Zaznacz stronę

Jaka jest najlepsza kierownica do Gran Turismo 7 (PS5)?

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Dla wielu sympatyków wyścigów Gran Turismo to jest to, co pozwoliło im postawić pierwsze kroki w tej dyscyplinie. Od czasu uruchomienia pierwszego PlaystationCo generację mieliśmy nowe Gran Turismo.

Z biegiem lat gra znacznie się poprawiła, zarówno pod względem grafiki, jak i rozgrywki. Trzeba przyznać, że na konsolach i w grach zręcznościowych konkurencja dla Gran Turismo® jest bardzo niewielka. Sony. Saga jest z niecierpliwością wyczekiwana przez fanów przy każdej premierze, a sprzedaż, która po niej następuje, jest często doskonała, co wskazuje, że po ponad 20 latach istnienia Gran Turismo, gracze wciąż są nią zafascynowani.

Oczywiście, ku uciesze fanów wyścigów symulacyjnych, dostępnych jest wiele urządzeń peryferyjnych, które pozwalają w pełni wykorzystać samochody wyścigowe i immersję oferowaną przez GT na PlayStation. Dziś przyjrzymy się najlepszym kierownicom kompatybilnym z PS5 i Gran Turismo 7.

#1 : Fanatec GT DD PRO

Ocena : 9.9/10

fanatec gt dd pro

Najlepszy stosunek jakości do ceny

“Uwielbiamy go za bezkonkurencyjną ofertę i najwyższą jakość”.

#2: Fanatec GT DD Extreme

Ocena : 9.5/10

Recenzja thrustmaster tgt2

✅ Najwyższa immersja GT

“Uwielbiamy jego 15 Nm momentu obrotowego i ultra-realistyczne wyczucie wyścigowe”.

#3: Thrustmaster T248

Ocena : 8.8/10

thrustmaster-t248-avis

Doskonały zestaw dla początkujących

“Uwielbiamy jego żywy, precyzyjny powrót siły”.

1. Fanatec Gran Turismo DD Pro (5 i 8 nm)

fanatec gt dd pro

Naszym zdaniem najlepszą kierownicą do Gran Turismo jest Fanatec GT DD Prooficjalnie licencjonowany zestaw GT od niemieckiego producenta urządzeń peryferyjnych Fanatec. W tym przypadku Sony opracowało specyfikację, a Fanatec był odpowiedzialny za opracowanie i wyprodukowanie kierownicy.

Podstawą tego zestawu jest CSL DD z momentem obrotowym 5 lub 8 nm, w zależności od wybranej wersji. Mówiąc prościej: jest o lata świetlne przed pozostałymi dwoma pakietami, które właśnie przedstawiłem, pod każdym względem. Maksymalny moment obrotowy wynosi 5 lub 8 nm, a siłowe sprzężenie zwrotne jest potężne, precyzyjne, wciągające i wysoce komunikatywne. W GT7 poczujesz wszystko, co robi samochód, który prowadzisz, w najdrobniejszych szczegółach.

Jeśli chodzi o kierownicę, jest ona o poziom niższa od tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni w przypadku Fanatec. Ergonomia jest dobra, ale jakość wykonania pozostawia nieco do życzenia. Konstrukcja wykonana jest w całości z plastiku, co wygląda tanio na zestawie, który kosztuje trochę pieniędzy. Masz mały ekran OLED i RevLED tuż nad nim, przyciski, które są łatwo dostępne bez opuszczania rąk z kierownicy, dość stonowany design łączący czerń i srebro (mimo że wszystko jest plastikowe), 2 małe łopatki z tyłu i QR1 Lite. W rzeczywistości radziłbym wybrać wersję 5 nm, jeśli zamierzasz zachować ten plastikowy QR, w przeciwnym razie przełącz się na metalowy dla wersji 8 nm.

Pedały to standardowe pedały CSL, więc otrzymujesz 2 pedały i sprężyny zapewniające opór. Jest w porządku w normalnym użytkowaniu, lepszy niż pozostałe dwa, a także można go ulepszyć za pomocą zestawu. Ogniwo obciążnikowe.

Pod względem ceny Fanatec Gran Turismo DD Pro można wymienić za 700 € za wersję 5 nm i 800€ za wersję 8 nm.

Korzyści

  • Niezwykle precyzyjne siłowe sprzężenie zwrotne dzięki silnikowi Direct Drive
  • Cicha dzięki braku wentylatora na podstawie
  • W pełni konfigurowalny z szerokim zakresem opcji dostosowywania
  • Łatwy w obsłudze biały wyświetlacz OLED umożliwiający dostęp do menu ustawień i telemetrii
  • Wysokiej jakości mechanizm korbowy w zestawie, z dużą platformą do podparcia stóp
  • Szeroka kompatybilność (PC, PlayStation 3, 4, 5 i Xbox One/Series X&S)

Wady

  • Często niedostępne i trudne do zdobycia!

2. Fanatec GT DD Extreme

fanatec gt dd pro

Najwyższy czas, aby Fanatec zrobił coś, aby odzyskać swoich fanów i udział w rynku wyścigów symulacyjnych. Marka przez długi czas była nieobecna w bazach Direct Drive średniej klasy, tych rozwijających od 12 do 16 nm momentu obrotowego. Dla sporej liczby kierowców te 12 i 16 nm momentu obrotowego reprezentuje najlepsze miejsce w wyścigach symulacyjnych: nie jest zbyt mocny, aby oderwać rękę w razie wypadku na torze, ale ma wystarczająco dużo w brzuchu, aby powiedzieć “niech to szlag” przy ścinaniu. Z tego powodu wiele marek symulatorów wyścigowych postawiło na ten segment, który jest bardzo ceniony przez doświadczonych kierowców.

Tak więc nowy GT DD Extreme wykorzystuje bazę Direct Drive ClubSport DD+, która rozwija 15 nm stałego momentu obrotowego. Niektórzy mogą zapytać, czym jest stała para? Cóż, to całkiem proste: baza może utrzymywać pełną moc praktycznie przez cały czas, gdy jest używana. Innymi słowy, jeśli popchniesz go do maksimum, zawsze rozwinie 15 nm momentu obrotowego, czego nie można powiedzieć o konkurencji, która często ma bazy z mocą szczytową (maksimum przez krótki okres).

W zestawie znajduje się również nowa kierownica Gran Turismo, o nieco innym wyglądzie niż ta, którą zastępuje, a także materiały premium. Jeśli jesteś zainteresowany zakupem jednego z nich, znajdziesz go na stronie internetowej Fanatec za 1300 euro. Pamiętaj, że w tym zestawie otrzymasz tylko podstawę i kierownicę, więc będziesz musiał również kupić pedalboard, aby ukończyć każdą szanującą się konfigurację symulatora wyścigów.

Korzyści

  • Wysoki stały moment obrotowy 15 Nm zapewnia wciągające wrażenia z jazdy
  • Nowa baza Direct Drive ClubSport DD+ oferuje dobry stosunek jakości do ceny
  • Kierownica Gran Turismo Premium z wysokiej jakości materiałami

Wady

  • Dość wysoka cena
  • Ciężki i nieporęczny
  • Pedały nie wchodzą w skład zestawu

3. Thrustmaster Т-248

thrustmaster-t248-avis

The Thrustmaster Т-248 to najnowsza kierownica, a raczej zestaw kierownic, wydany z myślą o konsolach nowej generacji, a mianowicie PS5 i Xbox Series X/S. Le T-248 posiada koło o średnicy 28 cm z plastikową konstrukcją.

Jeśli chodzi o siłowe sprzężenie zwrotne, T-248 wykorzystuje silnik Burshless napędzany paskiem i kołem zębatym, co plasuje go gdzieś pomiędzy T-150 i T-300 firmy Thrustmaster. Jeśli chodzi o wrażenia dotykowe, jest to krok naprzód w porównaniu z Logitech G92/G923 (którym przyjrzymy się później), ponieważ Thrustmaster dość dobrze opanował tę technologię siłowego sprzężenia zwrotnego. Moment obrotowy wynosi nieco ponad 4 nm i to też jest w porządku.

Stylistyka T-248 jest stonowana, z czarną kierownicą, kilkoma czerwonymi akcentami i czerwonym paskiem u góry. Jest też dość duży ekran, który wyświetla niektóre dane telemetryczne. Ergonomia T-248 jest dobra, a przyciski są łatwo dostępne, gdy ręce są zajęte lataniem. Łopatki są jednak nieco mniejsze niż w modelach Logitech. Ale nie zamierzam na to zbytnio narzekać.

Inaczej jest w przypadku pedalboardu, ponieważ jest to T3PM z 3 pedałami. To aluminiowe urządzenie jest wystarczająco wytrzymałe dla najtwardszych z nas. Pudełko zawiera 2 sprężyny hamulcowe: miękką i twardszą, zapewniające znacznie lepsze wyczucie niż korby Logitech.

Teraz przechodzimy do nagrody. T-248 kosztuje około 300 euro w ofercie specjalnej i 350 euro poza ofertą specjalną. Jeśli chodzi o mnie, jeśli chcesz dobrze poczuć Gran Turismo 7 i uzyskać wysoki poziom immersji (bez płacenia za Direct Drive), wybrałbym T-248.

Korzyści

  • Niezwykle precyzyjne i mierzalne siłowe sprzężenie zwrotne
  • Wybór trzech różnych typów siłowego sprzężenia zwrotnego
  • Wszechstronne, wydajne pedały z możliwością wyboru ciśnienia hamowania
  • Zintegrowany ekran sterowania
  • Wygodny, precyzyjny uchwyt
  • Bardzo atrakcyjne skórzane wykończenie
  • Wysoka kompatybilność z konsolami PS4, PS5 i PC Szybka i łatwa instalacja

Wady

  • Palety są szczególnie hałaśliwe
  • Koło nie jest zdejmowane ani wymienne
  • Design może nie przypaść do gustu każdemu
  • Stosunkowo wysoka cena
  • W przypadku awarii trzeba ponownie zainwestować w kompletną kierownicę

4. Kierownica Logitech G Pro Wheel + pedały wyścigowe

fanatec gt dd pro

Kontynuujemy z nowym urządzeniem peryferyjnym i pierwszym w asortymencie dla Logitechmysz G Pro. Czym jest G Pro? Cóż, to odpowiedź Logitecha na Fanateca i spółkę w zakresie podstaw. Napęd bezpośredni i Load Cellpedały.

Design tej kierownicy jest po prostu idealny: stonowany, z aluminium, skórą, czernią i kilkoma niebieskimi akcentami. Jeśli o mnie chodzi, jest po prostu wspaniały i nie jestem zaskoczony, ponieważ Logitech zawsze był dobry w tworzeniu pięknych urządzeń peryferyjnych. Wykończenie kierownicy, pedałów i podstawy jest doskonałe.

Mówiąc o bazie, ta jest Napęd bezpośredni z maksymalnym momentem obrotowym 11 nm. Jest więcej niż idealny do symulatorów wyścigowych Gran Turismo 7 i z pewnością nie będziesz go zbytnio forsować. Wrażenia są obecne, podobnie jak realizm. Siłowe sprzężenie zwrotne jest precyzyjne, stabilne i nie zaskoczy Cię. Jednakże TrueForce robi trochę za dużo jak na mój gust, z wieloma ingerencjami na poziomie wibracji. Niektórym się to podoba, innym nie, w tym mnie.

Pedały są wykonane z Ogniwo obciążnikowektóry jest również pierwszym tego rodzaju i zapewnia doskonałe wyczucie hamowania. Pedał hamulca jest twardy i komunikatywny, a pozostałe dwa można regulować za pomocą zestawów sprężyn. Sam w sobie jest to dobrze wykonany i przede wszystkim dopracowany produkt, który będzie konkurował z największymi markami w grze.

Przejdźmy teraz do ceny. Więc jest drogo, od razu powiem: kierownicę + podstawę można wymienić na 1100 €i pedały 390 €w sumie prawie 1500 €. To wciąż dużo pieniędzy, ale to też premium. Więc…

Korzyści

  • Technologia napędu bezpośredniego: zapewnia realistyczne sprzężenie zwrotne siły.
  • Trueforce: Precyzyjny, wciągający system siłowego sprzężenia zwrotnego.
  • Stonowany design: Trzeba przyznać, że jest bardzo stylowy i świetnie wygląda.
  • 11 Nm momentu obrotowego: niesamowite wrażenia z jazdy.

Wady

  • Hałas podczas użytkowania: Może przeszkadzać niektórym graczom.
  • Design może być zbyt prosty: niektórym brakuje charakteru.
  • Układ przycisków na PlayStation: nieintuicyjne rozmieszczenie.
  • Brak możliwości regulacji kąta nachylenia pedałów
  • Wysoka cena: może być poza zasięgiem wielu graczy.

5. Logitech G29/G923

logitech g923

Logitech jest głównym graczem w wyścigach symulacyjnych, zarówno na początku ich istnienia, jak i obecnie. Trzeba przyznać, że szwajcarska firma zna się na grach, a jej klawiatury i myszy są przez wielu uważane za jedne z najlepszych na świecie.

Tak więc Logitech G29 to podstawowy zestaw od Logitech, który jest kompatybilny z konsolami Sony, a mianowicie PS4 i PS5. Ten zestaw zawiera podstawę z silnikiem napędzanym przekładnią, płaskie koło zamachowe o średnicy 28 cm i pedalboard. Na papierze technologia siłowego sprzężenia zwrotnego silnika jest raczej staromodna, ale działa całkiem dobrze.

Czucie jest przyzwoite, biorąc pod uwagę, że podstawowy model wytwarza mniej niż 4 Nm momentu obrotowego. Nie jest to wiele, ale wystarczająco dużo dla gracza, który chce po prostu dodać warstwę immersji do swoich gier Gran Turismo 7. Na kierownicy znajduje się przycisk RevLED, 2 duże łopatki i kilka przycisków – wszystko w zasięgu ręki. Ponieważ kierownica jest dość mała, ergonomia jest doskonała: wszystkie elementy sterujące są w zasięgu ręki.

Jeśli chodzi o pedały, wystarczą na jakiś czas. Nie spodziewaj się po niej wielkich doznań, bo nie będzie ich zbyt wiele. To tylko sprężyna na pedałach z ogranicznikami, to wszystko.

Dla G923to tylko aktualizacja z G29 z lepszym oprogramowaniem i bardziej wyrafinowaną implementacją technologii TrueForceTechnologia immersyjna firmy Logitech. Teraz przechodzimy do nagrody. G29 kosztuje około 290 euro, a G923 około 320 euro. Nadal jest wystarczająco dobry dla początkujących i kierowców, którzy nie mają dużo czasu na inwestowanie w wyścigi symulacyjne.

Korzyści

  • Jakość estetyczna
  • Doskonała obsługa
  • Bardzo dobra jakość wykonania
  • Wysokiej jakości pedały w zestawie
  • Szeroka kompatybilność

Wady

  • Powrót siły nieco zbyt gwałtowny
  • Niepraktyczny kabel do pedałów

Najlepsza kierownica do Gran Turismo in 2024

Podsumowując, wybór kierownicy do Gran Turismo 7 na PS5 będzie zależał głównie od budżetu i wrażeń z gry, jakich oczekujesz.

Kierownice Logitech G29/G923 lub Thrustmaster T-248 to solidne opcje dla początkujących lub tych, którzy chcą rozpocząć wyścigi symulacyjne bez inwestowania dużych pieniędzy.

Jednak dla tych, którzy szukają najwyższej immersji i są gotowi zainwestować nieco więcej, Fanatec Gran Turismo DD Pro jest obecnie najlepszą opcją.

gt dd pro

Fanatec GT DD PRO

Najlepsza kierownica do Gran Turismo 7

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Najlepsze pulpity Sim Racing

Najlepsze pulpity Sim Racing

Fani wyścigów symulacyjnych doskonale wiedzą, że każda konfiguracja jest mniej lub bardziej unikalna. Powód jest dość...

Najlepsze zestawy Fanatec

Najlepsze zestawy Fanatec

Sim-rajdowcy na całym świecie stanęli przed tym samym problemem: co kupić, by rozpocząć zakupy? To bardzo trudne...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar