9,7/10
Fani wyścigów symulacyjnych bez wątpienia znają Sim-Labfirma działająca na rynku wirtualnych kokpitów wyścigowych. Marka oferuje szereg podwozi, które są przystępne cenowo, solidne i wysoce konfigurowalne. Z myślą o poszerzeniu portfolio klientów i pod kierownictwem swojego CEO Richard SchouterenSim-Lab postanowił dodać kolejną strunę do swojego łuku, a mianowicie urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych.
Tyle tylko, że budowanie od podstaw działu produktów symulatorów wyścigowych jest nie tylko kosztowne, ale także niezwykle czasochłonne, jeśli oczywiście chce się to robić właściwie. A co się robi, gdy nie chce się zbytnio nadwyrężać kręgosłupa? Cóż, kupujesz firmę, która już działa w branży. W 2021 roku Sim-Lab nabył Inżynieria sieciowa. Cette entreprise fabrique principalement des accessoires sim-racing comme des dashboards, des RevLED, des consoles de boutons, des QR et des adaptateurs QR aussi, et avait dans son catalogue un volant, le Porsche 911 RSRktóre kosztuje rękę i nogę, i najwyraźniej nie jest dostępne dla przeciętnego kierowcy wyścigowego.
Aby to zmienić, a przede wszystkim wygenerować nową sprzedaż, Grid opracował i wprowadził na rynek zupełnie nową kierownicę typu GT: MPX. Poniżej przyjrzymy się tej nowej kierownicy do wyścigów symulacyjnych.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Cała konstrukcja aluminiowa
- Płyta czołowa z włókna węglowego o grubości 5 mm
- 9 enkoderów ELMA, 8 przełączników APEM, 2 przełączniki 7-drożne i 8 podświetlanych przycisków (w sumie 87 diod LED RGB dla elementów sterujących)
- 4 tylne łopatki, 2 magnetyczne i 2 analogowe
- Palety o regulowanej wysokości i rozstawie
- QR z tyłu o rozstawie 6×70 mm
- Kompatybilność z komputerami PC poprzez 6-pinowy kabel Lumberg i USB
- Kompatybilność z SimHub
- Średnica 29,5 cm i waga 1,7 kg
- W pełni remapowalne elementy sterujące
Projekt
Konstrukcja MPX jest naprawdę stonowana, z prostokątnym kształtem typowym dla kierownic GT. Płyta czołowa zawiera wszystkie elementy sterujące kierownicy, z logo Grid pośrodku. Przyciski, podobnie jak inne elementy sterujące na płycie czołowej, są podświetlane łącznie 87 diodami LED RGB, co zapewnia pełną personalizację kolorów.
Dolne uchwyty są zamknięte, a włókno węglowe dodaje tej kierownicy sporą dawkę wyścigowego charakteru. Podsumowując, MPX to świetna kierownica do wyścigów symulacyjnych, idealna do każdej konfiguracji GT.
Montaż na zamówienie
MPX może być używany z praktycznie każdą bazą napędu bezpośredniego dostępną na rynku, dzięki piaście PCD i elementowi dystansowemu. Element dystansowy ma wzór montażowy 6×70 mm, dzięki czemu jest kompatybilny z wieloma QR.
Co więcej, każdy otwór w piaście jest gwintowany, co sprawia, że operacja dopasowania podstawy do QR jest nie tylko szybka, ale i ultra łatwa do wykonania. Będziesz jednak miał dość długi wał napędowy z podstawą (powiedziałbym, że zgaduję, od 10 do 15 cm). Jeśli jesteś przyzwyczajony do QR od Simagic, Moza lub Fanatec, na początku będzie się to wydawać dziwne. Ale dobrą rzeczą jest solidność połączenia: kierownica nie porusza się ani o pół stopnia, gdy jest na swoim miejscu.
Produkcja i wykończenie
MPX ma całkowicie aluminiową konstrukcję z przednią płytą z włókna węglowego. Jeśli chodzi o solidność, to nie mam nic do powiedzenia poza tym, że nie drgnie ani jeden mięsień. Jest bardzo solidny, bardzo dobrze wykonany i bardzo wysokiej jakości.
Wszystkie przyciski na tej kierownicy są idealnie wyśrodkowane, a niektóre z nich są otoczone diodami LED RGB. Wykończenie MPX jest wyjątkowe i nie oczekiwałbym niczego mniej od kierownicy Grid Engineering. Wszystkie części, które składają się na tę kierownicę, są idealnie na swoim miejscu, bez szczelin, szczelin, szczelin i wad. Jest po prostu idealna, pięknie wykończona. Jednocześnie jest to normalne, ponieważ marka ma reputację do utrzymania, a cena wywoławcza jest nadal wysoka. Co prawda nie tak bardzo jak kierownica Porsche Grid, ale jest wysoka w porównaniu do konkurencji.
Obsługa kierownicy
Zajmijmy się teraz MPX. Jeśli chodzi o elementy sterujące, wszystkie znajdują się bardzo blisko dłoni, co ułatwia korzystanie z nich w pełnym trybie wyścigowym. MPX ma 29,5 cm średnicy, co jest odrobinę większe w porównaniu z innymi modelami w tej klasie (ogólnie 28 cm). Ma to jednak swoje zalety, w tym doskonały chwyt.
Jeśli chodzi o przyczepność, pozycja jazdy jest standardowa dla tej kategorii, z zamkniętymi uchwytami na dole. Są one wyposażone w silikonowy materiał zapewniający przyczepność nawet bez rękawiczek.
Z tyłu MPX 4 łopatki można regulować w dwóch osiach i szczerze mówiąc, rzadko widziałem coś podobnego w kierownicach do wyścigów symulacyjnych. Będziesz potrzebował do tego klucza imbusowego, ale jest to doskonały punkt, który poprawia ogólną ergonomię MPX.
Wrażenia podczas gry
Należy pamiętać, że ta kierownica Grid Engineering jest droga i dość ciężka – waży 1,7 kg. Niezbędne jest więc sparowanie jej z mocną podstawą Direct Drive, aby uzyskać dobre wyczucie gry.
Ale to, co jest świetne w MPX, to jego piasta, która może pomieścić mniej więcej wszystkie szybkozamykacze na rynku dzięki wzorowi 6×70 mm, a wszystkie otwory mają gwint. To nie tylko rzadki widok, ale także bardzo praktyczny przy montażu QR. Jedynym minusem jest długość wału napędowego, ale ma to swoje zalety dla immersji, ponieważ w wyścigach samochodowych kierownice znajdują się blisko kierowcy.
Krótko mówiąc, wrażenia. Szczerze mówiąc, jest to doskonałe rozwiązanie w tej kategorii, nawet jeśli rynek jest obecnie dość nasycony. Biorąc pod uwagę, że MPX jest bardzo łatwy w obsłudze, wrażenia z jazdy również idą w parze. Waga nie jest w ogóle odczuwalna, o ile masz bazę 15 nm i więcej momentu obrotowego. Co więcej, naklejki dołączone do MPX pozwalają dostosować elementy sterujące według własnego uznania.
Ponadto 6-pinowy kabel Lumberg podłącza się z tyłu kierownicy, poniżej QR. Nie zauważysz go zbytnio podczas wyścigu, a nawet możesz go przymocować do QR bez żadnego problemu.
Kompatybilność
Kompatybilność platformy MPX jest ograniczona do baz Direct Drive na komputerach PC. Jeśli chodzi o QR, hub MPX oferuje wsparcie dla praktycznie wszystkich baz dostępnych na rynku, czy to Simagic, Simucube, Fanatec, Moza itp. I to też jest normalne, ponieważ w tej chwili Grid nie produkuje żadnych baz DD dla swoich kół zamachowych. I to też jest normalne, ponieważ Grid nie produkuje obecnie podstaw DD dla swoich kół zamachowych.
Stosunek jakości do ceny
MPX jest normalnie wyceniony na 1199 euro na stronie Grid Engineering, ale obecnie jest przeceniony o 100 euro. Jest to całkiem dobra cena za to, co otrzymujesz w ramach urządzenia do symulacji wyścigów. Jasne, nie ma ekranu, nie ma RevLED, ale to też nie koniec świata, a w zamian otrzymujesz jedną z najlepszych kierownic GT na rynku, która jest kompatybilna ze wszystkimi bazami Direct Drive.
1200 może wydawać się drogie dla większości kierowców, ale Grid ma własne portfolio klientów. Więc…
Mój werdykt
Co sądzę o Grid MPX: To bardzo dobra kierownica GT dla kierowców profesjonalnych i amatorów. Jej zalety to możliwość personalizacji, doskonała jakość wykonania, unikalny design, najwyższej jakości materiały i kompatybilność ze wszystkimi bazami Direct Drive dostępnymi na rynku.
Cena może zniechęcić niektórych zawodników, ale z drugiej strony nie wszyscy zawodnicy zwrócą się do produktów symulacyjnych Grid Engineering. Co więcej, widoczne są pewne niedociągnięcia tej kierownicy, takie jak kompatybilność tylko z komputerami PC lub kabel, który musi być obsługiwany w celu podłączenia do komputera.
Jeśli możesz sobie pozwolić na MPX, to jak najbardziej. Nie wahaj się kupić deski rozdzielczej Grid i dobrej podstawy od Simagic lub Fanatec.
0 komentarzy