W dzisiejszych czasach, przy mnogości dostępnych urządzeń peryferyjnych i sprzętu do wyścigów symulacyjnych, bardzo łatwo jest się zgubić. Bazy Direct Drive, kierownice dedykowane zawodom, pedały Load Cell lub hydrauliczne, kokpity i inny sprzęt mogą być potrzebne do stworzenia kompletnej, wciągającej konfiguracji.
Jeśli rozpoczniesz swoją przygodę z wyścigami symulacyjnymi bez jasnego celu, szybko zgubisz się po drodze.
Aby pomóc wirtualnym kierowcom, przedstawiamy listę zestawów do symulacji wyścigów Formuły 1, w tym podstawki Direct Drive, kierownice, pedały i kokpity. Lista jest przeznaczona dla 3 różnych budżetów, dla początkujących kierowców, którzy chcą rozpocząć przygodę z tym sportem. Średnia półka dla doświadczonych pilotów. I najwyższej klasy dla Verstappenów wyścigów symulacyjnych.
Podstawowe konfiguracje F1
CSL DD QR2 Ready2Race F1 Bundle od Fanatec
Fanatec jest znaną marką w branży wyścigów symulacyjnych od ponad 20 lat, a niemiecka marka jest obecna we wszystkich segmentach wirtualnej jazdy. W katalogu Fanatec można znaleźć sprzęt do wyścigów GT, wytrzymałościowych i rajdowych, a także Formuły 1.
Na poziomie podstawowym wybrałem pakiet CSL DD QR2 Ready2Race F1, który jest obecnie sprzedawany za 740 euro. W tej cenie otrzymujesz bazę CSL DD Direct Drive z momentem obrotowym 8 nm, kierownicę z licencją F1 i wersję CSL Pedals Load Cell. Jest to kompletny, wysokiej jakości, bardzo wciągający zestaw za tę cenę i stanowi bramę do katalogu Fanatec dla wirtualnych kierowców wyścigowych. Jeśli uważasz, że ten budżet jest dla ciebie zbyt wysoki, Fanatec oferuje praktycznie ten sam zestaw, ale mniej wciągający. Kierownica pozostaje taka sama, baza została zwiększona do 5 nm momentu obrotowego, a pedały tracą Load Cell, ale kosztuje 220 euro mniej.
Jeśli chodzi o podwozie, masz kilka opcji w zależności od budżetu. Osobiście jestem zwolennikiem Playseat Formula Instinct, który kosztuje 600 euro. Myślę, że to dobra inwestycja do sim-racingu.
Zestaw Moza R9 V3 z kierownicą KS i mechanizmem korbowym SR-P
Moza jest stosunkowo młodym graczem w grze sim-racingowej, ale marka szybko nabrała rozpędu, a także miejsca w światowych rankingach producentów urządzeń peryferyjnych do sim-racingu.
Spośród zestawów oferowanych przez Moza wybrałem R9 V3 z kierownicą KS i mechanizmem korbowym SR-P. Baza R9 w wersji 3 została właśnie wydana i stanowi ewolucję V2. Ta baza rozwija 9 nm maksymalnego momentu obrotowego, co jest więcej niż wystarczające dla początkujących zawodników F1. Kierownica KS jest minimalistyczna, ma prostokątny kształt i wystarczającą liczbę elementów sterujących na płycie czołowej.
SR-P to wysokiej jakości mechanizm korbowy w swojej cenie, wyposażony w hamulec Load Cell. Zdecydowanie nie jest zły dla swojej grupy docelowej. Jeśli chodzi o cenę, niestety zestaw nie jest sprzedawany w całości. Rachunek powinien wynosić około 680 euro, czyli nieco mniej niż oferta Fanatec, ale SR-P jest dostępny tylko w wersji 2-pedałowej.
Zakończmy na kokpicie. Myślę o zachowaniu Playseat Formula Instinct dla tej gamy zestawów symulatorów wyścigowych specjalizujących się w F1, ponieważ jest to doskonały kompromis między jakością wykonania, solidnością i immersją. Istnieją lepsze rzeczy od Playseat i Fanatec, na przykład, ale są droższe i wolałbym zachować je na przyszłość.
Konfiguracje F1 klasy średniej
Zestaw Fanatec ClubSport Racing Wheel F1 + CSL Elite
Dużą przewagą Fanatec nad konkurencją jest to, że niemiecki producent oferuje szereg pakietów Ready2Race skierowanych do kilku kategorii kierowców symulatorów wyścigowych.
Model średniej klasy to ClubSport Racing Wheel F1 z mechanizmem korbowym CSL Elite. Jest to podstawa ClubSport DD+ ze stałym momentem obrotowym 15 nm, oficjalnie licencjonowaną kierownicą F1 z kutego włókna węglowego i mechanizmem korbowym CSL Elite V2 Load Cell.
Ten zestaw bardzo dobrze sprawdza się w Formule i pozwala całkowicie zanurzyć się w wyścigu. Jego cena detaliczna wynosi 1650 euro, jeśli weźmiesz go z CSL Elite V2, a jeśli zdecydujesz się przejść na wyższy poziom z mechanizmem korbowym, otrzymasz podstawę i kierownicę za 1350 euro, a ClubSport V3 za 330 euro.
Jeśli chodzi o podwozie, powinieneś wybrać to, co zasugerowałem dla tej serii, a mianowicie Playseat Formula lub Fanatec GT Cockpit.
Simagic Alpha Evo 12nm, FX Pro Formula i pedalboard P1000
Podobnie jak Moza Racing, Simagic jest stosunkowo młodym graczem w branży wyścigów symulacyjnych. Marka rozpoczęła sprzedaż wysokowydajnych produktów mniej niż 10 lat temu i szybko rozwinęła się na rynku światowym. We Francji pozostaje produktem niszowym ze względu na mniejszą aktywność marketingową ze strony dystrybutorów.
W przypadku konfiguracji F1 nie ma nic lepszego od Simagic niż kierownica FX Pro Formula, kierownica zaprojektowana specjalnie dla kierowców jednomiejscowych. 6 łopatek z tyłu, duży ekran z przodu, liczne elementy sterujące i włókno węglowe sprawiają, że ta kierownica jest niezbędna do symulacji wyścigów F1.
W połączeniu z tym jest jedna z nowych baz DD Simagic, 12nm Alpha Evo. Jest to część gamy, która zaczyna się od 9 nm i sięga do 18 nm maksymalnego momentu obrotowego. Podstawa jest wydajna, stylowa, jeśli lubisz RGB, a także bardzo responsywna podczas pracy.
Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, masz P1000 w wersji standardowej lub tylko z 2 pedałami (F). Jest to całkowicie metalowe urządzenie z ogniwem obciążnikowym i bardzo wyścigowym designem. Ten zestaw Simagic można kupić osobno lub jako zestaw baza + kierownica dla Alpha Evo. Z drugiej strony pedalboard jest sprzedawany samodzielnie. Będzie kosztować około 1800 euro, bez kokpitu.
Mówiąc o kokpitach, możesz użyć Playseat, który widzieliśmy wcześniej, lub przejść od razu do następnego poziomu, a mianowicie Playseat Formula (1000 €) lub Fanatec GT Cockpit (~ 1300 €). Podwozie Fanatec jest w stylu GT, ale modułowe, więc można je łatwo dostosować do F1.
Najlepsze konfiguracje F1
Fanatec Podium DD2, ClubSport Formula V2.5 i pedały ClubSport V3
Teraz jesteśmy wyraźnie w wielkiej lidze z najwyższej klasy konfiguracją Fanatec. Ten zestaw łączy podstawę Podium DD2, kierownicę ClubSport Formula V2.5 i pedały ClubSport V3, zapewniając wrażenia z jazdy Formułą 1, które są tak realistyczne, jak intensywne.
Płyta bazowa Podium DD2 jest po prostu najmocniejsza w katalogu Fanatec, z 25 Nm stale dostępnego momentu obrotowego. To maszyna wojenna, zdolna do odtworzenia każdej wibracji, każdej utraty przyczepności i każdej nierówności toru. Jest to rodzaj bazy, którą można znaleźć w profesjonalnych symulatorach wyścigowych lub w niektórych zespołach wyścigowych do celów treningowych.
ClubSport Formula V2.5 to bezpośrednia ewolucja słynnej kierownicy Formula V2. Oferuje wzorowe wykończenie z włókna węglowego, wiele elementów sterujących i magnetyczne tylne łopatki. Kompaktowy kształt i ergonomiczna konstrukcja sprawiają, że jest to idealny wybór dla fanów F1, którzy chcą poczuć realistyczne wrażenia. Jest to kierownica zaprojektowana z myślą o precyzji i wydajności, a sam jej wygląd budzi respekt.
Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, w końcu przeszliśmy na ClubSport V3, który jest znacznie bardziej zaawansowany niż średniej klasy CSL Elite V2. Posiada bardzo precyzyjne ogniwo obciążnikowe, zintegrowany system wibracji i aluminiową konstrukcję godną prawdziwego sprzętu wyścigowego. Opór pedału hamulca można dostosować za pomocą systemu elastomerowego, dzięki czemu można dostosować twardość do swojego stylu jazdy.
Ta kompletna konfiguracja sprzedawana jest za około 2200 euro, bez obudowy. Na tym poziomie gamy wydajność jest monstrualna, pozostając jednocześnie nieco bardziej przystępną cenowo niż odpowiednik Simucube. Jeśli chodzi o podwozie, możesz pozostać przy tych oferowanych w średnim przedziale – Playseat Formula lub Fanatec GT Cockpit – ale jeśli dążysz do perfekcji, Playseat Formula Intelligence będzie idealnym towarzyszem… pod warunkiem, że twój bankier wytrzyma rachunek w wysokości około 6000 euro za cały pakiet.
Zestaw Simucube GSI x Sport/Pro + mechanizm korbowy Fanatec
Simucube tak naprawdę nie musi wprowadzać do sim-racingu i wszyscy wiemy dlaczego. Marka działa w najwyższym segmencie, często zaopatrując zespoły sportów motorowych.
Do F1 wybrałem zestaw z kierownicą GSI i podstawą Simucube 2 Sport lub 2 Pro, z mechanizmem korbowym ClubSport V3. Podstawy wytwarzają odpowiednio 17nm i 25nm momentu obrotowego, co jest dużą wartością dla wyścigów symulacyjnych. Kierownica w stylu Formula z dużym ekranem jest bardzo ergonomiczna, a także wciągająca.
Wiąże się to jednak z kosztami. W zależności od podstawy, zapłacisz od 3 100 do 3 300 euro, z rabatami od Simucube. Jeśli chodzi o podwozie, możesz pozostać przy poprzednich modelach lub uaktualnić do Playseat Formula Intelligence, który sam w sobie kosztuje 2500 euro, a konfiguracja kosztuje około 6000 euro.













0 komentarzy