Sim Racing: Kompletny przewodnik, jak zacząć
Najnowsze artykuły
Odkryj najnowsze wiadomości i wydarzenia związane z Sim Racing!
Kierownica wyścigowa Logitech G Pro: test i recenzja
KIEROWNICA WYŚCIGOWA LOGITECH G PROKorzyści Doskonała jakość wykonania Świetne wyczucie toru Kompatybilność na wszystkich platformach Wady Cena trochę wysoka Nieistniejący ekosystem True Force zbyt inwazyjne w niektórych grach symulacyjnych Plastikowy mechanizm...
Fanatec czy Moza Racing: którą markę wybrać?
Wyścigi symulacyjne stają się coraz ważniejszą częścią świata gier, do tego stopnia, że mają całą sekcję w sklepie Micro Center w Stanach Zjednoczonych. Zazwyczaj trzeba udać się do specjalistycznego sklepu, a w większości przypadków online, aby znaleźć swoje potrzeby...
Fanatec BMW M4 GT3: Test i opinie
FANATEC BMW M4 GT3Korzyści Konstrukcja z kutego włókna węglowego Kierownica BMW opracowana dla M4 GT3 Doskonała ergonomia QR2 Pro Wady Bardzo wysoka cena za kierownicę Brak kompatybilności z konsolą Xbox Nasza ocena: 9,7/10Fanatec od wielu lat jest uważana za "Go-To"...
Zestaw Fanatec Forza Motorsport V2: test i recenzja
Zestaw Fanatec Forza Motorsport V2Korzyści 5 nm momentu obrotowego CSL DD base Oficjalnie licencjonowana kierownica Forza Motorsport Bardzo dobra jakość wykonania Wady Nieco wysoka cena Mechanizm korbowy bez ogniwa obciążnikowego Kierownica i piasta są ciężkie Nasza...
Test Drive Unlimited Solar Crown: Data premiery, samochody i wszystko, co musisz wiedzieć
Istnieje wiele gier wyścigowych, zarówno na konsole, jak i komputery PC, z licencjami sięgającymi lat 90-tych. Każdy fan samochodów bez wątpienia zna Gran Turismo, legendarną grę wyścigową na Playstation. Nawet po ponad 20 latach istnienia na 5 różnych konsolach, gra...
Moza Racing uruchamia symulator lotu: pierwsze szczegóły i zdjęcia
Ofensywa Moza na rynku symulatorów trwa w najlepsze. Trzeba przyznać, że chińska marka odniosła ogromny sukces po wprowadzeniu na rynek swojej gamy produktów do symulatorów wyścigowych. W ciągu zaledwie kilku lat producent ten został przyjęty przez wielu kierowców...
Przewodniki zakupowe
Nie wiesz, jaką kierownicę, hamulec ręczny, ekran lub pedały kupić, aby Twoja konfiguracja Sim Racing była idealna? Nie panikuj! Sprawdź nasze przewodniki zakupowe poniżej.
Heusinkveld Sprint czy Fanatec V3: Który pedalboard wybrać?
Jeśli jesteś entuzjastą wyścigów Sim-racing, wiesz już, jak istotnym pedalboardy są niezbędnymi akcesoriami aby poprawić warunki gry i poczucie realizmu podczas wyścigu. Prawdopodobnie słyszałeś już o markach Heusinkveld i Fanatecdwóch głównych liderów w sektorze...
Fanatec DD2 czy Simucube 2 Pro: którą podstawę wybrać?
Jeśli chodzi o napęd bezpośredni, marki Fanatec i Simucube przez lata wypracowały sobie wyjątkową reputację. Ich produkty należą do na rynku wyścigów symulacyjnych. Ale od Fanatec lub Simucube, Która z tych dwóch marek jest lepsza? Jest to jedno z pytań zadawanych...
Fanatec czy Thrustmaster: którą kierownicę wybrać?
Fanatec i Thrustmaster są znanymi markami w świecie wyścigów symulacyjnych. Oba oferują dość wysokiej klasy produkty dla graczy symulatorów wyścigowych. Mają swoje podobieństwa i różnice, więc nie możemy powiedzieć na pierwszy rzut oka, która marka jest lepsza. Naszym...
RSeat: Którą obudowę wybrać? (Kompletny przewodnik)
Podwozie podwozie to naprawdę ważny element wyposażenia do wyścigów symulacyjnych, który wymaga przemyślenia przed zakupem. Na rynku dostępne są różne modele różnych marek, ale nie wszystkie z nich są warte swojej ceny. Europejska marka RSeat stała się w ostatnich...
5 najlepszych kierownic Fanatec dla Xbox Series X/S
Jeśli chcesz zamienić swój kontroler Xbox Series X/S na kierownicę, nie ma lepszej marki do wyboru niż Fanatec . Ale który z nich jest odpowiedni dla Ciebie? To prawda, że Fanatec, lider na rynku symulatorów wyścigowych, oferuje obecnie szereg modeli kierownic...
5 najlepszych kierownic Fanatec dla Xbox One
Istnieje kilka rodzajów kierownic Xbox One produkowanych przez Fanatec , które można obecnie znaleźć na rynku. A to nie ułatwia wyboru, który model kupić. Chociaż Fanatec słynie z produktów najwyższej jakości, nadal trudno jest zdecydować, który model jest odpowiedni...
5 najlepszych kierownic Fanatec na PC
Fanatec jest obecnie jedną z najbardziej wyspecjalizowanych marek na rynku, z katalogiem zawierającym wszelkiego rodzaju akcesoria dla graczy PC Sim-Racing. Nie tylko kierownice, ale także produkty takie jak pedały, dźwignie zmiany biegów i edycje specjalne....
5 najlepszych kierownic Fanatec dla PS5
Jeśli chodzi o symulację wyścigów na PS5, może być trudno znaleźć kierownicę symulacyjną, która jest w pełni kompatybilna z najnowszą konsolą PlayStation. W związku z tym, że w 2022 roku na PlayStation 5 pojawią się duże gry wyścigowe, takie jak Gran Turismo 7 i F1...
5 najlepszych kierownic Fanatec dla PS4
Fanatec jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych producentów urządzeń peryferyjnych w świecie gier wyścigowych. Ich lotki są poszukiwane przez wielu graczy ze względu na ich jakość i innowacyjną wydajność. A ostatnio, Fanatec poczyniła znaczący krok naprzód w branży...
5 najlepszych kierownic z napędem bezpośrednim
Kierownica Direct Drive to jedna z najlepszych inwestycji , jakie może poczynić początkujący kierowca symulacyjny, ponieważ są to najwyższej jakości i najbardziej realistyczne kierownice wyścigowe na rynku. Ale wybór kierownicy DD nie jest łatwy, gdy nie wiesz, od...
5 najlepszych kokpitów do wyścigów symulacyjnych
#1 : Fanatec CSL CockpitOcena : 9.7/10Najlepszy stosunek jakości do ceny"Doskonały wybór na początek z produktem wysokiej jakości"#2: Simons Gaming S1Ocena : 9.5/10✅ Kokpit dopasowany do każdego rowerzysty "Doskonały kokpit uzupełniający obecną konfigurację".#3:...
5 najlepszych butów do wyścigów symulacyjnych
Buty Sim-racing to podstawowy element odzieży sportowej dla każdego kierowcy. Wraz z rękawicami jest to zdecydowanie jeden z najlepiej sprzedających się akcesoriów, oczywiście po najważniejszych elementach, takich jak kokpit i kierownica. Chociaż pedały na prawie...
Nasze najnowsze testy i recenzje sprzętu Sim Racing
Koła Sim-Racing
Fanatec Clubsport DD+: Test i recenzja
FANATEC CLUBSPORT DD+Korzyści Stały moment obrotowy 15 nm Metalowa konstrukcja klasy premium Kompatybilność z całym ekosystemem Fanatec QR2 Base Side standard Wady Kompatybilność na papierze z PC i Playstation Cena, która w niektórych sytuacjach może być wysoka Nasza...
Cammus C5 (pakiet) : Test & Review
CAMMUS C5 (zestaw)Korzyści Konkurencyjna cena w segmencie Stały moment obrotowy 5 nm i szczytowy moment obrotowy 6 nm Wyświetlacz LED, RevLED i liczne elementy sterujące na płycie czołowej kierownicy Wady Projekt, który nie zadowoli wszystkich 2 małe łopatki z tyłu...
Asetek Invicta bundle: test i recenzja
Asetek Invicta Bundle Korzyści Wciągające siłowe sprzężenie zwrotne z 27 nm podstawą Hydrauliczny mechanizm korbowy o ciśnieniu znamionowym do 100 barów Kierownica z wykończeniem z włókna węglowego i otwartymi uchwytami Wady Pedał hamulca bardzo trudny w użyciu...
Asetek La Prima bundle : Test i recenzja
Asetek La Prma BundleKorzyści Doskonała jakość wykonania 12 nm momentu obrotowego dla podstawy Mechanizm korbowy Load Cell oparty na technologii zastosowanej w Forté Wady Pedał hamulca raczej trudny w użyciu Pedały w pozycji zbliżonej do pionowej Nasza ocena:...
Kierownica Fanatec ClubSport Racing Wheel F1: test i recenzja
ClubSport Racing Wheel F1Korzyści Kierownica w stylu F1 Doskonałe wykończenie i jakość wykonania Podstawa DD ze stałym momentem obrotowym 15 nm Wady Dostępna w wersji 2-paletowej tylko w konfiguracji magazynowej Technicznie kompatybilny tylko z PC i Playstation Nasza...
Moza ES: Test i recenzja
Moza ESKorzyści Kilka w pełni konfigurowalnych elementów sterujących Wysokiej jakości wykończenie i materiały Doskonała ergonomia Wady Kompatybilny tylko z platformą PC Niekompatybilne z podstawkami R16 i R21 Nasza ocena: 9,8/10Od czasu pojawienia się pierwszych...
Kokpity Sim-Racing
RSeat S1: Test i recenzja
Na rynku symulatorów wyścigowych dostępnych jest wiele modeli kokpitów i podwozi, ale nie wszystkie z nich są bardzo wysokiej jakości, pomimo ich wysokich cen. Europejska marka RSeatoferuje szeroką gamę kokpitów, które stały się bardzo popularne na europejskim rynku...
RSeat RS1: Test i recenzja
Czy masz już kierownicę symulacyjną i chcesz przenieść ją na wyższy poziom? A fotel do symulacji wyścigów może pomóc w zwiększeniu immersji, ponieważ jest to niezbędny element dla każdego poważnego SimRacera. Niedawno mieliśmy okazję przetestować model o wysokich...
Next Level Racing F-GT: test i recenzja
Next Level Racing F-GTKorzyści Dwie pozycje jazdy (F1 i GT) oraz pozycja hybrydowa Dobry stosunek jakości do ceny Wysokiej jakości materiały i solidna obudowa ze stali węglowej Ergonomiczna konstrukcja z wyściełanym fotelem kubełkowym zapewnia wygodę Kompatybilność z...
Kokpit Oplite GTR S3: test i recenzja
OPlite GTR S3Korzyści Dobry stosunek jakości do ceny Szeroki zakres regulacji dla optymalnego komfortu Wygodny i trwały Aerodynamiczna konstrukcja poprawiająca stabilność Kompatybilność z markami Fanatec, Logitech i Thrustmaster Skalowalność, z opcją dodawania...
Playseat Gran Turismo: Test i recenzja
Playseat Gran TurismoKorzyści Doskonały komfort dzięki dobrze wyściełanemu, oddychającemu siedzisku z wykończeniem Alcantara Realistyczny, estetyczny wygląd Stabilne, wytrzymałe podparcie kierownicy Kompatybilność plug and play z większością urządzeń peryferyjnych do...
Playseat Evolution Alcantara: test i recenzja
Playseat Evolution AlcantaraKorzyści Konstrukcja z Alcantary sprawia, że jest niezwykle wygodny i oddychający Jego atrakcyjny wygląd i wysokiej jakości konstrukcja zapewniają dobrą stabilność Kompatybilny z wieloma głównymi markami kierownic i pedałów Wyprodukowane we...
Hamulce ręczne Sim-Racing
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Mechanizm korbowy Sim-Racing
Mechanizm korbowy Thrustmaster T-LCM: test i recenzja
Thrustmaster T-LCMKorzyści Wysoka jakość wykonania, najwyższej jakości materiały i zaawansowana technologia zapewniają zwiększony realizm podczas gry. Jego ogniwo obciążnikowe może utrzymać do 100 kg, oferując płynność i progresję, którą doceni każdy dobry gracz...
Mechanizm korbowy Fanatec ClubSport V3: test i opinie
Fanatec ClubSport V3Korzyści Niesamowicie realistyczne doznania dzięki ogniwu obciążeniowemu 90 kg Wysoce adaptowalny, umożliwiający dostosowanie i dostosowanie mechanizmu korbowego do indywidualnych preferencji Doskonała jakość wykonania Niezwykła precyzja dzięki...
Mechanizm korbowy Thrustmaster T3PA: test i recenzja
Thrustmaster T3PAKorzyści Przystępna cena Komfort, jaki oferuje, z metalowymi pedałami i szeregiem regulacji, aby znaleźć idealną pozycję do gry Możliwość dodania oporu do pedału hamulca za pomocą dołączonej modyfikacji Lekka i kompatybilna z różnymi grami i...
Dźwignia zmiany biegów Sim-Racing
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Czym są wyścigi symulacyjne?
Sim-racing to wirtualna dyscyplina obracająca się wokół świata wyścigów samochodowych na dużych i małych ekranach, wykorzystująca gry wideo, które mogą, ale nie muszą być realistyczne pod względem odczuć i wrażeń.
Jeśli jesteś fanem gier wideo, prawie na pewno grałeś w symulatory wyścigów samochodowych. Nazwy takie jak Gran Turismo, Forza, Need for Speed, Project Gotham Racing i wiele innych. Każdy tytuł symulujący wyścigi przyjmuje unikalne podejście pod względem realizmu: masz gry w stylu arcade, w których kierowca lub kierowca wyścigowy chce po prostu dobrze się bawić i spędzić czas, jak ma to miejsce w przypadku serii Need for Speed. Istnieją gry zręcznościowe, które są dokładnie pośrodku; trochę zręcznościowe i trochę symulacyjne, takie jak Gran Turismo i Forza Motorsport, co czyni je idealnymi dla amatorów wyścigów, którzy chcą zacząć ścigać się. Następnie są tytuły symulacyjne, takie jak Asseto Corsa i iRacing, które są czystymi i prostymi symulacjami.
W wyścigach symulacyjnych nacisk kładziony jest na realizm i immersję oferowaną zarówno przez tytuł, jak i konfigurację. Nie ma co ukrywać: bycie fanem wyścigów samochodowych to kosztowne hobby, zwłaszcza jeśli od razu się w nie zanurzysz. Sim-racing oferuje alternatywę i wciągające doświadczenie (na różnych poziomach), które nie jest zbyt drogie, w większości przypadków.
Różne rodzaje symulacji
Jak właśnie zauważyliśmy, istnieją 3 główne typy symulacji oceny sim:
- Łuk. Jest to typ podstawowy, w którym celem gry jest dobra zabawa, odblokowywanie nowych samochodów i jak największa frajda z jazdy. W tej kategorii mamy licencje takie jak NFS, niektóre gry Forza, Burnout i tak dalej. Te utwory to przede wszystkim zabawa, niekoniecznie czysta jazda i bardzo fajne ścieżki dźwiękowe. Jak można się spodziewać, tytuły zręcznościowe pomagają zabić czas, zrelaksować się i dobrze się bawić. Oczywiście jest trochę realizmu w zachowaniu samochodów, ich osiągach i personalizacji, ale NFS w żadnym wypadku nie jest grą symulacyjną, ponieważ gdy uderzysz w ścianę z prędkością 250 km/h, samochód w większości przypadków doznaje jedynie kosmetycznych uszkodzeń. A w prawdziwym życiu prawdopodobnie znajdziesz się 6 stóp pod ziemią. W przypadku gier zręcznościowych tak naprawdę nie potrzebujesz konfiguracji, ponieważ joystick doskonale spełni swoje zadanie.
- Sim-arcade. Ten typ jest przeznaczony dla amatorów lub symulatorów wyścigów, którzy chcą dobrze zacząć. To tak jak w sportach motorowych: zaczynasz w kartingu i za każdym razem awansujesz. Tutaj nacisk kładziony jest na realizm i czystą jazdę, z pewnym marginesem błędu. Tytuły takie jak Forza Motorsport i Gran Turismo® obejmują zarządzanie uszkodzeniami, zużycie opon i samochodów, tuning silnika i całą resztę. Sim-arcade jest całkiem niezły pod względem realizmu i immersji, ale potrzebujesz konfiguracji, aby w pełni wykorzystać jego możliwości.
- Symulacja. Teraz jesteśmy w wielkiej lidze. To proste: masz przed oczami prawdziwą symulację wyścigów i to właśnie na tych tytułach kierowcy wyścigowi trenują w rzeczywistości. Masz licencje takie jak Asseto Corsa, iRacing, Asseto Corsa Competizion i tak dalej. Świat wyścigów samochodowych został odtworzony w najdrobniejszych szczegółach, z kierowcami, zespołami, samochodami, markami, torami i nie tylko. I nie mówię nawet o ustawieniach samochodów: możesz dostosować absolutnie wszystko, tak jak w prawdziwym życiu. Jeśli chodzi o realizm, masz go w pikach. Jednak ten rodzaj wyścigów symulacyjnych jest zarezerwowany dla początkujących kierowców, którzy chcą całkowicie zanurzyć się w grze. Potrzebujesz więc odpowiedniej konfiguracji i czasu na poprawę, tak jak w prawdziwym życiu.
Najpopularniejsze symulatory wyścigów samochodowych
Biorąc pod uwagę, że wyścigi symulacyjne wykorzystują gry wideo jako medium, oczywiste jest, że na rynku dostępnych jest wiele tytułów na platformy (PC i konsole). Należą do nich gry takie jak Forza Horizon i Forza Motorsport Microsoftu na PC i Xbox oraz seria Gran Turismo na Playstation. Te licencje są znacznie bardziej zręcznościowe, nawet jeśli stopień immersji jest dość wysoki, szczególnie w Gran Turismo i Forza Motorsport.
Jeśli chodzi o czystą symulację, mamy tytuły takie jak Asseto Corsa i iRacing, które są bardzo popularne w świecie wyścigów symulacyjnych i są również uważane za najlepsze w branży przez wielu kierowców wyścigowych.
Konfiguracje do wyścigów symulacyjnych
Do wyścigów symulacyjnych potrzebny jest zestaw obejmujący co najmniej podstawę, kierownicę i pedały. Możesz jeszcze bardziej zanurzyć się w grze, dodając dźwignię zmiany biegów, hamulec ręczny, deskę rozdzielczą i kokpit.
Obecnie na rynku dostępne są 3 popularne technologie bazowe: napęd pasowy, napęd zębaty i napęd bezpośredni. Pierwsze dwie technologie są bardzo podobne w tym sensie, że masz silnik elektryczny z pośrednikami (pasek lub przekładnia) do przenoszenia mocy na wał napędowy. Do treningu bezpośredniego (Koła zamachowe Napęd bezpośredni) silnik elektryczny jest przymocowany do wału napędowego, co zapewnia maksymalną moc i realizm.
Jeśli chodzi o pedały, istnieją dwa główne typy w odniesieniu do oporu pedału hamulca: “standardowe” pedały, w których znajduje się jakaś sprężyna lub guma zapewniająca niewielki opór, oraz pedały wykonane ze “specjalnego” materiału. Ogniwo obciążnikowe gdzie opór jest obliczany na podstawie nacisku wywieranego przez stopę. Pedały LC są bardzo zbliżone do tego, co można znaleźć w prawdziwym samochodzie pod względem wyczucia. W przypadku sprzęgła i pedału gazu jest to głównie czujnik magnetyczny i mała sprężyna symulująca opór.
W przypadku kokpitów dostępne są podwozia specyficzne dla danej dyscypliny (GT, F1 itp.), a nawet niektóre zmotoryzowane(symulatory dynamiczne) do symulacji ruchów samochodu. Ale uwaga, kosztują rękę i nogę!
Liderzy rynku
Obecnie, moim zdaniem, jest 3 liderów na rynku symulatorów wyścigowych: Fanatec , Logitech oraz Thrustmaster . Marki te są bardzo popularne w grze i oferują produkty dla każdego. Wreszcie, Fanatec jest znacznie bardziej w spektrum premium, z bardzo wydajnymi urządzeniami peryferyjnymi.
Na rynku obecni są jednak również inni producenci urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych, tacy jak Simucube i Heusinkveld, które są markami ultra-premium, oraz Simagic , Moza Racing i Azetek to marki, które oferują wysokowydajne urządzenia peryferyjne w przystępnych cenach.
Istnieją również producenci kokpitów, którzy są bardzo znani w branży, tacy jak Playseat Simlab i Next Level Racing. Marki te koncentrują się wyłącznie na podwoziach i kokpitach do wyścigów symulacyjnych, z szeroką gamą urządzeń peryferyjnych dostosowanych do wszystkich budżetów i poziomów umiejętności jazdy.