Zaznacz stronę

Moza HBP Handbrake: Test i opinie

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Hamulec ręczny Moza HBP

Korzyści

  • Bardzo dobra jakość wykonania
  • Wysoce regulowane urządzenie peryferyjne
  • Konkurencyjna cena

Wady

  • Kompatybilny tylko z komputerami PC
  • Brak opcji montażu bocznego

Ofensywa Moza Racing nie ma zamiaru kończyć się na rynku wyścigów symulacyjnych, a im więcej czasu mija, tym bardziej się to potwierdza. Po wielu bazach Napęd bezpośredni wprowadzonych w ostatnich latach, teraz przyszła kolej na inne urządzenia peryferyjne. Otrzymaliśmy kierownicę z aluminium, włókna węglowego i obu materiałów, podstawową konsolę Xbox, deskę rozdzielczą, pedały, dźwignię zmiany biegów i hamulec ręczny.

To jasne, że Moza chce zmierzyć się z segmentem wyścigów symulacyjnych. Chiński producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych chce zdobyć udział w rynku, głównie od Fanatec i Simagic . Trzeba przyznać, że te dwie marki są bardzo popularne w świecie wirtualnych wyścigów, a jeśli uda ci się z nimi konkurować, z pewnością odniesiesz duże zwycięstwo.

Katalog Moza, który przy okazji jest dość obszerny, szczupły, ale obszerny, obejmuje HBP który jest hamulcem ręcznym. To urządzenie peryferyjne jest obowiązkowe dla fanów wyścigów rajdowych i driftu, ale często jest zaniedbywane przez fanów głównego nurtu wyścigów symulacyjnych. Czy ten nowy produkt może konkurować z hamulcami ręcznymi innych marek? Tego właśnie się dowiemy.

 

Główne i techniczne właściwości hamulca ręcznego

  • Cała konstrukcja z aluminium z przemysłu lotniczego
  • Tylko kompatybilny z PC
  • Wysoce regulowany uchwyt
  • Regulowany opór sprężyny
  • Opcja montażu dolnego
  • 16-bitowy czujnik położenia

 

Projekt

Zaraz po wyjęciu urządzenia z pudełka, jego design rzuca się w oczy. Jest ciemny, piękny, z wieloma kątami. Wygląda jak samochód sportowy, a nawet Super Car włoskiej marki Bull.

Moza dokonał tego, co nie udało się innym przy projektowaniu jego BPH: uniknął pudełkowatego wyglądu. Tutaj jest kanciasty, dość wysoki i, w mojej bardzo subiektywnej opinii, piękny. Ten hamulec ręczny doskonale komponuje się z kodem stylistycznym marki, zwłaszcza z podstawami R16 i R21, które mają ten sam kątowy kształt.

GT DD PRO

Montaż na zamówienie

Pierwszym problemem związanym z HBP są opcje montażu. Ten problem ograniczonych opcji mocowania i montażu jest nieodłączny dla Moza Racing i widzimy go w wielu innych urządzeniach peryferyjnych, zwłaszcza w Moza Racing. Dźwignia zmiany biegów HGP .

HBP można przymocować do obudowy tylko od dołu za pomocą 6 gniazd. Co prawda pasuje to do większości kokpitów dostępnych na rynku, zwłaszcza od znanych marek sim-racingowych, ale ogranicza użycie hamulca ręcznego tylko do pozycji płaskiej. Oznacza to, że jeśli podwozie nie jest wyposażone w boczną podpórkę hamulca ręcznego, będziesz musiał wybrać między hamulcem ręcznym a dźwignią zmiany biegów. Dla fana rajdów to trudny wybór.

Niemniej jednak, instalacja HBP jest bardzo łatwa, ponieważ otwory mocujące idealnie pasują do otworów montażowych w większości obudów. Ponadto Moza sprzedaje zacisk meblowy z tym hamulcem ręcznym za około 30 euro dodatkowo, co pozwoli ci zamontować HBP na biurku, stole lub praktycznie każdym innym meblu.

 

Produkcja i wykończenie

Podobnie jak w przypadku całej serii Moza, HBP wykorzystuje aluminium z przemysłu lotniczego jako materiał bazowy. Jest nie tylko ładny i dość lekki, ale także bardzo wysokiej jakości, co wzmacnia ogólną jakość tego urządzenia.

Wykończenie jest najwyższej klasy pod każdym względem. Niezależnie od tego, czy chodzi o obudowę, sprężyny (w sumie są 2), śruby, uchwyt czy głowicę, wszystko jest idealne i bardzo wysokiej jakości. Prawdą jest, że w opakowaniu znajduje się trochę plastiku i znajduje się on tylko na obudowie złączy USB / RJ i elektroniki, a Moza dość pomysłowo zintegrowała go z główną obudową HBP, malując ją oczywiście na ten sam kolor. Rezultat: pozostaje niezauważony, o ile go nie dotykasz.

 

Obsługa hamulca ręcznego

Ten hamulec ręczny naprawdę świetnie leży w dłoniach, głównie dzięki wysokiemu poziomowi regulacji. Uchwyt można ustawić mniej więcej tak, jak chcesz, oprócz nachylenia jego górnej części.

W pudełku znajdują się 2 sprężyny, a także 2 elastomery, dzięki czemu opór jest bardziej regulowany. Przyjrzymy się temu punktowi w następnej sekcji. Wracając do przyczepności, pozostaje tylko problem mocowań, który może zniechęcić niektórych kierowców, szczególnie tych z dość wąskim podwoziem. Można to jednak łatwo skorygować, dostosowując kąt drążka, więc nie ma potrzeby się tym martwić.

GT DD PRO

Wrażenia podczas gry

Po zainstalowaniu w konfiguracji, hamulec ręczny Moza HBP jest idealnym małym urządzeniem peryferyjnym do simracingu. Czucie w grze jest bardzo dobre w większości zastosowań, zwłaszcza w rajdach i drifcie. 16-bitowy przetwornik magnetyczny naprawdę zapewnia doskonałe odtwarzanie sygnałów wejściowych, ale hamulec ręczny jest raczej liniowy niż progresywny, do czego przyzwyczaiła nas konkurencja.

Gdy tylko pociągniesz za uchwyt, oprócz czujnika do odczytu danych, masz system typu Load Cell (sprężyna i guma). Masz 2 gumy na końcu skoku: jedną z tyłu, a drugą z przodu, gdy zwalniasz hamulec w środku zakrętu, aby nie wbił się w przednią płytkę.

Pudełko zawiera 2 sprężyny, które wymienia się w mgnieniu oka. Co więcej, HBP oferuje szeroki zakres opcji regulacji, które powinny zadowolić większość rowerzystów, z wyjątkiem tych z określonym tylnym lub bocznym mocowaniem. W rzeczywistości BPH ma system mocowania tylko na dole, co ogranicza jego zastosowanie. Jednak spora liczba kierowców nadal uzna ten hamulec ręczny za przydatny i bardzo przyjemny w użyciu, co muszę przyznać, miało miejsce w moim przypadku.

 

Kompatybilność

Jak zwykle w przypadku Moza, HBP jest kompatybilny tylko z komputerami PC, niezależnie od tego, czy masz bazę Moza, czy nie. Jeśli masz na przykład R9, możesz użyć złącza RJ12 na hamulcu ręcznym. Jeśli posiadasz kontroler Fanatec, Thrustmaster lub innej marki, HBP połączy się z komputerem za pomocą kabla USB.

Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, praktycznie wszystkie dostępne na komputery są kompatybilne z hamulcem ręcznym Moza, więc nie ma z tym problemu.

GT DD PRO

Stosunek jakości do ceny

HBP kosztuje 119 euro od autoryzowanego dystrybutora Moza we Francji i myślę, że to urządzenie do sim-racingu oferuje całkiem dobry stosunek jakości do ceny. Trzeba przyznać, że nieco ustępuje konkurencji pod względem progresywnego wyczucia, opcji montażu i kompatybilności z różnymi platformami, ale jednocześnie HBP jest sprzedawany w niższej cenie. Co więcej, jakość wykonania jest na najwyższym poziomie, co powinno przechylić szalę we właściwym kierunku.

 

Mój werdykt

Szczerze mówiąc, uważam, że HBP to dobry produkt od Moza Racing, bardzo dobrej jakości, niezawodny i dobrze zbudowany, a także o przyzwoitych osiągach w wyścigach symulacyjnych. Jeśli szukasz niedrogiego hamulca ręcznego, który jest idealny do gier na PC, HBP jest dla Ciebie.

Produkt pozostawia jednak posmak pośpiesznego rozwoju i marketingu. Trzeba przyznać, że jakość jest tam, 16-bitowy czujnik jest moim zdaniem nieco przesadzony, a dopasowanie produktu jest po prostu doskonałe. Jednocześnie nie mamy żadnych opcji montażu z tyłu lub z boku i nie mówię już o raczej liniowym wyczuciu hamulca ręcznego. Wydaje mi się, że HBP został wypuszczony w samą porę, aby pokazać konkurencji, że Moza ma w swojej ofercie hamulec ręczny. Jasne, jest dobry, ale producent wyraźnie mógłby zrobić coś lepszego, przynajmniej z tego, co widziałem w ich innych produktach.

gt dd pro

Hamulec ręczny Moza HBP

Ogólnie bardzo dobry hamulec ręczny

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar