Zaznacz stronę

Moza R9 Bundle: test i recenzja

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Moza R9 Bundle

Korzyści

  • Podstawa napędu bezpośredniego rozwijająca 9 nm momentu obrotowego
  • Dla tego zestawu dostępne są 3 opcje lotek wahadłowych
  • Kompaktowa konstrukcja
  • Wysokowydajny QR inspirowany rywalizacją

Wady

  • Zestaw zawierający tylko podstawę i kierownicę
  • Powrót siły z bazy trochę niejasny
  • Brak ekranu na kierownicy GS GT

W ciągu zaledwie 2 lat, a nawet 2 i pół roku, chiński producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych Moza Racing ugruntowała swoją pozycję jako jedna z najlepszych marek w tym sporcie. Jego dość unikalne podejście do pokrycia “luk” w tym segmencie zyskało zwolenników wśród społeczności biegaczy na całym świecie.

Chociaż Moza Racing została faktycznie uruchomiona w 2021 roku, należy zauważyć, że producent ten jest oddziałem chińskiego giganta elektronicznego, działającego głównie w dziedzinie stabilizatorów kamer. Ale sim-racing to nie tylko znajomość części silnikowych, to także pasja do tej dyscypliny.

Gama urządzeń peryferyjnych Moza obejmuje 6 podstawek, z których 3 to zestawy. Jak wspomniałem wcześniej, ten chiński producent celuje głównie w segmenty rynku, które są mniej lub bardziej puste, głównie dla swoich baz. Na przykład, w katalogu firmy znajdują się jednostki napędowe Direct Drive rozwijające moment obrotowy 3,9, 9 i 16 Nm, a przy tych poziomach mocy Moza jest praktycznie bezkonkurencyjna. Dziś mówimy o pakiecie R9, który obejmuje bazę momentu obrotowego 9 nm z 3 różnymi opcjami koła zamachowego.

 

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Podstawowy napęd bezpośredni zapewniający 9 nm momentu obrotowego
  • Aluminiowa konstrukcja podstawy obudowy
  • Zastosowanie włókna węglowego w 2 kierownicach
  • Do wyboru są 3 różne kierownice, w tym jedna dla Formuły i GT3.
  • RevLED na 3 kierownicach
  • QR od konkurencji dzięki bezprzewodowemu połączeniu z kierownicą
  • Kompatybilność z całym ekosystemem Moza Racing

 

Projekt

Konstrukcja podstawy Moza R9 nie różni się zbytnio od jej mniejszego rodzeństwa, R3 i R5. Ogólny kształt tej obwodnicy przypomina ” X “Cała obudowa jest czarna, z logo Moza tu i ówdzie w kolorze białym. Szczerze mówiąc, jest piękny, nawet jeśli jest minimalistyczny.

Jeśli chodzi o kierownice, zestaw oferuje 3 różne opcje: CS V2 który jest stonowany, ze skórą wokół krawędzi i aluminium w konstrukcji. Le RS V2 który jest praktycznie identyczny z CS, ale ma płytkę z włókna węglowego na panelu przednim i elementy sterujące w różnych kolorach. I ostatnie, ale nie mniej ważne GS GT V2P który jest wykonany w całości z włókna węglowego i jest przeznaczony dla Formuły i GT3. Ten ostatni jest krzykliwy, ale tego można się spodziewać, bo lotki w tych zawodach są krzykliwe, więc…

GT DD PRO

Montaż na zamówienie

R9 można zamontować na meblach, takich jak biurko lub stół, albo na kokpicie. Jeśli chodzi o meble, masz do dyspozycji “zacisk stołowy” Moza, który jest sprzedawany osobno, ale nadal zapewnia całkiem dobre trzymanie R9. Należy jednak wybrać solidny stół lub biurko, aby zamontować tę podstawę z momentem obrotowym 9 nm.

Nie musisz martwić się o kokpity, ponieważ większość dostępnych na rynku obsługuje urządzenia peryferyjne Moza Racing. Ale ta podstawa jest przymocowana tylko za pomocą przedniej płyty, a niektórzy ludzie tego nie lubią.

Jeśli chodzi o kierownice, wszystkie wykorzystują QR Moza, który słynie z solidnego połączenia z podstawą.

 

Produkcja i wykończenie

Podstawa R9 jest wykonana z aluminium pochodzącego z przemysłu lotniczego, aby zminimalizować wagę i pomóc w chłodzeniu silnika i elektroniki pokładowej. Ta podstawa jest bardzo dobrze wykonana, z wzorowym, nieskazitelnym wykończeniem.

W przypadku dwóch kierownic zastosowano aluminium w konstrukcji i skórę na obręczy. Jest to po prostu produkt premium, bardzo dobrze wykonany, z dbałością o szczegóły. Ostatni z nich (GS GT) jest wykonany z włókna węglowego z perforowanymi skórzanymi uchwytami. Muszę przyznać, że jest bardzo piękny i świetnie wykończony. Mimo że Moza to marka z zaledwie 2-letnim doświadczeniem w branży, trzeba przyznać, że jej produkty są wysokiej jakości i bardzo dobrze wykonane.

 

Zapoznanie się z pakietem

Koła zamachowe CS i RS (oba V2) są całkowicie okrągłe i mają średnicę 33 cm. Taką średnicę ma większość dostępnych na rynku kół do wyścigów symulacyjnych i bardzo mi się ona podoba. Oba koła są obszyte skórą, co ułatwia ich chwytanie, a elementy sterujące są umieszczone po bokach, dzięki czemu są łatwo dostępne, gdy jesteś w ruchu. Jeśli chodzi o palety, są ich 4 i są całkiem spore, zwłaszcza jak na RS.

Kierownica GS GT ma kształt prostokąta o średnicy 30 cm, co jest standardem w wyścigach Formuły. Jeśli chodzi o ergonomię, praktycznie wszystkie elementy sterujące znajdują się po bokach, blisko palców, dzięki czemu można z nich korzystać bez odrywania rąk od kierownicy. Pośrodku znajduje się 5 przełączników do zmiany trybów kontroli trakcji lub dowolnego innego parametru. Kierownica jest niezwykle łatwa w trzymaniu, a także posiada 4 łopatki zamontowane z tyłu.

GT DD PRO

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy teraz do wrażeń zapewnianych przez ten pakiet, a dokładniej jego podstawę. R9 rozwija 9 nm maksymalnego momentu obrotowego, co nie jest dalekie od 8 nm, na przykład w CSL DD, ale odczucia są znacznie większe.

Siłowe sprzężenie zwrotne jest precyzyjne, płynne i przede wszystkim potężne, i zauważyłem różnicę w porównaniu do CSL DD Fanateca. Czułem niemal wszystko, co robił samochód przede mną. Praktycznie. Aby umieścić to w kontekście, Moza ma własne oprogramowanie do regulacji różnych urządzeń peryferyjnych w swoich produktach, w szczególności baz. Chodzi o Pit House “To naprawdę wszechstronne narzędzie do dopracowania podstaw i całej Moza.

Rzecz w tym, że domyślnie jest kilka niedociągnięć w wrażeniach z jazdy, szczególnie dotyczących zachowania samochodu, gdy traci przyczepność, zwłaszcza z tyłu. Aby temu przeciwdziałać, będziesz musiał spędzić sporo czasu, tak jak ja, w Pit House, aby znaleźć odpowiednie ustawienia parametrów, i to właśnie sprawia, że R9 jest zarówno mocny, jak i słaby. Podstawy Fanatec nie mają tego problemu w swojej “standardowej” konfiguracji. Możesz pozostawić CSL DD w ustawieniach fabrycznych i nadal mieć doskonałe wyczucie na torze. Ale przynajmniej oprogramowanie Moza jest dobre i pozwala na ustawienie bardzo zaawansowanych parametrów, co muszę przyznać nie jest złe.

 

Kompatybilność

Moza Racing jest młodym graczem w branży wyścigów symulacyjnych i oferuje kompatybilność swoich produktów wyłącznie z komputerami PC, z wyjątkiem pakietu R3. W rezultacie R9 będzie działał tylko w systemie Windows i z całym ekosystemem Moza, nawet jeśli ten ostatni blednie w porównaniu z konkurencją.

Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, to praktycznie wszystkie na komputerze będą je obsługiwać bez najmniejszego problemu, może z wyjątkiem Forza Horizon 4 i 5, gdzie trzeba będzie sporo pokombinować, aby działały.

GT DD PRO

Stosunek jakości do ceny

Ponieważ ten zestaw jest dostępny z 3 kołami, mamy 3 różne ceny. Na stronie Moza Racing cena zaczyna się od 628 USD bez VAT i wzrasta do 838 USD bez VAT. Warto zauważyć, że Moza prowadzi obecnie promocje, dlatego ceny są nieco niższe.

Jeśli szukasz tego pakietu od francuskiego dostawcy, faktury mogą sięgać nawet 1000 euro z VAT. Moim zdaniem stosunek jakości do ceny jest całkiem niezły, nawet jeśli pakiet R9 ma silną konkurencję ze strony Fanatec i Simagic.

 

Mój werdykt

Jeśli chodzi o mnie, myślę, że pakiet R9 to dobry wybór dla kierowców, którzy szukają wydajnej, ultra-konfigurowalnej jednostki bazowej o doskonałej jakości, szczególnie pod względem QR, który jest po prostu doskonały, ale według niektórych raportów niezbyt trwały na dłuższą metę.

Należy jednak pamiętać, że Moza Racing to bardzo młoda marka, przez co jej ekosystem nieco cierpi. Najbardziej konkretnym przykładem jest wybór kierownic, który jest skromny, jeśli porównać chińskiego producenta np. z Fanatec. Jeśli nie boisz się zanurzyć w Moza Racing, polecam zestaw R9 z korbą SR-P, aby uzyskać doskonałą konfigurację.

gt dd pro

Moza R9 Bundle

Doskonały wybór w 2024

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza ES: Test i recenzja

Moza ES: Test i recenzja

Moza ESAvantages Plusieurs commandes entièrement paramétrables Finition et matériaux prémiums Excellente ergonomie...

Moza CS V2P: Test i recenzja

Moza CS V2P: Test i recenzja

Moza CS V2PAvantages Volant premium d’excellente qualité Structure en alliage d’aluminium Connexion à la base en...

Moza FSR: Test i recenzja

Moza FSR: Test i recenzja

Moza FSRKorzyści 4,3-calowy ekran Wykończenie z włókna węglowego Liczne zamówienia Wady Nieco wysoka cena i waga Brak...

Moza KS: Test i recenzja

Moza KS: Test i recenzja

Moza KSAvantages Volant prémium pour la Formula Structure en métal 4 palettes à l’arrière magnétiques Inconvénients...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest

ZESTAWY FANATEC PONIŻEJ 400 EURO
This is default text for notification bar